| Witamy ! |
|---|
|
|

. Zatem wałek zostaje ze skrzynią, ale można ją wymienić na skrzynię z wersji benzynowej, która ma dzwon i wałek innej długości (dwumasa jest dużo grubsza od zwykłego koła zamachowego). Skoro pozostaje wałek, to zostaje też tarcza sprzęgła, bo Frota ma nietypową ilość frezów. Docisku i łożyska oporowego też w tym momencie nie ma sensu zmieniać. Pozostaje dopasować koło zamachowe. Fabryczna dwumasa jest przykręcana do wału korbowego na 6 drobnozwojowych śrub. Jeśli silnik docelowy też ma taki rozstaw i gwint, to problemu nie ma i wstawiamy dwumasę z całym sprzęgłem z Froty. Ale szanse na to są nikłe, więc z reguły zamach pochodzi z wkładanego silnika i wtedy od razu wieniec pasuje do rozrusznika, więc nic tu motać nie potrzeba. Jaki jest problem ze spasowaniem zamachu ze skrzynią i sprzęgłem? Ano taki, że wałek skrzyni musi pasować. Rozstaw śrub docisku już niekoniecznie, bo można w zamachu wywiercić i nagwintować nowe otwory. Ale jeśli wałek nie pasuje, to trzeba przetoczyć zamach i wstawić odpowiednie łożysko igiełkowe pod końcówkę wałka lub przetoczyć końcówkę wałka (ewentualnie jedno i drugie). W tym momencie warto rozważyć zrobienie zupełnie nowego koła zamachowego na wzór fabrycznego od danego silnika (pod wieniec rozruszniku i ew. czujnik obrotów wału), ale pasującego pod docisk i wałek z Froty. Mając dostęp do CNC (patrz wyżej) to jest wykonalne.











kajjman napisał(a):Szkoda,że frontera ma mało miejsca pod maską , ogranicza to swap do jednostek czterocylindrowych.


kajjman napisał(a):Szkoda,że frontera ma mało miejsca pod maską , ogranicza to swap do jednostek czterocylindrowych.



kajjman napisał(a):Skoro komuś udało się wcisnąć 2,5 z BMW to ja będę próbował wcisnąć M57. ( może nie trzeba będzie instalować chłodnicy na orurowaniu )


brum napisał(a):kajjman napisał(a):Skoro komuś udało się wcisnąć 2,5 z BMW to ja będę próbował wcisnąć M57. ( może nie trzeba będzie instalować chłodnicy na orurowaniu )
Jeśli myślisz ze chłodnica będzie w tym samym miejscu to lepiej się za to nie zabieraj.

szymon.ha napisał(a):V8 to jak R4 prawie żaden problem z dlugością.
Tomi włożyl R6 ale chłodnica na pace. Kojot zostawił chłodnice pod maską, ale za to 2 cylindry są w kabinie.

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość