Strona 2 z 4

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 14 lut 2016 20:21:23
przez slawek50
maciejb609 napisał(a):No właśnie z tym egr słyszałem różne opinie w obojętnie jakim aucie jedni że zaślepic jedni że wyczyścić ewentualnie wymienić na sprawny... Chcę ogarnąć motor żeby odpalal ładnie coś mu leci od spodu muszę to zlokalizować gdzie co i jak..

Mam Frotę z TDS-em już 3-rok. Jak na razie jeżdzi w terenie sprawuje się jak dla mnie bardzo dobrze. Problemów z silnikiem jak na dziś bardzo mało. Raczej osprzęt silnika szwankuje a nie sam silnik. Trzeba o niego dbać starannie wszelkie niepojące sygnały usuwać , plyny,oleje wymieniać wg. zaleceń i będzie git.A odpalanie to albo cofające się paliwo,sterownik świec żarowych, (rozebrałem i były zimnie luty-poprawiłem te luty i teraz ok.). Wiem że inni mają problemy z tym silnikiem ale te silniki naprawdę są trwałe i robią robotę. Nie wolno ich przegrzewać bo pękają głowice to fakt. Ale każdy jeżdzi jak uważa i powinien wiedzieć co ma po maską i rozum co można a czego nie.

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 14 lut 2016 20:37:34
przez maciejb609
Autko mam od Starszego pana na ryby nim jeździł ale wiadono auto Noe jest nowe bardziej do ogarnięcia w środku Niż na zewnątrz nie wspominając o silniku.. Zobaczę jutro z tym paliwem założyłem zaworek jeżeli odpali to mam przyczynę :D a ten strownik.tyxh świec dokładnie jedzie się znajduje?

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 14 lut 2016 20:43:07
przez kola
Na lewym nadkolu przy akumulatorze,kolor fiolet'

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 15 lut 2016 17:27:33
przez maciejb609
Dziś po całym postoju nocnym odpalił ale kręcił z 3 sekundy po mimo założonego zaworu zwrotnego... Nie Wien o co kaman jutro sprawdzę jeszcze ten przekaźnik od świec.. Jest jakiś powód na Najlepsze sprawdzenie go?

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 17 lut 2016 13:07:54
przez wienczyslaw5
Przylutuj przewody do świec żarowych . Ja tak zrobiłem i mam święty spokój --- pali od pierwszego kopa nawet przy -20-tu.
Dwie zimy z tym walczyłem --- jak tylko temperatura spadała w okolice zera to już była masakra --- po dłuższym postoju owszem palił ale po 15-20 minutach kręcenia , grzania świec , znów kręcenia , znów grzania i tak w kółko . Jak już pierwszy raz zapalił to można było cały dzień gasić i zapalać bez problemu . A po nocy znów to samo .
Oczywiście sprawdzałem wszystko co tylko było do sprawdzenia --- świece wykręcałem --- grzały { jedna była lekko podejrzana , wymieniłem } . Nowy filtr paliwa , zaworek zwrotny , przed odpaleniem pompowałem ręczną pompką . I nic nie pomagało --- jak nie chciał palić tak nie chciał .
Aż tu gdzieś na forum wyczytałem , że ktoś polutował przewody do świec --- pomyślałem , że na pewno nie zaszkodzi --- polutowałem i ... i jakby mi ktoś Frotę podmienił .

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 17 lut 2016 20:05:53
przez maciejb609
Teraz pytanie bo mam zamiar zlikwidować wyciek na foto to jest miska olejowa czy od czegoś innego to jest? Zamiast Korfantego korka jakiś badziew wkręcony

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 17 lut 2016 20:24:32
przez brum
Oleju. Kup sobie osłonę metalową.

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 17 lut 2016 20:30:45
przez maciejb609
Patrzyłem na takie osłony już jutro wyjeżdżam na kanał może sam zrobię taka dziwne że w standardzie nie ma takiej osłony.. byłem dziś u wulkanizatora zakładałem nowe gumy i wyszło że luz jest na łożysku na piescie wyczytałem na forum że jest możliwość dokręcania sprzegielka i dokręcanie śruby ma to sens czy odrazu zamówić nowe łożysko?

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 17 lut 2016 20:33:40
przez brum
Osłona kosztuje ok 60zł. W 2.5 były ale plastikowe.
Łożysko można dociągnąć.

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 17 lut 2016 20:36:30
przez maciejb609
Aha to wyjaśnia sprawę dlaczego jej nie ma :D
W moim dużym fiacie mam oryginalna osłonę metalowa a w 4x4 dadzą plastik heh..

-- 18 lut 2016 07:49:58 --

wienczyslaw5 napisał(a):Przylutuj przewody do świec żarowych . Ja tak zrobiłem i mam święty spokój --- pali od pierwszego kopa nawet przy -20-tu.
Dwie zimy z tym walczyłem --- jak tylko temperatura spadała w okolice zera to już była masakra --- po dłuższym postoju owszem palił ale po 15-20 minutach kręcenia , grzania świec , znów kręcenia , znów grzania i tak w kółko . Jak już pierwszy raz zapalił to można było cały dzień gasić i zapalać bez problemu . A po nocy znów to samo .
Oczywiście sprawdzałem wszystko co tylko było do sprawdzenia --- świece wykręcałem --- grzały { jedna była lekko podejrzana , wymieniłem } . Nowy filtr paliwa , zaworek zwrotny , przed odpaleniem pompowałem ręczną pompką . I nic nie pomagało --- jak nie chciał palić tak nie chciał .
Aż tu gdzieś na forum wyczytałem , że ktoś polutował przewody do świec --- pomyślałem , że na pewno nie zaszkodzi --- polutowałem i ... i jakby mi ktoś Frotę podmienił .



Co masz kolego na.mysli Przelutuj Przewody na świece nakładane są fajki a co dalej.. Jedynie przekaźnik został i tam można sprawdzić To zimne luty itp. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 18 lut 2016 13:40:55
przez wienczyslaw5
Już Ci odpisałem na PW ale niech i tu będzie --- może jeszcze komuś się przyda .
Zsuń fajkę z przewodu --- pod nią jest taka okrągła wsuwka --- nasuń tę wsuwkę na końcówkę świecy i ten styk polutuj , póżniej możesz nasunąć fajkę żeby ładnie wyglądało .
Ja u siebie tak zrobiłem i wszelkie problemy z odpalaniem ustały jak ręką odjął .

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 21 lut 2016 16:30:42
przez maciejb609
kola napisał(a):Witam.To zawór do EGR.Jedna rurka do zaworu,druga do przewodu podciśnienia pod tym zaworem na nadkolu .


Wracając do pustego miejsca dzisiaj miałem dopiero czas żeby pogrzebać w froncie podłączyłem Halogeny na dachu wypralem środek wrzucę foto jak ogarnę do końca :D ale pytanie o ten zaworek jest takowy ale ma wkręcona śrubę w wężyk od za co ten zaworek jest odpowiedzialny?

-- 21 lut 2016 17:41:31 --

I zastanawiają mnie też Przekaźniki jeden jest pusty a może ma być pusty...

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 21 lut 2016 18:47:40
przez Huberek
ma być pusty

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 26 lut 2016 16:46:33
przez maciejb609
A więc dałem aito do mechanika żeby przejrzal tu i tam.. I tak stwierdził na ODPALANIE że kontrolka od świec jest kilka sekund świece grzeją dalrj i powiedział że odczekać kilka sekund i odpalić i druga sprawa który powinien być wtrysk sterujacy? U mnie jest jako pierwszy patrząc od chłodnicy na to też zwrócił uwagę że powinien być na 2 miejscu ale czy to coś zmienia?

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 26 lut 2016 19:35:54
przez jrzeuski
Zmień mechanika, bo g... wie o tym silniku.

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 26 lut 2016 20:10:21
przez maciejb609
No wlasnie myslalem ze z taka opinia sie spotkam...ale powiem ze jak odczekam az ten przekaznik pyknie to auto odpala jak nowka sztukak .. kurcze juz nie wiem co o tym myslec

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 26 lut 2016 20:56:50
przez RudeBoy
maciejb609 napisał(a):No wlasnie myslalem ze z taka opinia sie spotkam...ale powiem ze jak odczekam az ten przekaznik pyknie to auto odpala jak nowka sztukak .. kurcze juz nie wiem co o tym myslec


Zmień świece. Twoje mają za długi czas rozgrzewania.

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 26 lut 2016 21:02:56
przez maciejb609
Świece jutro pojadę kupić i zobaczę a z tym wtryskiem sterujacym to jak to jest? Pierwszy powinien być?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 27 lut 2016 17:40:06
przez jrzeuski
Pierwszy. I sprawdź czy sprawny, cewka nie może mieć przerwy.

Re: [2.5 tds ] problem z odpaleniem biały dym

PostNapisane: 27 lut 2016 21:15:35
przez maciejb609
Ok czyli wtrysk na swoim miejscu a jak mam tą przerwę sprawdzić? Niepokoi mnie trochę że jak odpali i jadę i dodam więcej gazu szary dym leci jak się Rozgrzeje to idealnie..

-- 28 lut 2016 16:03:00 --

I znowu powtórka z rozrywki kręci ale nie odpala... Już mi ręce opadają na te auto paliwo jest wczoraj wlane 20 litrów a 20 km zrobione wczoraj też że nie chciał odpalić myślałem że brak paliwa dolalem po kręceniu odpalił i potem było ok ale raczej nie możliwe żeby spalił tyle paliwa... :-( :-( :-( :-(