2.3 TD wysokie obroty trzyma na ciepłym
Problem polega na tym że nawet jak nagrzeje silniczek do optymalnej temperatury to obroty trzymaja się około 2tysi. Kiedyś pomagała przygazówka ale dziś niestety nic nie pomaga.
Zauważyłem że jak pociągne do dołu ciegno średnio silno - to przy lince od gazu - to obroty oki, sprężyny sa dwie całe. jak docisne to obok wychodzi taki bolczyk z czegoś - sorki ale nie znam dokładnej nazwy co to
- zamocowanego od przodu-chłodnic ale po 20 seekundach paluch odpada 
Zauważyłem że jak pociągne do dołu ciegno średnio silno - to przy lince od gazu - to obroty oki, sprężyny sa dwie całe. jak docisne to obok wychodzi taki bolczyk z czegoś - sorki ale nie znam dokładnej nazwy co to
i nie mam pojęcia gdzie była, no chyba że to coś z podciśnieniem - taką wersje też słyszałem - ale fotki rozwieją moje wątpliwości więc wszystkich posiadaczy 2.3 TD proszę POMÓŻCIEE !!!
Prawdopodobnie sprawcą tej usterki jest niewielkie ustrojstwo które znajduje się na pompie wtryskowej po lewej stronie - przy akumulatorze. Są tam dwa "elektrozaworki". Pierwszy (patrząc od przodu) odpowiada za zwiększenie kąta wtrysku, a drugi za zwiększenie obrotów na zimnym silniku. Awaria tego drugiego powoduje zwiększenie obrotów, które nie zanika nawet na ciepłym silniku. Urządzenie można łatwo wymontować i wymienić lub jeździć bez. Koszt jaki mi podali w serwisie to ok 240zł kilka miesięcy temu. Pozdrawiam