Strona 1 z 1

Silnik dymi na jasno-biało na niskich obrotach

PostNapisane: 25 sty 2021 00:02:27
przez jarappa
Witam kolegów
Nie znalazłem postów z podobnym tematem.
Opel Frontera B Silnik 2.2 DTI - 116 KM ,
Przy lekkim dodaniu gazu (ok 1000 obr, na pierwszym biegu) zaczyna dymić na jasno biało -(nie na błękitno) , z gryzącym zapachem, silnik pracuje nierówno. I nie mówię tu o pracy na wolnych obrotach kiedy nic nie dymi i pracuje równiutko.
Po dodaniu gazu albo normalnej jedzie na pozostałych biegach przestaje dymić i silnik zaczyna pracować bez zarzutu .
Silnik nie spala oleju, robiłem też test na przedostawanie się gazów do układu chłodzenia (zbiorniczek ze specjalnym płynem zmieniającym kolor) że byt wyeliminować uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i spalanie płynu chłodniczego - też jest OK
Autko zawsze zapala rewelacyjnie ,w każdych warunkach, żadnego długiego kręcenia.
Regenerowałem też pompę paliwa , nie rozwiązało to problemu.

Może któryś z kolegów spotkał się z tym ?

Pozdrawiam

Re: Silnik dymi na jasno-biało na niskich obrotach

PostNapisane: 26 sty 2021 12:43:25
przez truten23
Komp nie ma żadnych błędów?
Może też Ci się zapowietrzać układ paliwowy. Zobacz jak wyglądają wężyki od przelewów.

Re: Silnik dymi na jasno-biało na niskich obrotach

PostNapisane: 03 lut 2021 23:14:43
przez Adam188
jarappa mam bardzo podobnie. Z tym że jak jadę na różnych biegach na tzw. pólgazie to też dymi - najgorzej na 2 biegu jak jadę powolo w terenie to siwo za mną że aż wstyd hehe. Jak jadę normalnie bez zamulania to wszystko jest ok. Też nie wiem o co chodzi... Z płynami i olejami wszystko ok. Nie wiem do czego się przyczepić.

Re: Silnik dymi na jasno-biało na niskich obrotach

PostNapisane: 12 lut 2021 20:54:00
przez naturalstraw
Czy problem z wężykami od przelewów może powodować dymienie i gryzące spaliny?

Re: Silnik dymi na jasno-biało na niskich obrotach

PostNapisane: 02 kwi 2021 11:57:54
przez Adam188
U mnie na chwilę obecną pomogło odłączenie podciśnienia od siłownika klap wirowych. Klapy są teraz w pozycji otwartej cały czas. Auto zupełnie inaczej pracuje, nie dymi, żadnych błędów silnika.
Do końca nie wiem w czym jest problem, że klapy jak są podłączone to pracują nieprawidłowo. Jak odepnę siłownik, to dzwigienka od klap pracuje leciutko. Gdyby było dużo syfu, to powinien być jakiś opór? U was też od razu po odpaleniu auta EZ daje podciśnienie na siłownik zamykając klapy?

Re: Silnik dymi na jasno-biało na niskich obrotach

PostNapisane: 05 kwi 2021 11:01:50
przez Maniekman
Chyba w innym poście napisałeś że masz niezgodnie ze schematem podłączone podciśnienia, napisałeś też że silnik zaczął dymić po wycięciu katalizatora, miałeś też podpiąć auto do kompa ale chyba mi to umkło :shock:

Re: Silnik dymi na jasno-biało na niskich obrotach

PostNapisane: 05 kwi 2021 22:14:35
przez Adam188
Podciśnienia dawno podłączyłem zgodnie ze schematem ale to nie rozwiązało problemu. Dymienie faktycznie zaczęło być mocno widoczne po wycięciu kata ale silnik przed wycięciem już pracował dziwnie na niższych obrotach. Check który się czasami zapalał, to P0190.

Re: Silnik dymi na jasno-biało na niskich obrotach

PostNapisane: 06 kwi 2021 06:58:27
przez Maniekman
W necie piszą że awaria układu paliwowego, może czujnik a może pompa. Mi czujnik temperatury oleju swirował od czasu do czasu, co mnie zdziło to po wymianie silnik pracuje ciszej(temperatura z czujnika o. ma związek z kątem wtrysku)

Re: Silnik dymi na jasno-biało na niskich obrotach

PostNapisane: 06 kwi 2021 20:49:01
przez Adam188
Maniekman ciekawe to co piszesz. A ten czujnik oleju dawał Ci jakiś błąd na kompie? Poza tym miałeś jakieś inne objawy, może podobne do moich?

Re: Silnik dymi na jasno-biało na niskich obrotach

PostNapisane: 06 kwi 2021 21:42:28
przez Maniekman
Ogolnie mi wywala czeka na P0400 czyli awaria układu recyrkulacji spalin, błąd czujnika oleju przy okazji . Było tak że czek nie świecił a błąd na kompie pokazywało, silnik chodził jakby hydraulike na zaworach miał wywaloną, po wymianie czujnika silnik dużo ciszej pracuje. U mnie też lubi puścić dyma ale raczej na czarno, gdzieś w momencie przełanczania sie egr i klap, klapy pracują lekko , egr wyczyszczony, membrany całe, możliwe że gdzieś jeszcze jakiś wężyk puszcza bo wszystkich nie wymieniłem

Re: Silnik dymi na jasno-biało na niskich obrotach

PostNapisane: 06 kwi 2021 22:08:58
przez Adam188
To u Ciebie trochę inaczej sprawa wygląda. Jak kupiłem ELMa, to zczytał mi P0195 - błąd czujnika temperatury oleju w układzie silnika-awaria obwodu, ale więcej się to nie pojawia.

Re: Silnik dymi na jasno-biało na niskich obrotach

PostNapisane: 06 kwi 2021 22:30:04
przez Maniekman
Czujnik wymieniłem, bez spuszczania oleju da rade, koszt 40 zł boszoski albo zamiennik 15 zł