Witamy !



[2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Re: "Check engine" w 2.2 16v DTI

Postprzez frotek2002 » 24 wrz 2009 13:32:23

Nadal sie zapala....wymieniłem nawet filtr powietrza co robić dalej??
frotek2002
 

Re: "Check engine" w 2.2 16v DTI

Postprzez mizsio » 24 wrz 2009 14:20:29

Troche rzeczy juz powymieniales, za chwile wymienisz sprezarke i jest duza szansa ze to nic nie da... obejrzalem Twoje posty i pisales w nich ze auto grzeje sie i zdarza mu sie gasnac bez sensu. Na Twoim miejscu zupelnie serio skupil bym sie na szukaniu jakiegos uczciwego i porzadnego mechanika, co w przypadku Frontery DTI nie jest prosta sprawa.

p.
mizsio
 

Re: "Check engine" w 2.2 16v DTI

Postprzez frotek2002 » 24 wrz 2009 18:30:21

ale co może być przyczyną włączania się tego cholerstwa?? :cry:
frotek2002
 

Re: "Check engine" w 2.2 16v DTI

Postprzez ADAM SP3WXO » 24 wrz 2009 19:16:53

Czy masz szczelna wszystkie rury, którymi podawane jest powietrze do silnika, a w szczególności za turbo przez intercooler do kolektora dolotowego.
ADAM SP3WXO
 

Problem z kontrolką silnika i tryb serwisowy.

Postprzez przemia » 26 paź 2009 12:15:39

Witam,
W ubiegłym tygodniu zakupiłem Fronterę B 2,2DTi z 2000 roku z przebiegiem 266000km. W drodze powrotnej nic się nie działo, ale gdy zacząłem jeździć w korku czy w lekkim terenie zauważyłem że zapala się kontrolka silnika i nie mogę silnika wkręcić powyżej 3000 obr/min. Zaobserwowałem że dzieje się tak gdy dłuższy czas jadę na "półgazie" w granicach 2500 obr/min. W tym czasie praca silnika charakteryzuje się cichym stukaniem( wtryski? ) oraz sporym dymieniem na biało.
Po wjechaniu na czarne i gaz w podłogę kontrolka gaśnie i mogę przyspieszać powyżej 3000 obr/min. Wówczas nic nie dymi, i silnik chodzi bez żadnych stuków. Proszę o pomoc bo zupełnie się na tym nie znam.

pozdrawiam
Przemek

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Problem z kontrolką silnika i tryb serwisowy.

Postprzez jrzeuski » 26 paź 2009 12:55:42

Jak dymi na biało, to możliwe, że pali płyn chłodzący. Przyczyną najczęściej jest nieszczelna uszczelka pod głowicą albo pęknięty blok.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Problem z kontrolką silnika i tryb serwisowy.

Postprzez kasalka » 26 paź 2009 13:04:26

Problemy z pomarańczową kontrolką są nijednoznaczne. Może być uszkodzone wiele elementów i na oko nikt z nas nie jest w stanie powiedzieć co się stało, co wymienić, o czym już wiele na forum zostało napisane. Po PIERWSZE podjedź do elektromechanika i podłącz pod komputer.
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Problem z kontrolką silnika i tryb serwisowy.

Postprzez mizsio » 26 paź 2009 13:39:05

jrzeuski napisał(a):Jak dymi na biało, to możliwe, że pali płyn chłodzący. Przyczyną najczęściej jest nieszczelna uszczelka pod głowicą albo pęknięty blok.


w przypadku froty 2.2 DTI objawy ktore wlasciciel opisal sa dosc typowe i raczej nie martwil bym sie o uszczelke glowicy albo pekniety blok, moze byc zasyfiony kolektor dolotowy, EGR, albo jakis padniety czujnik, nieszczelnosc na wezykach itd.
mizsio
 

Re: Problem z kontrolką silnika i tryb serwisowy.

Postprzez jrzeuski » 26 paź 2009 14:03:19

A ten biały dym to od czego pochodzi według Ciebie? Jak EGR szwankuje, to dym jest czarny (z sadzą). Jak sprężanie za słabe (dziurawe pierścienie lub zawory) lub wtryskiwacze leją, to dym jest niebieski. Biały dym to para wodna albo glikol. Tak mnie uczyli, ale może coś się zmieniło ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Problem z kontrolką silnika i tryb serwisowy.

Postprzez mizsio » 26 paź 2009 14:24:26

bialy, niebieski, szary, moze siny? to kwestia wzgledna... nie chce sie sprzeczac ale mam pewne (dobre i zle) doswiadczenia z Frontera 2.2 DTI i nie obstawial bym w tym przypadku uszczelki glowicy czy peknietego bloku, raczej na szwankujacy osprzet
mizsio
 

Re: Problem z kontrolką silnika i tryb serwisowy.

Postprzez przemia » 26 paź 2009 14:30:27

Kupiłem od starszego kolesia który raczej oszczędzał samochód, serwisując jednocześnie w ASO. Może faktycznie nie deptał to się coś zapchało... Gdyby brał coś to chyba na każdych obrotach a on tylko przy tych 2,5 tys kopci... Gdy zimny, odpala bez jednej chmurki. Słyszałem że jak dostaje za dużo/mało powietrza to kopci. Może filtr wymienić? Pod komputer podłącze zaraz po MBP bo wyczyściłem się kompletnie na to autko...


Właśnie się dowiedziałem że jednorazowy test w serwisie opla u nas to 120zł...

Czy taka zabawka nie będzie lepsza?
http://www.allegro.pl/item802822735_naj ... _prom.html

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez frotek2002 » 04 lut 2010 14:05:35

Po podpięciu komputera wyszedł błąd z podciśnieniem powietrza. Co może być przyczyną tego ? przewody podciśnieniowe? pompa vacuum?

Z check enginem bywa tak, że raz sie zapali raz nie. Np jechałem do Mikołajek to ani razu się nie zapalił a dawałem po 150,a kiedy jechałem do warszawy to stosunkowo wolno w okolicach 120 - 130 to oczywiście się zapalił z niewiadomych przyczyn.
frotek2002
 

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez przemia » 04 lut 2010 14:51:12

frotek2002 napisał(a):Po podpięciu komputera wyszedł błąd z podciśnieniem powietrza. Co może być przyczyną tego ? przewody podciśnieniowe? pompa vacuum?

Z check enginem bywa tak, że raz sie zapali raz nie. Np jechałem do Mikołajek to ani razu się nie zapalił a dawałem po 150,a kiedy jechałem do warszawy to stosunkowo wolno w okolicach 120 - 130 to oczywiście się zapalił z niewiadomych przyczyn.


Zaczynam się zastanawiać czy całego problemu nie powoduje za małe podciśnienie... u siebie zauważyłem że wąż od podciśnienia do wspomagania hamulca jest zagnieciony... może to daje w :dupa: ?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez frotek2002 » 04 lut 2010 15:02:50

również zostało sprawdzone to, iż raz jest za duże raz za małe
frotek2002
 

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez Kostek » 10 lut 2010 12:32:30

stawiam na wężyki, proponuję pozakładać opaski uciskowe na końcach, u mnie zdało egzamin. :wink:
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: GB
Pochwały: 2
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez frotek2002 » 10 lut 2010 14:39:39

a drogie mogą być te wężyki?
frotek2002
 

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez Kostek » 11 lut 2010 14:09:58

Ja kupowałem na alegro za ok 50 złotyszy 5 metrów, najważniejsze, żeby średnica wew. była odpowiednia i wytrzymałość na temperatury. Jedyny wężyk jakiego nie wymieniłem to wychodzący od vaccum pompy, bo ni jak do niej się dostać, bez rozbierania połowy silnika.
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: GB
Pochwały: 2
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez przemia » 11 lut 2010 14:24:05

Kostek napisał(a):...Jedyny wężyk jakiego nie wymieniłem to wychodzący od vaccum pompy, bo ni jak do niej się dostać, bez rozbierania połowy silnika.


Ten wężyk jest najważniejszy... on daje podciśnienie na pozostałe wężyki...


O ile wężyk na vacum udało mi się wymienić bez rozbierania silnika to z uwagi na fakt że wymiana wężyków nie pomogła... ciekaw jestem jak będzie z wymianą samego vacum...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez Kostek » 11 lut 2010 14:57:58

Ten wężyk jest najważniejszy... on daje podciśnienie na pozostałe wężyki...


Nie wymieniałem, bo nie było potrzeby. Pompa vaccum powinna dawać 0,9 bara (było wyżej)
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: GB
Pochwały: 2
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: [2.2dti]Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Postprzez frotek2002 » 15 lut 2010 20:53:31

mechanik przeczyścił wszystko co podawało powietrze i po problemie ;D
frotek2002
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości