Witamy !



[2,5 tds] dziwne zachowanie

[2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez szlufas » 06 mar 2011 11:12:46

w tamtym tygodniu jechałem sobie frotką a tu nagle silnik zaczął głośno chodzić (stuki) ciśnienie oleju spadło do 0 alternator zaczął dymić na łożysku. Czy mogło obrócić na panewce ? :cry2: Silnik był ciepły przjechałem 15 km pisze bo pewien mechanik stwierdził że 15W40 był za cięzki dla tego silnika ( mogło być?).
szlufas
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez JJKILLER » 06 mar 2011 11:18:25

Fabryczny to 10W40 więc nie sądzę
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez szlufas » 06 mar 2011 12:37:58

więc to może starość :) 350 tyś km. Mógł obrócić ?
szlufas
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez jrzeuski » 06 mar 2011 16:12:27

Obrócić mógł, ale wtedy byś już chyba nigdzie nie dojechał. Brak ciśnienia oleju to awaria pompy albo zaworu przelewowego. U mnie jak zawór się zaciął, to silnik stanął po 200m i już rozrusznik nie dał rady nim zakręcić. Ale jak wystygł, to odpalił bez problemu i chodzi do dziś :1:. A co ma do tego wszystkiego alternator skoro jest napędzany paskiem?

Zanim zaczniesz kupować nowy silnik, zdejmij spod silnika tę żebrowaną płytę i zobaczysz pompę oleju i zawór. A jak zdejmiesz też miskę to i wał korbowy będziesz miał w całej okazałości. Tylko most najpierw odkręć i opuść, bo inaczej miski nie wyjmiesz.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez szlufas » 07 mar 2011 18:48:54

Nie wiem co ma wspólnego, ale z alternatora szedł dym... (?)
Silnik po tym incydencie chodził... tylko jakoś tak "ciężko"
szlufas
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez Pawel » 07 mar 2011 18:57:45

Może to tylko zbieg okoliczności i "przy okazji" padły łożyska w alternatorze i się bydle zatarło...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez Arni » 08 mar 2011 12:36:23

Jk pasek był bardzo mocno napięty, a zablokowało alternator, to możliwe że silnik to poczuł. Przecież to duży opór.
Arni
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez rakol » 11 mar 2011 02:18:42

chciałbym odnowić temat

mam równierz 2.5 tds i stało sie tak nie ładnie ze coś mi stuka w silniku :cry2: a było to tak... odpaliłem pochodził sobie silniczek chwile wsiadam ruszam po przejechaniu około 200 metrów zastukało w silniku :niewiem: zgasiłem szybko i nie chce już odpalić silnik się kręci ale coś stuka i nie kręcę i odpalam na sile bo nie wiem co jest i nie chce zepsuć czegoś dodatkowo i moje pytanie co to może byc i dla czego? w środe dopiero będzie wolny warsztat i zaczna sie poszukiwania co i dla czego sie stało :cry2: :niewiem:
rakol
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez jrzeuski » 11 mar 2011 09:10:06

Ciężko powiedzieć co się stało. Może świeca pękła i wpadła do cylindra? A może pierścień albo korbowód? Albo to coś na dole (panewka?). Bez rozebrania silnika nie ma co gdybać :glaszcze:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez przemekcrx » 11 mar 2011 12:27:43

Wpierw bym sprawdził właśnie czy masz wszystkie całe świece żarowe....Jeśli dobre ,to zrzucał bym po kolei głowice,może zawór się urwał lub coś w tym stylu,może coś wpadło do cylindra :?: :?: Trzeba zaczynać od najtańszych kosztów i rozbierać po kolei...Życzę powodzenia by to była drobnostka :glaszcze:
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez jrzeuski » 11 mar 2011 13:09:14

przemekcrx napisał(a):Wpierw bym sprawdził właśnie czy masz wszystkie całe świece żarowe....Jeśli dobre ,to zrzucał bym po kolei głowice,może zawór się urwał lub coś w tym stylu,może coś wpadło do cylindra :?: :?: Trzeba zaczynać od najtańszych kosztów i rozbierać po kolei...Życzę powodzenia by to była drobnostka :glaszcze:
Nawet jak się okaże, że to kawałek świecy telepie się w cylindrze to wyjąć go stamtąd bez zrzucenia głowicy będzie ciężko. Nawet zajrzeć do cylindra przez gniazdo świecy nie jest łatwo w tym silniku. Za to prosto sprawdzić czy klawiatura jest w porządku zdejmując pokrywę zaworów. W tym silniku awaria popychacza to normalka i silnik wtedy pracuje jak traktor. Z tym, że objawy nie bardzo mi pasują do tego uszkodzenia.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez rakol » 12 mar 2011 01:01:08

dziękuje bardzo za podanie od czego zacząć :beer: :beer: jutro zaczne poszukiwania bo frontera jest mi bardzo potrzebna jest teraz do pracy bo zwykłym osobowym to nie jazda po drogach w lesie
rakol
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez rakol » 12 mar 2011 01:05:29

a zapomniałem silnik się kręci rozrusznik daje rade więc jakaś nadzieja zawsze jest ze coś z tego jeszcze będzie :niewiem:
rakol
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez szlufas » 12 mar 2011 18:52:15

taki start temat to nie jest :) sprawdziłem olej z silnika i pełno w nim opilków czyli panewki. 3400 za 2,5 tds z pelnym osprzetem to duzo bo wymieniam cały silnik. :niewiem:
szlufas
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez jrzeuski » 12 mar 2011 20:16:05

Widywałem tańsze na Alledrogo. Grunt, żeby był w dobrym stanie, ale myślę, że remont wału byś zrobił taniej na nowych częściach.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez szlufas » 12 mar 2011 22:03:18

sam slupek kosztuje od 1800-2500 komplet 3400 z 2 miesieczna gwarą na słupek, obawiam sie dac komus do regeneracji, koledze przeszlifowali i pochodzil pare mieszkow i zniwu szrot, slyszalem ze nawet potrafia z puszki cos wykombinowac przed sprzedaza :) bo jak panewka to jaki koszt by był? :gears:
szlufas
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez JJKILLER » 12 mar 2011 22:18:18

To nie taniej i szybciej zmienić caly silnik :-|
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez rakol » 13 mar 2011 19:43:00

zrobiłem moja fronterke a było w niej taka rzecz ze po zdjęciu pokrywy zaworów okazało sie ze laska na 3 głowicy od strony chłodnicy była zupełnie z boku nie na swoim miejscu i złożyłem wszystka tak jak powinno byc i silnik chodzi :1: i moje pytanie dla czego tak sie stało ze ta laska wyleciała mam zalany silnik olejem mobil 5/50 moze to ma coś wspólnego czy nie przypomne ze mam silnik 2.5tds
rakol
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez jrzeuski » 13 mar 2011 20:23:57

Ten typ tak ma. Trzeba wozić ze sobą odpowiedniego Torxa i nakładać laski jak spadną. Spadają, gdy zatnie się hydropopychacz w bloku. Zatyka się prawdopodobnie od paprochu w oleju, więc trzeba dbać o regularne wymiany. To zmniejsza ryzyko. Jak hydropopychacz się zatnie na amen, to trzeba go wyjąć i wyczyścić. Ponoć da się to zrobić bez zdejmowania głowicy, ale jeszcze nie próbowałem, bo nie miałem takiej potrzeby. Mimo to mam już przygotowany silny magnes neodymowy na kiju, żeby z popychaczem powalczyć przez otwór na laskę 8-)

A spadająca laska nie zsunęła dźwigienki zaworów łamiąc blaszkę sprężynującą? Bo mnie się to przytrafiło i długo nie mogłem zdobyć takiej blaszki. Jak już trafiłem to od razu wziąłem na zapas. Miałem farta, że odłamek blaszki był na tyle duży, że utknął w otworze spływowym oleju, bo inaczej poleciałby mi do miski.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez rakol » 13 mar 2011 20:41:03

chodzi o ta blaszke co zabezpiecz zeby sie nie rozchodziły na boki klawiatura tak dobrze rozumiem bo nie jetem jakims tam mechanikiem specjalista jesli chodzi o ta blaszke to jest cała bo mi zapukało i zaraz zgasilem moze dla tego a co z tym olejem bo gadałem z takim mechanikiem i mowil ze lepiej wlac 10/40 lub 15/40
rakol
 

Następna strona

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość