Witamy !



[A 2.0] Kod błędu 31

[A 2.0] Kod błędu 31

Postprzez tajda » 31 maja 2009 18:55:41

C20NE 93r zagazowany. Podczas deszczu, przy wyjeździe z myjni.... zdarza się, że gaśnie silnik i zapala się Check, żadne próby naprawy tzn ruszanie wtyczkami, kablami...nic nie dają (kable, kopułka...suche) po kilkudziesięciu próbach odpalenia, wreszcie się udaje, ale to trwa 30-60min, jedyny kod jaki zapamiętuje ECU to 31, czy spotkał się ktoś z czymś podobnym, lub ma ktoś jakieś sugestie? ja się już poddałem, problem zdarza się dwa trzy razy w roku (w tym już dwa razy miałem) będę wdzięczny za podpowiedzi :cry2: pozdr
Don't worry, be happy!
2.0i SPORT(93)+LPG i 2,2 DTI SPORT 2001
tajda
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 10 sie 2007 22:05:52
Lokalizacja: Olkusz
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Kod błędu 31

Postprzez brum » 31 maja 2009 19:01:33

31 to nie jest błąd, bezie zawsze gdy obrotomierz nie pokazuje obrotów.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Kod błędu 31

Postprzez michal 2,8tdi » 31 maja 2009 19:05:25

brum napisał(a):31 to nie jest błąd, bezie zawsze gdy obrotomierz nie pokazuje obrotów.

A dokładnie :31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
michal 2,8tdi
 

Re: Kod błędu 31

Postprzez tajda » 31 maja 2009 20:38:12

Ok, dzięki, to na pewno nie wina obrotomierza :D mnie brak pomysłów co jeszcze sprawdzić, mam nadzieję że obfitych opadów nie będzie, nie raz wpadam w kałużę wody, jeżdżę podczas deszczu i jest ok, a te kilka razy mnie dobija, bo gaśnie w tedy, kiedy mi się najbardziej spieszy (złośliwość rzeczy martwych) :lol: no cóż, może ktoś miał podobnie i udało mu się naprawić
Don't worry, be happy!
2.0i SPORT(93)+LPG i 2,2 DTI SPORT 2001
tajda
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 10 sie 2007 22:05:52
Lokalizacja: Olkusz
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Kod błędu 31

Postprzez brum » 31 maja 2009 20:44:23

To że nie przez obrotomierz się tak robi to my to wiemy :mrgreen:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Kod błędu 31

Postprzez szymon.ha » 31 maja 2009 21:31:21

a moze gdzies układ filtra powietrza jest nie szczelny i wody dostaje, bo jak dostanie się tam woda to mi kiedys auto zgasło.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Kod błędu 31

Postprzez tajda » 01 cze 2009 06:48:48

No przyznam szczerze, że o układzie powietrznym nie myślałem, na pewno nie zaszkodzi pooglądać jak to wygląda, dzięki za sugestię proszę o więcej :)
Don't worry, be happy!
2.0i SPORT(93)+LPG i 2,2 DTI SPORT 2001
tajda
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 10 sie 2007 22:05:52
Lokalizacja: Olkusz
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Kod błędu 31

Postprzez roozga » 16 cze 2009 07:23:52

Jak chcesz pewnie sprawdzić układ dolotu powietrza to zrób tak: weź denaturat (nie pij :D) i nasącz nim porządnie kawałek szmatki, chwyć w szczypczyki i na odpalonym silniku przeleć dolot powietrza - tam gdzie obroty się podniosą, tam jest nieszczelność ;)
roozga
 


Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron