Witamy !



[A Sport 2.0i] Syk powietrza w okolicy głowicy.

[A Sport 2.0i] Syk powietrza w okolicy głowicy.

Postprzez Ikis » 24 lis 2019 08:16:20

Witam
Walczę ze swoją Frotką od pewnego czasu.
Pytanie do posiadaczy Frontery Sport 2.0 Czy podczas pracy silnika syk powietrza w okolicy głowicy to rzecz normalna czy też jest jakaś nieszczelność np. uszczelka pod kolektorem ssącym. Syk ten zanika w kilka sekund po zgaszeniu silnika. Klimatyzacji ie posiadam, to co jest dostępne z góry sprawdziłem.

Sam silnik pracuje źle, drzy na wolnych obrotach jak by nie palił na wszystkie cylindry. Świece i przewody zapłonowe wymienione. Po dodaniu gazu nie dławi się i ma moc.

Auto w takim stanie przywiezione z niemiec, jednak stan ramy itd zachęca do ogarnięcia więc będę wdzięczny za sugestie co i jak sprawdzić. Nie mogę wykluczyć bałaganu w instalacji bo coś było grzebane.
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [A Sport 2.0i] Syk powietrza w okolicy głowicy.

Postprzez jrzeuski » 25 lis 2019 09:59:36

Weź plaka i popsikaj w okolice kolektora dolotowego. Jak obroty podskoczą to masz rozwiązanie zagadki.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A Sport 2.0i] Syk powietrza w okolicy głowicy.

Postprzez Ikis » 25 lis 2019 20:52:36

Posłuchałem rady i skończyło się demontażem kolektora ssącego. Próba plakowa wykazała uszkodzenie uszczelki w wyjątkowo niedostępnym wzrokowo miejscu.
Wnioskuję, że syczenie nie jest normalnym objawem podczas pracy tego silnika. Jak tylko dostanę uszczelkę biorę się na składanie i zdam relację. Oczywiście czy zła praca silnika była tego powodem tez napiszę.

Podsumowanie...
Syczenie nie jest normalnym odgłosem pracy tego silnika. Po wymianie uszczelki pod kolektorem ssącym wszelkie objawy złej pracy silnika ustąpiły.
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998


Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron