Witamy !



[A 2.0] Kłopoty z obrotami

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 24 sie 2011 17:14:55

To masz identycznie jak jak. Ja może w weekend podmienie sonde i się okaże. Jak by wtryski nie robiły, to by raczej był jakiś błąd.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez tiger » 24 sie 2011 17:18:42

Zasięgałem porady elektromechanika i powiedział że jak sonda siądzie to potrafi zrobić przeróżne jaja w silniku, a jak jest uwalona to czy z sonda czy bez to będzie dupa. Jutro sprawdzę jeszcze raz błędy, tym razem metodą kabelka i błysków.
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez bienias_75 » 24 sie 2011 20:23:03

Biorąc pod uwagę powyższe, szukamy dalej.
1. Sprawdźcie czujnik położenia wału korbowego... u mnie w 2.0 16V jak był przetarty kabel za diabła nie chciał odpalić... czasem zaskoczył (oczywiście komputer sygnalizował odpowiedni błąd).
2. Tiger, twoje błędy mogą wskazywać na problem z immo więc może tu tkwi problem. Nie pamiętam co odcina immo - paliwo (wtryskiwacze), czy wysokie napięcie (iskrę). Może czasem zatrybi i wówczas Ci odpala. Biorąc pod uwagę, że na gazie masz iskrę to prawdopodobnie odcina wtryski, ale to niech się wypowie ktoś, kto grzebał w elektryce.
3. Sprawdzić czy jest iskra na kablach WN.
Daj znać jak poznasz błędy i będziemy coś myśleć dalej.
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez slawek40l » 31 sie 2011 13:46:04

Witam. Zaczyna mi się pojawiać następujący problem frota 2,2 16v 95 zagazowana .Problem jest następujący że przy odpalaniu tylko na zimnym silniku i to nie zawsze bez dodawania gazu obroty idą do góry na 3000 i nieraz wyżej. Nie mam pojęcia co może być przyczyną ,może ktoś miał podobny problem
slawek40l
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 17 cze 2010 10:38:48
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez slawek40l » 31 sie 2011 13:49:03

Zapomniałem dodać że zaraz spadają i wszystko jest o.k trzyma równo obroty
slawek40l
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 17 cze 2010 10:38:48
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez bienias_75 » 31 sie 2011 20:13:34

slawek40l napisał(a):Witam. Zaczyna mi się pojawiać następujący problem frota 2,2 16v 95 zagazowana .Problem jest następujący że przy odpalaniu tylko na zimnym silniku i to nie zawsze bez dodawania gazu obroty idą do góry na 3000 i nieraz wyżej. Nie mam pojęcia co może być przyczyną ,może ktoś miał podobny problem


Wg mnie, wiesza się regulator obrotów biegu jałowego tzw. krokowy. Sugeruję wyczyścić i powinno być OK.
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez slawek40l » 01 wrz 2011 09:52:39

Krokowiec wyczyszczony przepustnica umyta przepływomierz powietrza nowy sprawdzone podciśnienia niby wszystko o.k
slawek40l
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 17 cze 2010 10:38:48
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez bienias_75 » 02 wrz 2011 22:26:34

slawek40l napisał(a):Krokowiec wyczyszczony przepustnica umyta przepływomierz powietrza nowy sprawdzone podciśnienia niby wszystko o.k


Czy komp wskazuje błędy?
Objaw jest na Pb czy LPG, czy na jednym i drugim (nie wiem jak masz ustawione przełączanie na LPG więc stąd to pytanie).
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez tiger » 03 wrz 2011 20:43:29

bienias_75 napisał(a):Biorąc pod uwagę powyższe, szukamy dalej.
1. Sprawdźcie czujnik położenia wału korbowego... u mnie w 2.0 16V jak był przetarty kabel za diabła nie chciał odpalić... czasem zaskoczył (oczywiście komputer sygnalizował odpowiedni błąd).
2. Tiger, twoje błędy mogą wskazywać na problem z immo więc może tu tkwi problem. Nie pamiętam co odcina immo - paliwo (wtryskiwacze), czy wysokie napięcie (iskrę). Może czasem zatrybi i wówczas Ci odpala. Biorąc pod uwagę, że na gazie masz iskrę to prawdopodobnie odcina wtryski, ale to niech się wypowie ktoś, kto grzebał w elektryce.
3. Sprawdzić czy jest iskra na kablach WN.
Daj znać jak poznasz błędy i będziemy coś myśleć dalej.


Dziś znów wróciłem pod maskę auta:
1. Czujnik był wymieniony miesiąc temu w serwisie (niestety panowie szli na urlop i nie mieli czasu szukać dalej, więc szukam sam)
2. immo nie miga, może przez ciągłe włączanie wyłączanie nie zawsze szybko przystawiałem pluskwę stąd te błędy, a jeżeli nie to gdzie szukać przekaźnika czy coś w tym stylu?? W każdym bądź razie dioda przestaje migać po sczytaniu plomby.
3. Iskry nie zdążyłem sprawdzić, choć dlaczego tak nagle by przestało dawać iskry, skoro cały problem zaczął się z obrotami silnika, a po odłączeniu akumulatora auto już nie odpala:/

Błędy metodą impulsową:
145
31

31 czyli czujnik położenia wału. Niby nowy no ale błąd to błąd. Wykręciłem ten czujnik: niby na mierniku jest rezystancja 500 Ohm, no ale nie mam oscyloskopu więc przebiegu nie zbadam. Wyczyściłem z oleju i włożyłem z powrotem, zapaliłem i 3-4 sekundy silnik się pokręcił i zgasł, poruszałem kablem i nic, po chwili znów zaskoczył na chwilkę i zgasł. Jutro dzwonię do serwisu w którym wymieniali mi ten czujnik halla i zobaczymy co będzie dalej.
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez bienias_75 » 05 wrz 2011 15:45:04

tiger napisał(a):
31 czyli czujnik położenia wału. Niby nowy no ale błąd to błąd. Wykręciłem ten czujnik: niby na mierniku jest rezystancja 500 Ohm, no ale nie mam oscyloskopu więc przebiegu nie zbadam. Wyczyściłem z oleju i włożyłem z powrotem, zapaliłem i 3-4 sekundy silnik się pokręcił i zgasł, poruszałem kablem i nic, po chwili znów zaskoczył na chwilkę i zgasł. Jutro dzwonię do serwisu w którym wymieniali mi ten czujnik halla i zobaczymy co będzie dalej.


Sprawdź dokładnie czy to właściwy czujnik, u mnie w sklepie dali mi niby do mojego i też nie działał pomimo, że był nowy (chodziło chyba o rocznik w X20XEV była różnica w czujniku do 96 roku i po), po wymianie na właściwy odpaliło bez problemu.
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez leper » 05 wrz 2011 16:45:37

Witam. Niedawno przerabiałem temat błędów i mogę powiedzieć, że na wyłączonym silniku zawsze mruga błąd 31 (czujnik wału) po ponownym mruganiu na zapalonym silniku błąd znika - jest gdzieś temat na ten temat na forum :) Moja Frocia wariowała z obrotami. Wymieniłem lambdę, krokowiec i nie wiem co jeszcze a okazało się, że przetarł się kabel od czujnika położenia przepustnicy - może to ?????
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
leper
Guru
Guru
 
Posty: 808
Obrazki: 0
Dołączył(a): 13 lip 2009 21:36:10
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez tiger » 05 wrz 2011 19:30:16

bienias_75 napisał(a):
tiger napisał(a):
31 czyli czujnik położenia wału. Niby nowy no ale błąd to błąd. Wykręciłem ten czujnik: niby na mierniku jest rezystancja 500 Ohm, no ale nie mam oscyloskopu więc przebiegu nie zbadam. Wyczyściłem z oleju i włożyłem z powrotem, zapaliłem i 3-4 sekundy silnik się pokręcił i zgasł, poruszałem kablem i nic, po chwili znów zaskoczył na chwilkę i zgasł. Jutro dzwonię do serwisu w którym wymieniali mi ten czujnik halla i zobaczymy co będzie dalej.


Sprawdź dokładnie czy to właściwy czujnik, u mnie w sklepie dali mi niby do mojego i też nie działał pomimo, że był nowy (chodziło chyba o rocznik w X20XEV była różnica w czujniku do 96 roku i po), po wymianie na właściwy odpaliło bez problemu.


W końcu to wymieniali w serwisie i chodził od polowy lipca więc powinien być ok.
Faktycznie doczytałem iż ten błąd 31 pojawia się przy wyłączonym silniku.
Dziś przeczyściłem świece, sprawdzałem iskrę i niestety nie zaiskrzyło, choć mnie kopło, najprawdopodobniej mam jakieś przebicie na kablu, lub układzie WN.

leper napisał(a):Moja Frocia wariowała z obrotami. Wymieniłem lambdę, krokowiec i nie wiem co jeszcze a okazało się, że przetarł się kabel od czujnika położenia przepustnicy - może to ?????


No ale moje teraz w ogóle nie zapala, no tak na 3-4 sekundy i gaśnie, po przeczyszczeniu świec trochę lepiej.

Jutro będę grzebał przy NW.
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 05 wrz 2011 19:58:13

Wymieniałeś sonde?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez rafal_r » 05 wrz 2011 20:20:16

Witam
Własnie zwalczyłem prawie identyczny problem - nie pali zimny na PB, falujące obroty, "napady" wysokich obrotów, brak płynnego przejścia z niskich na wysokie obroty .
Ciepły zdychał jak się wrzucało na luz w czasie jazdy.
Wymieniłem "nadaremnie" świece , przewody WN, przepustnice i prawie zakupiłem 2gi przepływomierz o czyszczeniu wszystkiego co mi wpadło w ręce nie wspomnę :) a okazałe się że:
- RURA DOLOTU POWIETRZA do przepustnicy w załamaniach "HARMONI" była potrzaskana i zasysało lewe powietrze.
Więc zanim wymienicie wszystko co się da zdemontujcie tą RURE :killer: i dokładnie ją sprawdźcie.



P.S. do moderatora forum
Powinno się połączyć dwa wątki ten i [B2.2]Problem z odpalaniemhttp://www.forum.opelfrontera.pl/viewtopic.php?f=14&t=2945&start=100 w całość
pod tytułem PROBLEM Z ODPALANIEM - PROBLEMY Z OBROTAMI "NA LUZIE".
rafal_r
 

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez leper » 05 wrz 2011 21:28:48

EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
leper
Guru
Guru
 
Posty: 808
Obrazki: 0
Dołączył(a): 13 lip 2009 21:36:10
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez slawek40l » 06 wrz 2011 08:15:17

Witam w mojej frotce problemem okazał się ten bajer ,była pęknięta rurka plastikowa na którą wchodzi gumowy wężyk idący pod przepustnicę
http://imageshack.us/photo/my-images/3/20110831115.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... 01116.jpg/
Mam pytanko jak ten bajer fachowo się nazywa . Bo ja skleiłem to klejem i dookoła zasmarowałem sylikonem. Nie wiem jak długo to wytrzyma
slawek40l
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 17 cze 2010 10:38:48
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez tiger » 06 wrz 2011 15:44:49

brum napisał(a):Wymieniałeś sonde?


Nie. Na razie się wstrzymuję aż go odpalę. On bez sondy po prostu musi odpalić, a wtedy jeszcze raz przeczytam błędy czy sonda jakieś robi.
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez tiger » 07 wrz 2011 14:01:44

Mam pytanie. Do czego służy lub za co odpowiada przekaźnik przy lampie od strony pasażera. Bo sprawdzam już co mogę i doczytałem się że on włącza pompę paliwa, tyle że jak ja go odpiąłem to silnik się zachowywał tak samo (czyli zapalał raz obrócił i gasł), z tyłu też dochodzi szum z pompy, czyli pracuje. Może to ten przekaźnik nie przełącza i auto nie zapala?? Przekopałem forum i znalazłem kilka opisów tego przekaźnika ale każda co innego mówi:)
I czy np. ECU mógł się spalić (zepsuć) i przez niego auto nie chce palić?? Kontrolka normalnie świeci no i błędy wyświetla jak czytałem więc wygląda na ok.
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 07 wrz 2011 16:36:49

Podaj jego nr to sprawdzę.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez tiger » 07 wrz 2011 16:46:45

nie wiem który to numer ale pewnie to któryś z tych:
911 49829
89 9993 000
PA6-GF30

Wyjścia ma numer: 30,85,86,87
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron