Witamy !



[2.2] Dti podciśniena turbiny

[2.2] Dti podciśniena turbiny

Postprzez alone_1987 » 20 cze 2014 21:28:39

Witam potrzebuje pomocy nie dawno kupiłem fronterę b 2.2 dti rok 99.
Mój problem polega na tym że gdy samochód ma 1100 obrotów to z wydechu leci niebieski dym i silnik tak lekko dziwnie pracuje a na innych wysokościach obrotów czy na wolnych jest ok. Obczaiłem że gdy odczepię wężyk od ciśnienia taki cienki ten co idzie do jakiegoś grzyba przy turbinie to silnik chodzi idealnie w pełnym zakresie obrotów i nic sie nie dzieje nawet nie dymi. Tam przy tym "grzybie" przy turbinie do którego idzie wężyk z tym ciśnieniem powietrza wystaje taki bolec który czymś steruje w turbinie i gdy ta rurka od ciśnienia jest odczepiona to to cięgno chodzi lekko da sie nim ruszać ręką a gdy podepnę wężyk to nie ma bata żeby go ruszyć i nawet jak dodaje gazu czy coś to stoi w miejscu twarde jak skała. Chłopy ratujcie co z tym robić zostawić ewentualnie zaślepić czy jakoś mogę to ogarnąć pozdrawiam i czekam na ratunek :D Starałem się napisać w miarę jasno o co mi chodzi nie znam fachowych nazw mam nadzieje że ogarniecie temat :D
alone_1987
 

Re: Problem 2.2 Dti Pomocy podciśnienie turbiny

Postprzez RudeBoy » 20 cze 2014 21:45:45

Wszystko robisz... źle...

Ten grzyb przy turbinie to zawór WasteGate. On pilnuje żeby Ci silnik nie eksplodował.
Sprawny działa w ten sposób że po odpaleniu od razu się zamyka. Wtedy 100% spalin napędza turbinę. Jak ciś. doładowania rośnie powyżej zadanego przez sterownik zawór się otwiera i puszcza spaliny bokiem - turbo przestaje dmuchać.

Coś dziwne, że jak odpinasz WG to auto w pełnym zakresie obrotów nie dymi... A jeździełeś z odpiętym tym przewodem. Bo jeżeli nie jest tam przy turbinie nic pokombinowane to powinieneś mieć zaraz checka na desca i ciężko by Ci było przekroczyć 3.000obr.

Sprawdź czy w momencie odpalenia zawór WG się zamyka a po zgaszeniu silnika otwiera. Od tego trza zacząć.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Dti podciśniena turbiny

Postprzez alone_1987 » 21 cze 2014 12:29:54

Witam silnik normalnie odpala i spokojnie przekracza 3 tysiące obrotów normalnie może kręcic na maxa. Dymienie występuje tylko przy około 1100 obrotów i tak do 1800 ale tylko jak się trzyma obroty w jednym miejscu i tak dziwnie pracuje. A jak jest odpięty ten przewód to nie występuje dziwna praca i nie ma ani grama dymu... A co do tego zaworu to na wyłączonym silniku można ruszać tym cięgnem a jak go odpalę a przewód jest podłączony to nie ma bata żeby nim ruszyć to wtedy chyba się zamyka :D ... Proszę o pomoc bo ja nie mam pomysłu :gears:
alone_1987
 

Re: [2.2] Dti podciśniena turbiny

Postprzez RudeBoy » 21 cze 2014 12:43:46

Ale to co piszesz się kupy nie trzyma bo jak odepniesz przewód od WG turbiny to turbo nie działa. Więc normalna jazda nie jest możliwa i po chwili poskutkuje wyświetleniem check engine.
Albo coś tam masz pomotane przez kogoś albo nie do końca dobrze to opisujesz.

Jedź do mechanika.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Dti podciśniena turbiny

Postprzez alone_1987 » 21 cze 2014 17:59:51

Tak jak odpalam na tym odpiętym przewodzie to heck zaświeca się ale po chwili gaśnie ta kontrolka i jeździ na nim normalnie przynajmniej na tym kawałku którym byłem się przejechać ...a to może być wina turbo to kopcenie przy 1100 obrotów ?? bo jak odepnę przewód to jest spoko to mój pierwszy diesel i nie mam koncepcji ... ?

-- Dodano 22 cze 2014 14:10:41 --

Obczaiłem że jak odepne ten przewód od podciśnienia turbiny sterującego tą klapką to faktycznie od 3 tysięcy obrotów to się powoli zbiera ale za to w
ogóle nie dymi...

-- Dodano 24 cze 2014 17:25:24 --

Zauważyłem ze dwa przewody od podciśnienia w rejonie podszybia z prawej strony są odpięte a z dołu pod turbiną idzie jakaś rurka i jest zalana olejem od czego to i może to jest przyczyną?? wie ktoś coś ?? pozdrawiam ps. Jak wrzucić fotki żebym mógł pokazać :D
alone_1987
 

Re: [2.2] Dti podciśniena turbiny

Postprzez bart322 » 24 cze 2014 16:38:06

Z prawej strony? Na pewno to podcisnienie, czy moze odpowietrzenie? :P
Pod turbina masz rurke smarowania turbiny, pewnie jest nieszczelna.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] Dti podciśniena turbiny

Postprzez alone_1987 » 25 cze 2014 14:11:20

Da się tą rurkę jakoś uszczelnić jakimś oringiem czy coś bez jej wymiany ??
alone_1987
 

Re: [2.2] Dti podciśniena turbiny

Postprzez RudeBoy » 25 cze 2014 14:34:13

alone_1987 napisał(a):Da się tą rurkę jakoś uszczelnić jakimś oringiem czy coś bez jej wymiany ??


Wymień, używkę za grosze kupisz.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Dti podciśniena turbiny

Postprzez alone_1987 » 25 cze 2014 16:31:56

a czy ta nieszczelność może być powodem tej dziwnej pracy ??
alone_1987
 

Re: [2.2] Dti podciśniena turbiny

Postprzez RudeBoy » 25 cze 2014 17:30:11

alone_1987 napisał(a):a czy ta nieszczelność może być powodem tej dziwnej pracy ??


nie
Ta rura to jedynie spływ oleju ze smarowania turbiny.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości