Witamy !



[2.2] klopot z EGR

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez ADAM SP3WXO » 24 kwi 2009 22:47:25

MAm podobny problem. Jak silnik jest zimny to wszystko jest ok, natomiast jak już się rozgrzeje to nie chce równo przyspieszać, robi to skokami i często wtedy wywala check engine.
Może ktoś sie spotkał z takimi objawami?
ADAM SP3WXO
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez mizsio » 26 kwi 2009 11:08:31

U mnie nie zapalal sie check engine, chyba ze go o to poprosilem odlaczajac przeplywke albo zdejmujac jakis wezyk podcisnienia... ogladales te wezyki u siebie? u mnie sporo z nich bylo popekanych promieniowo na koncach, no i ta kulka ;)
mizsio
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez ADAM SP3WXO » 26 kwi 2009 11:19:56

Wczoraj w Pobiedziskach viewtopic.php?f=60&t=2666 znalazłem popękany wężyk przy zaworze turbiny. Uciąłem kawałeczek i poprawiło się dość znacznie :) , jednak jadąc do domu po drodze zapalił sie czeck engine :( . Co najdziwniejsze gdy dodałem gwałtownie gazu kontrolka zgasła i frotka jechała w miarę normalnie :)
ADAM SP3WXO
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez ADAM SP3WXO » 28 kwi 2009 19:41:10

Dzisiaj dokończyłem dzieło zniszczenia uszkodzonych wężyków. Okazało się, że wszystkie wężyki przy elektrozaworach były sparciałe. :killer: Próbowałem dziasiaj aby komputer się wywalił, ale nie udało się, natomiast nie wykazywał braku mocy :D
ADAM SP3WXO
 

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez jack 2.2 dti » 29 kwi 2009 10:29:38

I tak trzymać :beer: Zawsze trzeba zacząć od podstaw ( węzyki, paliwo, zanieczyszczenia)
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: X22DTH klopot z EGR

Postprzez Kogut » 18 gru 2009 19:13:39

jack 2.2 dti napisał(a):Mogą ewentualnie doczepić się do świecącej kontrolki poduszek :(

Jak masz ważny przegląd to ewentualnie mogą cię poinformować abyś pojechał to sprawdzić ;)
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

zaslepienie zaworu EGR

Postprzez opel » 22 kwi 2010 08:37:37

Koledzy czy mozna zaślepić zawór EGR w 2.2 DTI z 2003 roku. Tan zawór jest inny niż w starszych modelach i niewiem czy to jest mozliwe. A może ktoś coś zmotał.
opel
 

Re: zaslepienie zaworu EGR

Postprzez wikked » 22 kwi 2010 12:50:15

Jeśli da się odkręcić od kolektora to da się zaślepić. Zaślepiałem w VW T4, Audi A6 więc myślę że frotka nie ma megacudów i również się da.
wikked
 

Re: zaslepienie zaworu EGR

Postprzez Kostek » 22 kwi 2010 12:59:07

a dlaczego chcesz to czynić :?:
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: GB
Pochwały: 2
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez opel » 22 kwi 2010 19:33:08

chcę go zaślepić i sprawdzić jak będzie chodził silnik ponieważ gdy trzymam na równych obrotach powyżej 2000 to zaczyna szarpać. Nowy zawór kosztuje 1200 zł. Więc lepiej najpierw sprawdzić.
opel
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez Kogut » 22 kwi 2010 20:04:45

opel napisał(a):chcę go zaślepić i sprawdzić jak będzie chodził silnik ponieważ gdy trzymam na równych obrotach powyżej 2000 to zaczyna szarpać. Nowy zawór kosztuje 1200 zł. Więc lepiej najpierw sprawdzić.

Też tak miałem :D
Wyczyściłem zawór oraz kolektor który był niemiłosiernie upierdzielony, moc powróciła jak nigdy :mrgreen:
Całą operację opisałem tutaj :arrow: viewtopic.php?f=56&t=5394
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: zaslepienie zaworu EGR

Postprzez wikked » 22 kwi 2010 22:31:31

Kostek napisał(a):a dlaczego chcesz to czynić :?:

bo to zbędnik; w niczym nie pomaga a muli furę
wikked
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez opel » 23 kwi 2010 07:27:29

też tak słyszałem :mrgreen:
opel
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez opel » 24 maja 2010 08:40:14

koledzy a co by się stał jak bym odłączył od zaworu EGR kostkę z kablami????
opel
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez Krogulec » 24 maja 2010 09:06:11

Najwyżej będziesz miał "błąd" w komputerze, który docelowo trzeba będzie skasować, albo przez rozłączenie klem (mówią że 3-4 min) albo podłączając do kompa.
Błąd nie powinien wpłynąć na pracę silnika (sterownika), a moża się empiryczne się przekonać czy EGR jest ok. czy nie.
Krogulec
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez opel » 25 maja 2010 06:46:19

koledzy odpiełem kabelki od EGR i na wolnych obrotach silnik chodził idealnie, wchodził pięknie na obroty ale wyświetlał się błąd silnik chodził w stanie awaryjnym i nie moża było go wkręcić powyrzej 3 tyś obrotów. wcale nie załączała się turbina. A może jak by spioł jakoś piny w tej kostce to oszukał by kompa ? a może ktoś inaczej rozwiązał taki problem. Ja mam frotkę z 2003 roku z nowym modelem EGRa.
opel
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez przemia » 25 maja 2010 07:10:27

Ja w swojej po zakończeniu prac zatkam rurkę podciśnienia żeby zawór EGR się nie otwierał. Syf z wydechu w połączeniu z puszczającej olej turbiny przytkał mi jakąś taką sadzą kanały dolotowe w głowicy, a jeden dosłownie zatkał. Do tego syf w kolektorze większy niż na fotkach które na forum widziałem z opisu jak się czyści ten kolektor.

EGR to syf :killer:

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez opel » 25 maja 2010 08:14:44

ale jak poradzić sobie z takim zaworem EGR

http://moto.allegro.pl/item1044361102_z ... afira.html
opel
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez przemia » 25 maja 2010 09:48:54

W tym przypadku faktycznie masz pecha. Zakładam że gdy nie ma podciśnienia, zawór puszcza spaliny, gdy jest to zamyka obieg. Wówczas propozycja moja może wyglądać następująco:

1. Wężyk od podciśnienia podłączyć gdzieś w okolice vacum, aby podciśnienie na zawór było stale i kanał był stale zamknięty.

2. To jest tak głupie urządzenie że do tego wysyła do komputera sygnał o stanie: zamknięty/otwarty. Trzeba go oszukać i tu sprawa jest kłopotliwa. Musisz zrobić wyłącznik wyłączany podciśnieniem i do tego generujący w obu fazach taki sam opór jak oryginalny EGR.

Jednak ten typ EGRa co mam jest prostszy do oszukania bo gdy nie ma vacum to spaliny są zamknięte. Wystarczy zablokować przepust podciśnienia i komputer myśli że zawór otwarł bo wysyła podciśnienie, a spaliny i tak nie dostają się do kolektora.

Nawiasem mówiąc takie oszukiwanie EGRa na pewno przynosi szkody bo komputer steruje paliwem i inna dawka jest przy czystym powietrzu a inna przy częściowym podłączeniu spalin -> większa temperatura spalania -> zawory, turbina itd mogą się szybciej zużywać.

No i podkreślam to takie sobie gdybanie bo nie jestem mechanikiem i za szkody powstałe przy realizacji mojego pomysłu odpowiedzialności nie biorę :boss:

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez jrzeuski » 25 maja 2010 09:56:16

Ten zawór na zdjęciach jest zamknięty, czyli działa normalnie: podciśnienie go otwiera. Czyli powinno wystarczyć zaślepienie wężyka.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość