Strona 2 z 2

Re: [2.2] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 05 sty 2015 14:30:53
przez jrzeuski
RudeBoy napisał(a):Nie zdziw się jak przez dłuższy czas będzie zlekkka przydymiał na biało - to powietrze w paliwie - wypali i przejdzie.
U mnie nigdy takiego efektu nie było a rozbierałem układ paliwowy nieraz. No, ale ja nie mam VP44 tylko jakiś inny wynalazek Boscha, chyba... Ostatnio to nawet nie podpompowywałem paliwa ręczną pompką tylko po prostu odpaliłem na tym, co było w filtrze a rozłączałem węże pod maską, bo omijałem filtr na próbę. Odpalił na dotyk na tym, co było jeszcze w pompie i nawet się nie zadławił :niewiem:

Poza tym jak silnik pracował na butelce widziałem jaki jest przepływ na wolnych obrotach. Nie ma opcji, żeby powietrze w przewodach utrzymało się więcej jak parę sekund. 5l baniak przepompowało mi do baku w pół minuty i silnik zgasł. Musiałem więc podpiąć również powrót do baniaka i wtedy litrowa butelka starczyła nawet na pojeżdżenie po okolicy :)

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 23 lip 2018 20:34:25
przez Kalf
A przerabiał ktoś może wymianę fabrycznego filtra paliwa B na taki z pompką jak we Frotach A? Wydaje mi się że w B jest jakaś złączka elektryczna na obudowie filtra paliwa - co z nią?
Chciałem sobie przeprowadzić filtr pod maskę razem z tą pompką jak w A.

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 23 lip 2018 21:41:47
przez jrzeuski
Śmiało! Frota A też ma podgrzewacz paliwa w podstawie filtra.

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 23 lip 2018 22:55:46
przez Kalf
Obrazek
To podpowiedz jeszcze jak możesz:
1-wlot/wylot
2- j/w
3 - ?
4 -?
5 -?

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 24 lip 2018 07:26:30
przez jrzeuski
Link mi się nie wyświetla, ale i tak nie wiem jak filtr w B jest elektrycznie podłączony. Wiem tylko, że ludzie już takie podmiany robili.

We Frocie A w podstawie filtra jest włącznik termiczny uruchamiający podgrzewacz. To jest na jednym szeregowym obwodzie i elektrycznie działa identycznie jak wentylator chłodnicy. Doprowadza się do włącznika prąd z bezpiecznika, drugi pin jest podpięty do podgrzewacza a jego drugi biegun do masy.

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 24 lip 2018 09:45:07
przez Kalf
Teraz powinno być widać :D
Bo widzę tu dwie złączki elektryczne

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 24 lip 2018 10:53:57
przez jrzeuski
3 - włącznik termiczny
4 - gniazdo podgrzewacza (to ten czarny pierścień)
5 - zaślepione

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 24 lip 2018 16:08:29
przez Kalf
Czyli żeby to działało potrzebuje odpowiednio połączyć ze sobą 3 i 4 i puścić z bezpiecznikiem od razu pod aku?

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 24 lip 2018 17:39:58
przez jrzeuski
Właśnie tak. Ale w sumie nie musisz, bo to tylko na ciężkie mrozy potrzebne a DTI i tak wtedy nie odpala :grin:

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 24 lip 2018 17:49:18
przez pisu22
jrzeuski napisał(a):Właśnie tak. Ale w sumie nie musisz, bo to tylko na ciężkie mrozy potrzebne a DTI i tak wtedy nie odpala :grin:

znaczy od jakiej temperatury to się grzeje?
i grzeje non stop?
filtr jest dość daleko od pompy. paliwo chyba sie zdąży wychłodzić? czy się mylę?

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 25 lip 2018 06:26:19
przez jrzeuski
A widziałeś jaki pompa robi przepływ? To się raczej powinno rozgrzewać od tarcia o ścianki przewodu :D

Gdzieś czytałem, że podgrzewacz uruchamia się w okolicach zera, ale nie testowałem tego. Jak znajdę gdzieś ten filtr, to mogę wykręcić włącznik i wsadzić do lodówki a potem pomierzyć czy jest zwarty.

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 25 lip 2018 08:29:24
przez Kalf
Moja 2.2 przy -24 stC odpaliła po 3 razie i to bez plaka :D
Dobra to będe to montował u siebie bez dogrzewacza i z czasem może się o tym pomyśli :gears:

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 25 lip 2018 08:48:26
przez jrzeuski
Bez sensu podgrzewacza nie podłączać do prądu skoro już musi być, bo bez niego nie złożysz tego do kupy. Poza tym nawet jak się kupuje "arktyczny" ON, to można trafić na chrzczony i wytrąci się parafina. Wtedy plus filtra pod maską taki, że łatwiej go potraktować palnikiem niż taki schowany gdzieś w podwoziu :D

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 09 sie 2018 07:43:51
przez nightman
jrzeuski napisał(a):... plus filtra pod maską taki, że łatwiej go potraktować palnikiem niż taki schowany gdzieś w podwoziu...

Taaa, umieszczenie filtra pod podwoziem jest zajefajne - pierwszy punkt do przeróbki - przeniesienie filtra do komory silnika.

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 26 lut 2019 17:14:40
przez Paweł32
Aby nie tworzyć nowego wątku, podepnę się.
Chciałem wymienić filtr paliwa. wjechałem na kanał, filtr znalazłem, ale ... JAK ODKRĘCIĆ dekiel obudowy filtra? Nad filtrem jest około 3 centymetry miejsca, a na deklu widzę chyba jakąś śrubkę/nakrętkę. Nie widzę co to jest. Tylko się domyślam. Jaki klucz, śrubokręt, etc jest do tego potrzebny?
pozdrawiam

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 26 lut 2019 17:49:49
przez Gabr
Jak się nie mylę to imbus 5, ale nie wiem czy uda Ci się to zrobić bez odkręcenia od ramy.

Mnie właśnie dzisiaj kurier przywiózł używaną obudowę, bo u mnie nie da się odkręcić tej śruby która jest u góry :cry2:

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 26 lut 2019 18:23:17
przez Paweł32
Ale jak pamiętam, to do ramy jest przykręcony 4 śrubami kawał solidnej blachy, na którym jest umocowany filtr. Jak nie młotem go, to siekierą :(

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 26 lut 2019 18:42:39
przez Semir
Lub przy okazji idąc wzorem innych przenieść go pod maskę.

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 26 lut 2019 20:22:30
przez Paweł32
Teoretycznie żaden problem. Tylko gdzie podłączyć podgrzewanie? Grzebanie w wiązce przewodów wcale mi się nie uśmiecha.
Chociaż może się zdecyduję. Tylko, czy dobrym rozwiązaniem byłoby przedłużenie "starego" przewodu podgrzewacza od obecnego filtra aż do przedziału silnika razem z nowym filtrem? Czy nie będą za duże straty na przewodzie?

-- 27 lut 2019 11:47:56 --

Mam jeszcze jedno pytanie, może do Gabr, bo chyba zdjąłeś obudowę:
jak można zdjąć obudowę filtra paliwa, bez zdejmowania blachy na której jest umocowana?
pozdrawiam

Re: [2.2 DTI] Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 28 lut 2019 14:22:42
przez nightman
I dobre zaciski na wąż zasilający, bo się można zdziwić :)