Strona 1 z 5

[2.2] gaśnie w czasie jazdy- błędy pompy wtryskowej

PostNapisane: 07 lut 2009 11:55:25
przez labud
Witam,

Ostatnio męczy moją frotkę (rok 2000 RS) przypadłość polegająca na gaśnięciu. Zauważyłem, że częściej zdarza się to po mocniejszym hamowaniu. Kody błędów wykazały jakiś problem z kontrolerem pompy wtryskowej, ale co ciekawe problem występuje sporadycznie, co nie znaczy, że nie jest upierdliwy.
Zanim zbankrutuję naprawiając pompę, chciałem się Was o coś zapytać. Zauważyłem, że we wlewie paliwa nie widać klapki zabezpieczającej przed wpadaniem zanieczyszczeń, tej samozamykającej. Poproszę o info, czy aby tam nie powinno jej być. Tak sobie dumam, czy nie pływa gdzieś w baku blokując dopływ paliwa lub nie blokuje dostępu powietrza do baku i nie wytwarza podciśnienia.

Pozdrawiam,
labud

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 07 lut 2009 13:59:24
przez mizsio
nie sadze zeby we wlewie byla klapka, u mnie nie ma na 100%
odpala Ci to cudo bez problemow?

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 09 lut 2009 09:41:40
przez labud
Ano, pali bez problemu. W ciągu miesiąca II raz mnie to spotkało, że po przejechaniu około 15km samochód zgasł w czasie jazdy, na moment zapalił, potem znów zgasł. Odczekanie 1-2 minut wystarcza i daje się ponownie uruchomić. Zaraz po zgaśnięciu zazwyczaj nie.

labud

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 14 mar 2009 00:32:58
przez labud
Pomocy :-(

Zregenerowana pompa wtryskowa (ukosujący tłoczek i przegrzany sterownik), wymieniony przepływomierz, auto dalej gaśnie w czasie jazdy.
Jazda z 15 km, ostatnie 5km po górkę, na 5 biegu, 70km/h, jestem na górce, po 1 km zapala się EC i auto hamuje silnikiem, jakby zapłonu nie było. Czasem w czasie jazdy jeszcze zapali i pojedzie z 1-2km. Czasem staje,

Po zatrzymaniu przekrenie zapłonu zapala kontrolki. Zapala się EC, gaśnie na ułamek sekundy i zapala się ponownie - auta nie udaje się uruchomić. Po 1-3 minutach ponowne przekręcenie stacyjki i EC po zapaleniu się gaśnie. Auto odpala. Czasem pojadę dalej 1-3km albo po 1m zdycha.

Już nie wiem, co mam z tą cholerą robi :-(

labud

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 14 mar 2009 12:59:29
przez jack 2.2 dti
Czy są jakieś błędy w sterowniku silnika i w immobiliserze. Czy jak silnik gaśnie to kontrolki świecą?

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 16 mar 2009 14:32:54
przez labud
Kolejność taka:

1. Zapala się EC i silnik hamuje
2. Naciskam sprzęgło
3. Zapalają się kontrolki ładowania i akumulatora
4. Puszczam sprzęgło - kontrolki gasną, poza EC.

Sprawdzone przez OBD2:
P1631 - Injection Pump Malfunction - 7 razy
P1650 - CAN Device Offline - 2 razy
P1650 - CAN Device Hangup
P1651 - CAN Device Receives Error
P1651 - CAN Device Transmits Error
P1651 - Injection Pump: CAN Malfunction

Dodam, że przed regeneracją pompy były te same błędy co po jej regeneracji. Regeneracja w PEZAL - firma z autoryzacją Boscha.

masakra i tyle

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 16 mar 2009 15:03:10
przez jack 2.2 dti
Sprawdź dokładnie zasilania na pompie ( wtyk 10 pinowy) . Na pinie 7 , 5 i masę na 6. Oraz połączenia ze sterownikiem silnika pinów 8/5/1/2. :wink:

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 10 kwi 2009 09:26:08
przez labud
No to czas na podsumowanie tematu :-)

Auto spędziło radosne 3.5 tygodnia w warsztacie. Powiedziałem, że nie odbiorę, jak nie będzie sprawne.

PEZAL - firma, do której straciłem zaufanie, wymienił przepływomierz powietrza (900zł z wymianą) twierdząc, że na jego uszkodzenie wskazywały błędy w komputerze.
Auto wróciło do warsztatu, problem nadal występował.
PEZAL zregenerował pompę wtryskową (3200zł).
Problem nadal występował, dodatkowo okazało się, że zapomnieli przełożyć czujnik temperatury powietrza wlotowego w przepływomierzu. Auto wróciło do nich.
Założyli czujnik temperatury i medytowali 2 tygodnie. W końcu oddali auto naprawione z informacją, że przepływomierz zamontowany uprzednio w aucie nie był zgodny z moją frotką, a oni wymienili go na nowy identyczny. Teraz zamówili przepływomierz wg numeru nadwozia i już jest OK.

Skutek:
Frotka ma zregenerowaną pompę (przynajmiej tak mówią), która podobno koniecznie wymagała remontu.
Wymieniony został przepływomierz powietrza.
Auto jeździ jak narazie bez zapalania się EC i gaśnięcia.
Frotka zmieniła nazwę na "kochana skarbonkazcholernieszerokimwlotembezjakiegokolwiekdna".

Co dziwne:
Opel scanner z interfejsem z allegro wykazywał błędy podane wcześniej w tym wątku, żaden IMO nie wskazywał na przepływomierz.

Pozdrawiam
labud

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 10 kwi 2009 20:35:28
przez konik
I niech jeszcze ktoś powie ze Frotka z dieslem jest tańsza w eksploatacji :|

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 10 kwi 2009 20:37:39
przez marek92248
Ja przed zakupem froty B czytałem info w internecie i stwierdziłem, że wole wydać pieniądze na coś innego niż koło dwumasowe albo pompa :mrgreen:

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 10 kwi 2009 20:40:22
przez brum
Ja ze względu na tą pompe nie kupił bym Froty 2.2 DTI

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 10 kwi 2009 20:47:42
przez konik
Jak by we Frotkę wstawiali silnik VW 1.9tdi PD 130 KM to kupiłbym takie auto nawet dziś, a nasz dział silniki dieslowskie świecił by pustkami:)

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 10 kwi 2009 22:35:57
przez wikked
Niestety diesel jest fajny jak nic się nie dzieje z pompą. Nie wiem jak we Frotkach ale np. miałem Audi A6 z mechaniczną pompą zrobiłem 230tys i nie tknąłem nawet pompy. Zaznaczę, że nigdy nie dopuszczałem do rezerwy. To było kochane autko. W nowych motorach są już niestety pompy z dużą ilością elektroniki i tu już zaczynają się jaja. Jak nic się nie dziej to jest fajnie, ale jak się zacznie dziać to już czarna dupa z finansami. Swoją drogą cholernie drogi ten przepływomierz.


Pozdrawiam W.

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 11 kwi 2009 09:27:43
przez maciar
brum napisał(a):Ja ze względu na tą pompe nie kupił bym Froty 2.2 DTI

a audi a6 2,5 tdi bo pompa w tej samej technologi

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 11 kwi 2009 09:35:40
przez maciar
marek92248 napisał(a):Ja przed zakupem froty B czytałem info w internecie i stwierdziłem, że wole wydać pieniądze na coś innego niż koło dwumasowe albo pompa :mrgreen:

wv passat b6 120 tyś.koło dwumasowe do wymiany 1 właściciel to znaczy że passaty też są do de.Pompy same z siebie nie padają.Niewłaściwa wymiana filtra a raczej odpowietrzanie i do tego paliwa i pada.Ostatnio klijent naprawiał u nas pompe która sie zatarła (urwało sekcje)jak sie okazało ropke miał z lokomotywy która jest sucha .Tankować dobre i bedzie ok.

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 11 kwi 2009 10:01:44
przez wikked
maciar napisał(a):
marek92248 napisał(a):Ja przed zakupem froty B czytałem info w internecie i stwierdziłem, że wole wydać pieniądze na coś innego niż koło dwumasowe albo pompa :mrgreen:

wv passat b6 120 tyś.koło dwumasowe do wymiany 1 właściciel to znaczy że passaty też są do de.Pompy same z siebie nie padają.Niewłaściwa wymiana filtra a raczej odpowietrzanie i do tego paliwa i pada.Ostatnio klijent naprawiał u nas pompe która sie zatarła (urwało sekcje)jak sie okazało ropke miał z lokomotywy która jest sucha .Tankować dobre i bedzie ok.

To prawda, nie czekać aż autko zaczyna przerywać, lać dobre, wymieniać filtry i musi działać. A jesli chodzi o pompę we frotkach to nie mam pojęcia jakie są. Napisałem o moim wcześniejszym autku to była A6 5R jeszcze w budzie C4. Niektórzy narzekali na ten motor, a ja uważam że był świetny.


Pozdrawiam W.

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 13 kwi 2009 08:48:25
przez mizsio
Caly klopot w tym, ze bardzo ciezko znalezc mechanika ktory potrafi zdiagnozowac problem, zazwyczaj wszytko odbywa sie na wariata kosztem klienta, a najlepiej zaczac od regeneracji pompy wtryskowej za 2000 kpln plus montaz, demontaz :)

Dodatkowo dochodzi do tego cena czesci, 3500 za kolo dwumasowe to gruba przesada jesli np. do VW T4 komplet sprzeglo plus dwumas moze kosztowac 1800. Ale akurat dwumasy nie sa raczej padliwe w 2.2 DTI, moze dlatego takie drogie.

Czyli zusammen do kupy ceny czesci plus bledne diagnozy mechanikow = mozna niezle poplynac ;)

p.

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 13 kwi 2009 09:39:22
przez maciar
czyli szukać dobrych majstrów a nie naciągaczy(masz te foty kangura)

Re: 2.2DTI gaśnie w czasie jazdy - pytanko

PostNapisane: 13 kwi 2009 11:06:21
przez mizsio
no mam fotke :) podaj adres email to przesle

[2.2] Silnik gaśnie...

PostNapisane: 22 sie 2009 13:58:13
przez frotek2002
Wczoraj jadąc po trasie Częstochowa - Łódź z licznika nie schodziło mi 150 - 170 km/h
Gdy stanołem na światłach auto zgasło. Zapaliło i znowu zgasło. Po czym znów zapaliło i odjechałem dalej. Spojrzałem na temperature i wynosiła ok.95 stopni. Moje pytanie brzmi czy to normalne żeby auto dochodziło do tej temperatury???




Ps Potem jechałem z predkości do 130km/h i temperatura była ok. 80-85 stopni