Witamy !



[A 2.4] Pali pompę paliwa

[A 2.4] Pali pompę paliwa

Postprzez krzysiek2620 » 27 lis 2011 07:00:51

Witam.Panowie co się dzieje,ze co 2-3 miesiące wymieniam pompę paliwa co się dzieje to już 6 pompa paliwa,teraz jechałem do pracy na benzynie bo gaz się sączył i a tu nagle koniec jazdy,kreci rozrusznik nie zapala iskra jest,przekaźnik od pompy wszystko ok,mam pytanie 1czy pomorze mi to jak założę włącznik od pompy po zapaleniu jak przejdzie na gaz to wtedy ją wyłączę i będzie ok,a pytanie 2to chodzi mi o ten zaworek co jest na listwie wtryskowej czy on ma coś wspólnego z ciśnieniem paliwa i czy on wyłącza pompę,proszę o porady do już mam dość tego ściągania i zakładania baku i strach gdzieś jechać bo nie wiadomo czy zapali.
krzysiek2620
 

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez jrzeuski » 27 lis 2011 08:22:17

krzysiek2620 napisał(a):czy pomorze mi to
Pomorze zawsze pomoże ;-)
jak założę włącznik od pompy po zapaleniu jak przejdzie na gaz to wtedy ją wyłączę i będzie ok
Z pewnością nie zaszkodzi (patrz niżej)
,a pytanie 2to chodzi mi o ten zaworek co jest na listwie wtryskowej czy on ma coś wspólnego z ciśnieniem paliwa i czy on wyłącza pompę
Ten zaworek ma za zadanie utrzymywanie ciśnienia na listwie i zwrot nadmiarowego paliwa do baku. Problem przy jeździe na gazie polega na tym, że nie ma poboru benzyny z listwy. Zatem jeśli pompa pracuje, to zawór powinien zwracać do baku 100% tego, co na listwę przyśle pompa. Tylko nie jestem pewien czy jego przepustowość jest aż tak wysoka. Przecież producent takiego przepływu nie zakładał, bo część benzyny miała trafiać do garów. Do tego zawór po latach może być już zanieczyszczony i nie otwiera się w pełni. W efekcie pompa pracuje pod zwiększonym obciążeniem, co skraca jej żywotność.

PS. Pompę powinna odcinać instalacja gazowa. Spytaj tego, co ją montował czemu tak tego nie podłączył.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez fly_jabko » 27 lis 2011 09:15:25

Z mojego doświadczenia wynika, że rzadko który gazowiec bawi się w odcinanie pompy, no chyba, że za dopłatą :P ja zrobiłem sobie na wyłącznik z 2 powodów:
po pierwsze, rzeczywiście wydłużyło mi jej żywotność bo po przejściu na LPG poprostu sobie ją wyłączam,
drugim powodem było to że ciężko paliła z powodu źle działającego regulatora ciśnienia - puszczał powrotem całe ciśnienie gdy stała, kiedy chciałem odpalic musiałem trochę pokręcić by napełniła układ i wytworzyła Ciśnienie... teraz chwilke przed odpalaniem sobie ją włącze (wsiadam, odpalam pompę, zapinam pas, chwytam za kluczyk ;) ) i pali na dotyk :D

No i podstawa jeśli pompa nie jest odcinana w jaki kolwiek sposób i cały czas chodzi musisz mieć trochę więcej paliwa, ona musi być w nim zanurzona... ja mam zawsze stan ok 1/4 baku :P i jest to stanowczo za mało kiedy pompa cały czas chodzi ;)
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez Cuba » 27 lis 2011 12:16:56

Na gaziwie jeżdżę od czasów kiedy LPG kosztowało niecałe 80 gr. :shock: i przy samochodach na wtrysku nie zalecałbym odcięcia prądu, jak było pisane raczej wskazana jest jazdą z większą ilością Pb, w poprzednich samochodach miałem zawsze 20 -25 litrów i było to wystarczające z tym, że tamtymi nie jeździło się po górkach :D i w przypadku frotki powinno to być zdecydowanie więcej.
Może to przypadek, ale raz po założeniu odcięcia zasilania trafiło wtryski (benzyna pełni na listwie również funkcję chłodzącą) więcej nie stosowałem tego rozwiązania z drugiej strony raz przy ciągłym zasilaniu padła pompa, ale 20 latach miała prawo.

Dziwne jest, że to już 6 pompa :-| jeżeli stosujesz używki to powiedziałbym, że trafiłeś na pompy które za długo stały na sucho (poza zbiornikiem) i to że się zacierają to norma, bo wewnątrz nich tworzy się nalot/osad a pompy są na takie rzeczy bardzo wrażliwe, jeżeli z kolei kupujesz nowe to muszą to być najgorsze podróbki, bo za cenę 120/140 zł kupisz uniwersalny zamiennik w sklepie z roczną gwarancją i w razie czego bez problemu wymienią ... z doświadczenia wiem, że są trochę głośniejsze od oryginałów ale bez problemu wytrzymują 100 t/km
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez krzysiek2620 » 27 lis 2011 13:02:03

Witam Panowie co do pomp to kupuje w sklepie nie kupuje jakiegoś dziadostwa tylko minimum 4 bary i koszt to 160zł miałem teraz od Citroena z motoru 3litry,mój błąd tak jak kolega napisał oddać na gwarancje,ale nigdy tego nie robiłem,auto zawsze mam zatankowane na polowe zbiornika nie oszczędzam na tym,ale szlak mnie trafia,ze tak się dzieje,ale dziś zrobię to i założę wyłącznik możne coś pomorze,znalazłem kable od pompy bo idą od strony pasażera i tam na nich zamontuje włącznik,a jeszcze jedno jak kręcicie ją rano czy jak jest ciepła to zapala od razu czy trzeba troszkę pokręcić?
krzysiek2620
 

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez Cuba » 27 lis 2011 13:12:45

2 - 3 obroty i pali
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez brum » 27 lis 2011 13:38:06

Założenie odcięcia pompy powoduje zasyfienie przewodów paliwowych i zatarcie wtrysków.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez jrzeuski » 27 lis 2011 13:55:18

Ale to tylko w przypadku zapomnienia o istnieniu przełącznika, tzn. odpalaniu i jeżdżeniu w 100% na gazie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez fly_jabko » 27 lis 2011 14:34:22

Ale z tym, że brak paliwa na wtryskach negatywnie na nie wpływa coś może być, ja mam na wyłącznik pompę i ostatnio coś dziwnego z nimi sie dzieję...
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez brum » 27 lis 2011 14:35:43

jrzeuski napisał(a):Ale to tylko w przypadku zapomnienia o istnieniu przełącznika, tzn. odpalaniu i jeżdżeniu w 100% na gazie.

Nie tylko. Wyłącznik to zły pomysł.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez jrzeuski » 27 lis 2011 15:19:17

A ja się z tym nie zgadzam. Jak zamontuję instalację gazową do Polo, to sobie taki wyłącznik podepnę, żeby pompa nie chodziła na darmo. Jak popracuje tylko przy odpalaniu, to w zupełności wystarczy, żeby się rozruszała i przepłukała przewody. Zauważ, że pompa pracująca przy zamkniętych wtryskach i tak ich nie przepłukuje, bo obieg jest jedynie przez listwę. Powiedziałbym, że to nawet gorzej, bo wszystko z układu osadzi się właśnie we wtryskach, gdyż tam nie będzie przepływu. Zresztą jak się od czasu do czasu nie przejedzie na benzynie to nagar z cylindrów zabetonuje wyloty wtrysków z drugiej strony. One muszą czasem popracować, żeby zachować sprawność. I pompa tak samo z tym, że jej również nadmiar pracy szkodzi.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez brum » 27 lis 2011 16:04:32

Paliwo chłodzi wtryski, więc się nie zapiekają, bo paliwo w nich jest tylko się nie otwierają. I żaden gazownik nie założy odcięcia.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez adam-wwy » 27 lis 2011 16:13:01

A niby po co te wtryski chłodzić skoro ich końcówki chłodzi zasysane powietrze?? Ja mam odcięcia pompy w każdym aucie z LPG i jeśli w jakieś kupię i tego odcięcia nie będzie to na pewno je zamontuję bo to tylko na +
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez jrzeuski » 27 lis 2011 16:24:38

brum napisał(a):Paliwo chłodzi wtryski, więc się nie zapiekają, bo paliwo w nich jest tylko się nie otwierają.
To jakaś naciągana teoria. Jakby chodziło o chłodzenie, to paliwo by musiało we wtryskach krążyć, żeby się nie zagotowało i wybuchło. A tak nie jest. Poza tym przecież silnik jest chłodzony, to i wtryskom się udziela.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez marek92248 » 27 lis 2011 16:27:12

A ja powiem tak, że zakładanie dodatkowych włączników mija się z celem. Po Co ?? Jak jeździcie na paliwie, pompa daje cały czas, więc jaki jest cel montowania włącznika po zamontowaniu LPG. Dzisiejsze układy wtrylsku LPG perfekcyjnie współpracują z układem wttrysku benzyny i nie ma sensu montowanie dodatkowych wyłączników (to samo się tyczy instalacji drugiej generacji) MAm już trzecie auto z LPG i nigdy nic nie montowałem i działało perfect. Warunek: na instalacji LPG nie oszczędzamy bo później za oszczędność przy doborze instalacji i tak zapłacimy.
Subaru Legacy Outback 3.0 H6 245km
Avatar użytkownika
marek92248
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 277
Dołączył(a): 24 lut 2009 17:06:30
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez maciar » 27 lis 2011 17:39:29

jrzeuski napisał(a): Zresztą jak się od czasu do czasu nie przejedzie na benzynie to nagar z cylindrów zabetonuje wyloty wtrysków z drugiej strony. .

Czy to znaczy że wtryskiwacze są zamontowane bezpośrednio w komorze spalania :shock: .Czyżby frontera miała układ FSI?
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez jrzeuski » 27 lis 2011 17:48:38

W sumie to się dokładnie nie przyglądałem :oops: Ale przy wtrysku do dolotu jest jeszcze gorzej, bo wtedy niepracujące wtryski zakleja syf z EGRa.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez lala m » 27 lis 2011 21:22:07

witam!ja tam miałem bmw 2,5 24v na lpg padły mi dwie pompy z powodu zbyt małej ilości benzyny założyłem włącznik i latałem nią jakieś 5 lat do sprzedaży bez żadnej awarii wtrysku czy czegokolwiek,kupiłem frote sporta z lpg i na dzień dobry założyłem włącznik i również nie miałem jakiegokolwiek kłopotu z wtryskami,więc nie sądze żeby wtryski były chłodzone paliwem jedynie może tylko smarowane.Pozdrawiam.
lala m
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 256
Dołączył(a): 22 sie 2007 19:57:33
Lokalizacja: okolice Poznania
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez sledz » 27 lis 2011 22:56:28

Hymmm?? przez osiem miesięcy ganiałem tylko i wyłącznie na gazie bo wiadomo pompa padła ,potem urwałem zbiornik paliwa
Silnik odpalałem w trybie awaryjnym na gazie ???
Niedawno zmotałem mały zbiorniczek na PB z kanistra 10l kosz od fiata uno pompa nawet nie wiem od czego o ciśnieniu 3,5bara... zalałem i odpaliła z pierszego strzała. nic niczego nie pozalepiało wszystko działa.???
sledz
 

Re: 6 pompa paliwa spalona

Postprzez Arni » 28 lis 2011 22:23:29

Ja jezdze już 2 lata na gazie i pompa ma zasilanie cały czas, a przynajmniej ja żadnego wyłącznika nie robiłem. Kolega w Jeepie załozył wyłącznik dopiero jak pompa zaczęła wydawać z siebie przeraźliwe zgrzyty....odpala na beznzynie zawsze i zaraz przełancza juz taik od dłuższego czasu. Ja swoja też zawsze odpale na beznynie, przejade z 10-100m i włączam gaz.
Arni
 

Następna strona

Powrót do 2.4i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość