Witamy !



[2.2] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez sebiq » 20 kwi 2011 16:02:51

Witam,
ja ze swojej strony dodam (jakby ktoś miał podobne problemy) że moja przy podobnych objawach po wymianie czujnika położenia wału (koszt niecałe 100PLN) też zaczęła normalnie ze mną rozmawiać :) i nie pluje błedami sterownika pompy.
sebiq
 

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez yuby194 » 27 kwi 2011 12:45:56

sebiq napisał(a):po wymianie czujnika położenia wału


tez było brane to pod uwagę, ale błedów nie ma, na lepszym kompie okazało się , że obroty - czujnik ok.
Brak ciśnienia na jednym cylindrze jednoznacznie wskazuje na problem głowica/tłok i "okolice".

Dziś uzyskałem info, że głowica jeszcze dobra, ale jak juz rozebrali, to pewnie regeneracja tania nie będzie.
szukają dalej: tłok, pierścienie - a to juz albo wyjęcie silnika, albo wyjęcie mostu... dostęp do :dupa:
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez yuby194 » 02 maja 2011 19:01:07

Już wszystko wiadomo, tłok na wierzchu, jeden pierście pękł, drugi stoi zapieczony.

I teraz pytania, mądrzejszych proszę o odpowiedź:

1 Czy trzeba wymieniać tłok na nowy i nowe pierścienie? i jak go dobrać - numer, symbol, wymiar?
2. Czy trzeba dawać nowe śruby do zmontowania głowicy?
3. Jak dobrać uszczelkę pod głowicę (głowica splanowana)?
4. Gdzie to wszystko kupić? mam jakąś zniżkę kolegi w Inter Carsie.

Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez yuby194 » 03 maja 2011 22:51:47

to jest mój tłok :D , tzn, tłok mojej frotki, mógłby się ktoś wypowiedzieć (maciar lub inni) czy on jest dobry, czy trzeba go wymianiać - kupić nowy?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez Lechu » 04 maja 2011 14:07:23

Ja bym tłoki zostawił kupił tylko komplet pierścieni na wszystkie cztery i tyle jeżeli niema na nim mechanicznych uszkodzeń,co do śrub to Auto Data o froci nic nie pisze ale zafira,omega itp.z silnikiem DTI to śruby do wymiany,ale jeżeli niewidać żadnych przeciągnięć na nich też bym zostawil stare , odemnie to tyle :D
Lechu
 

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez yuby194 » 05 maja 2011 09:48:34

i tak właśnie planuje zrobić, mają być wyjęte wszystkie tłoki, wymienione pierścienie na nich, daje nowe uszczelki: głowicy (głowica - sprawdzona szczelność, planowana, nowe gumki i miedziane uszczelki wtryskiwaczy), kolektorów wydechowegi i ssącego (tu 2 szt.), śruby głowicy, 2 uszczelki miski olejowej, mam nadzieję, że mechanik szybko to zrobi...

i jeszcze pytanie, ile waszym zdaniem taka operacja może kosztować ?, chodzi mi o pracę mechanika, ja daję wszyskie potrzebne części.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez Lechu » 05 maja 2011 13:40:39

Gadałem z mechasem że max 1500zł ale to już maximum i też zależy od położenia warsztatu i znajomości gościa ale to normalna sprawa,a tak wogle byś sebola oto zapytał :D i powodzenia Yuby z frotą
Lechu
 

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez yuby194 » 13 maja 2011 18:37:30

i w końcu się doczekałem, frotka naprawiona, wymienione dużo rzeczy, przydałoby się jeszcze raz tyle wymienić, ale kasy brak. Pierścienie nowe, wszystkie potrzebne uszczelki też.
Koszt takiej operacji przy częściach z IC z dużymi rabatami i pracy znajomego mechanika ok. 2500 zł. Po odpaleniu turbo coś zastrajkowało, ale wymiana wężyka podciśnienia pomagła, tak więc hulać już mogę, ale delikatnie... na razie, co bym znowy pierścien nie przyjarał.
Zastanawiałem sie nad wymianą całego silnika, koszt takiej operacji ponad 3000 zł i tak do końca nie wiadomo co wkładają, niby chodzi, niby gwarancja rozruchowa, ale... a tak, przynajmniej wiem co siedzi w silniku i co mnie jeszcze czeka do wymiany... :-|

reasumująć, jestem o dużo PLN-nów lżejszy, ale ile wiedzy mi przybyło... :boss:

jesli ktoś ma jakieś pytanie co do np. cen, walić śmiało, ile będę mógł - pomogę
Ostatnio edytowano 23 maja 2011 13:31:14 przez yuby194, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2DTI] Raz pali na trzy, raz na cztery cylindry

Postprzez oposs » 13 maja 2011 20:18:43

Źle to świadczy o frotkach sprzedawanych przez sebola :<:
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość