Witamy !



[2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez kasalka » 15 cze 2014 00:18:00

Może zamiast kupować na szrocie wykręcić ten co jest (łącznie z dolotem). Oczyścić, zamontować, sprawdzić... itd.itd.
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez RudeBoy » 15 cze 2014 00:46:17

kasalka napisał(a):Może zamiast kupować na szrocie wykręcić ten co jest (łącznie z dolotem). Oczyścić, zamontować, sprawdzić... itd.itd.


Taką radę dostał dwa dni temu jak mu się nie chce do niej zastosować to niech śmiga po mechanikach.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez kubas93 » 15 cze 2014 17:10:09

Dzisiaj wszystko rozebrałem, wyczyściłem na błysk i niestety cały czas ten sam problem :wsciekly:
kubas93
 

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez RudeBoy » 15 cze 2014 20:33:15

Interfejs diagnostyczny podłączyć i jeździć z nim obserwować na żywo co się dzieje z parametrami pracy silnika.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez kubas93 » 30 cze 2014 09:35:41

Wkońcu autko zrobione :1: , padnięta była przepływka, zawór ten od klap w kolektorze dolotowym i ogólnie jakieś obejścia porobione były. :shock:
kubas93
 

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez lanbo » 30 cze 2014 14:37:34

:1: :1: :1:
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez yuby194 » 22 lip 2014 21:24:42

Witam, dołączę się do tematu...
mam takie objawy, przy obrotach ok. 3 tyś przy obciążeniu silnika - jazda pod górkę na 3-cim biegu - występuje zanik mocy i zapala się kontrolka silnika, przy odpuszczeniu gazu i spadku obrotów lampka gaśnie i moc wraca. Po podłączeniu kompa nie zapisują się żadne błędy, nic, więcej... przy podłączeniu kompa w czasie jazdy przy zapaleniu się kontrolki silnika też nie występuje żaden błąd. Silnik czasowo tylko wchodzi w stan serwisowy i nie zapisuje tego w sterowniku silnika.
Ktoś zwrócił uwagę na pompę paliwową - czy ona może zapalić lampkę Check engine?
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez RudeBoy » 22 lip 2014 21:27:50

yuby194 napisał(a):Witam, dołączę się do tematu...
mam takie objawy, przy obrotach ok. 3 tyś przy obciążeniu silnika - jazda pod górkę na 3-cim biegu - występuje zanik mocy i zapala się kontrolka silnika, przy odpuszczeniu gazu i spadku obrotów lampka gaśnie i moc wraca. Po podłączeniu kompa nie zapisują się żadne błędy, nic, więcej... przy podłączeniu kompa w czasie jazdy przy zapaleniu się kontrolki silnika też nie występuje żaden błąd. Silnik czasowo tylko wchodzi w stan serwisowy i nie zapisuje tego w sterowniku silnika.
Ktoś zwrócił uwagę na pompę paliwową - czy ona może zapalić lampkę Check engine?


W sensie pompę wtryskową?
Tak może zapalać czeka.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez yuby194 » 23 lip 2014 00:55:59

RudeBoy napisał(a):W sensie pompę wtryskową?


Tak, tak, chodzi o wtryskową , podobno jest jakiś magiczny kabelek, którym po podłączeniu bezpośrednio do pompy wtryskowej i przy użyciu odpowiedniego oprogramowania można sprawdzić sterownik tejże.
Bo jeżdżenie po Bieszczadach z taką usterką to... masakra, co górka do lampka :wink:


EGR wyczyszczony, przepływka sprawna, wężyki szczelne, , zawór EGR (ten plastikowy na boku) sparwny, filtr powietrza wymieniony,

A może ktoś ma inne pomysły?
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez RudeBoy » 23 lip 2014 02:19:06

Vacum pompę sprawdź. Dziwne, że nie zostaje zapisany błąd.

Jak pojedziesz do dobrego pompiarza do podłączy pompę pod KTSa i coś Ci może powie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez yuby194 » 31 lip 2014 21:49:35

Znalazłem dzisiaj mechanika który chyba zna się na rzeczy i ma sprzęt. Jestem od kilku dni na urlopie i wcześniej były to Bieszczady a od poniedziałku Janów Lubelski (mieszkamy w tym samym ośrodku co na zlocie) ale do rzeczy...
Mechanik na jakieś vacometry i taka pompkę do wytwarzania podciśnienia, posprawdzał wszystko i zawór turba daje 0,4 - tzn działa, pompa vacum działa, daje ok. 0,7 i podłączył taka śmieszna pompkę do wytwarzania podciśnienia i turbo chciało wyrwać się z sinika, tak nigdy nie chodziło ale i tak wyłączało się przy wysokich obrotach.
Stwierdził, ze dogorywa, połączył wężyk z pompy vacum bezpośrednio do gruszki turba, to większe podciśnienie poprawiło pracę na trzecim biegu, dociąga teraz do ok. 4 tyś obr., potem stan serwisowy. Na 4 i 5 biegu dalej przechodzi w tryb serwisowy ok. 3 tyś obr.
Jedyny błąd jaki wywala to P1125.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez RudeBoy » 31 lip 2014 22:07:00

Do sprawdzenia czujnik doładowania w kol. dolotowym.
Zamienić miejscami zawory sterujące turbiną i klapami wirowymi.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez yuby194 » 31 lip 2014 23:17:20

Zawory wszystkie zostały sprawdzone - wszystkie działają, po zamianie tak samo, jutro zapytam o ten czujnik doładowania.
Wielkie dzięki Grzegorzu.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez kat825 » 07 sie 2014 18:38:39

Ja miałem podobny problem w Astrze II 2.0dtl 82km - to mniejszy silnik i brat wszystkich silników 2.0/2.2 - autko przyśpieszało do 2500obr, powyżej zapalał się chek i totalnie zamulał. Co się okazało to wtyczka od przepływomierza była poluzowana. Zrobiłem tak, odpiąłem klemy od aku, odpiłem wtyczkę od przepływomierza, przeczyściłem wtyczkę i gniazdo, popsikałem WD, poskładałem i było OK :1:
kat825
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 31 sie 2011 18:01:19
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: [2.2] Check engine i brak mocy powyżej 3 tys.obr

Postprzez yuby194 » 15 sie 2014 17:45:34

Mam większość wtyczek przypiętą na trytytki, bo w terenie wibracje takie, że... ale dzięki za info.

Znalazłem w końcu w Radomiu takiego magika co ma ten kabelek od podpięcia bezpośrednio do pompy wtryskowej, wyszedł jakiś błąd chyba 57, coś o blokowaniu się zaworka. Pompa wymontowana poszła do sprawdzenia do pompiarza i ... czekam na wyrok ale co by nie było to :cry2:
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości