Strona 1 z 1

[2.5] Uszczelka pod głowicę - jaka ?

PostNapisane: 06 sty 2013 17:43:08
przez Leszek 767
Witam wszystkich.
Pytanie czysto teoretyczne ponieważ jak na razie silnik jest "OK"

Mam takie pytanie: uszczelkę pod głowicę to jaką zakupić ?
W książce "OPEL FRONTERA -Haynes" na ilustracjach od tego silnika jest pokazana uszczelka pod głowicę -ta duża czyli pod cztery tłoki.
Z wiedzy zdobytej z sklepów internetowych dowiedziałem się że skoro głowice są oddzielne to i uszczelki też powinny być pojedyncze a nie "zbiorcza".
W ofercie tych że sklepów występują uszczelki o grubościach 1.42 ; 1.52 i 1.62 mm :niewiem:
Za pomoc w rozwikłaniu tych rozbieżności - DZIĘKUJĘ.

Re: 2.5TDS uszczelka pod głowicę - jaka ??

PostNapisane: 06 sty 2013 17:50:25
przez Trzeci
Nominalna czyli 1.42 po zdjeciu setki czyli po 1 szlifie 1.52 po drugim szlifie czyli po zdjęciu kolejnej setki 1.62

Re: 2.5TDS uszczelka pod głowicę - jaka ??

PostNapisane: 06 sty 2013 17:53:20
przez Leszek 767
A skąd mam wiedzieć czy był szlif na głowicy ??
A jak z tymi uszczelkami jedna ogólna czy cztery ??
Pozdrawiam

Re: 2.5TDS uszczelka pod głowicę - jaka ??

PostNapisane: 06 sty 2013 18:57:36
przez jrzeuski
Dostępne są i wspólne i dzielone. Mi założyli wspólną, ale jak będę zmieniał to na dzieloną. Mniej potem problemów jak trzeba się dobrać tylko do jednego gara.

Re: 2.5TDS uszczelka pod głowicę - jaka ??

PostNapisane: 06 sty 2013 20:35:56
przez Leszek 767
""Mniej potem problemów jak trzeba się dobrać tylko do jednego gara.""

Wydaje mi się że nie do końca jest tak wesoło z tym jednym garem.
Ponieważ masz wspólne śruby gdzie jak odkręcisz ten gar to i sąsiednie będą "prawie latać"
Poza tym masz wspólną "magistrale wodną"(chłodzenia),system smarowania.
A i uszczelka od kolektora wlot/wydech jest wspólna na wszystkie gary.
Dlatego się dziwię i pytam po co dzielone uszczelki pod głowicą skoro i tak masz przy awarii do przeglądu całą górę.
Przynajmniej wiesz że jest dobrze i równo poskładane.A tak jakimś cudem zrobisz tylko jeden gar a za chwile coś obok siądzie i ponownie kombinacja przy innym gorze.
Może za mało wiem ale jak dla mnie to trochę "bez sensu" i dlatego szukam jakieś logicznej odpowiedzi : czemu uszczelka każda osobno .
Pozdrawiam.

(Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi - "wiedzy nigdy dość")

Re: 2.5TDS uszczelka pod głowicę - jaka ??

PostNapisane: 06 sty 2013 20:49:34
przez oldmagneto
Leszek 767 napisał(a):""Mniej potem problemów jak trzeba się dobrać tylko do jednego gara.""

Wydaje mi się że nie do końca jest tak wesoło z tym jednym garem.
Ponieważ masz wspólne śruby gdzie jak odkręcisz ten gar to i sąsiednie będą "prawie latać"
Poza tym masz wspólną "magistrale wodną"(chłodzenia),system smarowania.
A i uszczelka od kolektora wlot/wydech jest wspólna na wszystkie gary.
Dlatego się dziwię i pytam po co dzielone uszczelki pod głowicą skoro i tak masz przy awarii do przeglądu całą górę.
Przynajmniej wiesz że jest dobrze i równo poskładane.A tak jakimś cudem zrobisz tylko jeden gar a za chwile coś obok siądzie i ponownie kombinacja przy innym gorze.
Może za mało wiem ale jak dla mnie to trochę "bez sensu" i dlatego szukam jakieś logicznej odpowiedzi : czemu uszczelka każda osobno .
Pozdrawiam.

(Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi - "wiedzy nigdy dość")


Witam !

Polecam przeczytanie całości :

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=46

Jest tam "prawie wszystko" w temacie silnika VM - czyli 2.5TDS'a z naszych "Frotek" .

Pozdrawiam

Re: 2.5TDS uszczelka pod głowicę - jaka ??

PostNapisane: 06 sty 2013 20:52:14
przez Trzeci
No tekst jest obszerny i zniechęca do 2.5 :boss: :boss: :boss: :boss:

Re: 2.5TDS uszczelka pod głowicę - jaka ??

PostNapisane: 07 sty 2013 08:03:18
przez jrzeuski
Staaaare! Mogliby coś nowego dopisać, bo VMy wciąż jeżdżą :D

Re: 2.5TDS uszczelka pod głowicę - jaka ??

PostNapisane: 09 sty 2013 12:26:46
przez Leszek 767
Witam.
Poczytałem -nie całe jeszcze.
W tego typu forach zawsze się człowiek dowie coś nowego na temat swojego autka/silnika.
Jednak słownictwo i fachowość określeń podpowiada sporo co do doświadczenia piszących/naprawiających w tej dziedzinie.
Silnik nietypowy mamy (2.5 TDS)- to fakt.
Pewnie nie opisany w żadnej książce z technikum mechanicznym o profilu samochodowym.
Jak by był to projekt nieudany (bubel) nie wciskali by go do tylu marek przez tyle lat !!!
A kolega zauważył że sporo jeszcze jeździ samochodów z tym silnikiem (dzielone głowice,VM)
Co do mechaników (znanych mi osobiście) to wiem że z naprawą są chętni na zasadzie utartych szablonów bądź książkowych usterek i skasować i następny klient.Jak trzeba przysiąść i podejść profesjonalnie to jest problem.Wiem to na przykładzie filtra oleju i czujnika ciśnienia oleju.Wystartowali ,a po podniesieniu maski był falstart- czyli z wiedzą byli na tym samym poziomie co ja - gdy go kupiłem.
Moim zdaniem nie psuje się silnik ,którego się nie używa!

Takie jest moje zdanie po przeczytaniu nastu stron tego forum.
Oczywiście czytam dalej.
Bardzo mało piszą -jak bardzo dbali o silnik/auto zanim doszło do awarii - chodzi mi o te drastyczne przykłady ,porysowana pompa oleju itp.
Pewnie ile samochodów tyle opinii i podobnych awarii.
Pocieszne jest to że części są bardziej dostępne i tańsze niż w 2007,2008.
Pozdrawiam.

Re: 2.5TDS uszczelka pod głowicę - jaka ??

PostNapisane: 09 sty 2013 12:44:27
przez jrzeuski
Leszek 767 napisał(a):Silnik nietypowy mamy (2.5 TDS)- to fakt.
Pewnie nie opisany w żadnej książce z technikum mechanicznym o profilu samochodowym.
Osobne głowice i rozrząd OHV są często spotykane, ale w maszynach rolniczych, ciężkich pojazdach, itp. zastosowaniach. W samochodach osobowych taki silnik to faktycznie ewenement.

Myślę, że jakby tak zebrać czas potrzebny na serwis w ciągu całego życia takiego silnika i porównać go z mainstreamowymi (D)OHC, to możnaby się mocno zdziwić. Koszt to inna sprawa, bo on jest pochodną popularności, więc pewnie zbyt korzystnie by nie wyszedł.

A komu właściwie przeszkadzał bezobsługowy rozrząd OHV? Chyba tylko tym, którzy żyją z obsługi aut. No to wymyślili łańcuch, a że dalej był zbyt trwały no to dali pasek. I robota dla mechaników jest, kaska leci, producenci części też mają co robić. W kolejnych generacjach silników pewnie dadzą sznurowadło pod pretekstem ekologii i oszczędności, bo pasek wytrzymuje aż 50-60tys.km :mrgreen:

Re: 2.5TDS uszczelka pod głowicę - jaka ??

PostNapisane: 09 sty 2013 16:14:47
przez RudeBoy
VM to firma która jest producentem silników do agregatów, maszyn, łodzi, statków itp...
Do dziś główną gałęzią działalności VM są silniki przemysłowe a nie do osobówek.
VM nie potrafił skonstruować od podstaw silnika do osobówki więc sobie zmniejszyli swoją agregatową wiedzę. :)

Sens 4/6/8/12 oddzielnych głowic jest... ale na morzu....

Dlaczego? W warunkach gdzie czas pracy i czas przestoju ma krytyczne znaczenie trzeba konstruować silnik tak aby był on maksymalnie szybko przywrócony do życia po awarii bez potrzeby wyspecjalizowanych maszyn i narzędzi. Co absurdalne ta cecha w przypadku wsadzenia takiego silnika do auta jest jego największą wadą.

Instrukcje serwisowe VM nie przewidują czegoś takiego jak naprawa głowicy, jej szlifowanie czy rozkładanie i składanie.
Naprawa powinna sprowadzać się do zdjęcia rozwalonej i założenia nowej kompletnej głowicy wyjętej z pudełka. Czas pras zrobione agregat wraca do pracy. Nie potrzeba zakładu ślusarskiego, żeby naprawić głowicę, szlifować i docierać zaworów.
Wymiana uszkodzonej głowicy na nową eliminuje problem nierównomiernego docisku głowic wspólnymi szpilkami.

O ile na morzu to się sprawdza... silniczki VM są "ciut" większe to w osobówce to paranoja. Do tego niska kultura techniczna mechaników = gwarantowane problemy.

Silnik VM w każdym samochodzie jest porażką!

Re: [2.5] Uszczelka pod głowicę - jaka ?

PostNapisane: 12 sty 2013 12:31:24
przez Leszek 767
Witam.
Dziękuję za przejrzyste wyjaśnienie mi tematu (jak w tytule).

No pięknie : skorupa Isuzu Rodeo + silnik traktor/statek/młockarnia + montaż przez tych co robią wszytko na "Lewo"(Anglia) a
podpisane przez Niemców na rynek europejski.

Teraz wiem czemu FRONTERZE tak żywiej serce bije na bezdrożach i polnych drogach - TRAKTOR !!!!!!

Re: [2.5] Uszczelka pod głowicę - jaka ?

PostNapisane: 12 sty 2013 18:55:37
przez Trzeci
traktor to ja mam pod maską ..... pełen serwis węży uszczelniaczy i przewodów w AGROMIE :boss: :boss: :boss: :boss: