Przeglądnę jeszcze raz skreślając po kolei wszstko , o czym piszę manual w związku z P0300 (niestety oprócz diagnostyki Tech2 , bo nie mam...) :
(Google tłumacz podpowiada )
• Sprawdzić Przepływomierz , styki i węże , czujniki.
• Sprawdzić EGR , szczelność , zaślepić ?
• Przewody podciśnieniowe , Vacum ?
• Wizualnie i fizycznie sprawdzić następujące obszary szczelność próżniowych:
Kolektor wlotowy
Wtryskiwacza o-ringi
Adapter EGR
Przewody zasilające EGR
ION Moduł pomiarowy
• Jeśli problem zostanie znaleziony, naprawy przecieku próżni jako konieczne.
• Wizualnie i fizycznie sprawdzić skrzynię korbową. Zawór wentylacji nieprawidłowej instalacji lub.Uszkodzony pierścień uszczelniający.Jeśli problem zostanie znaleziony, naprawa w razie potrzeby (patrz system Wentylacji skrzyni korbowej). Crankcase Ventilation System.
• Sprawdzić czujnik MAF ekran wlotowy za szkody lub na obecność ciał obcych, które mogą częściowo blokować przepływu próbki powietrza przez czujnik MAF. Jeśli problem zostanie znaleziony, naprawić lub wymienić MAF czujnika w razie potrzeby.
• Zainstaluj tester iskry na końcu świecy zapłonowej z cewki zapłonowe na cylinder, który wskazuje niewypał. Obrócić wał korbowy, obserwując tester iskry. Należy zachować ostre, niebieskie iskry.
• Sprawdzić cewki / pęknięcia
• Sprawdzić świece , czy zalane , brudne ?
• 1. Odłącz złącze elektryczne czujnika MAF. Uruchomić pojazd w "zamkniętej pętli" czas monitorowanie "Bank 1 L.T. FUEL TRIM "i "BANK 1 S.T. FUEL TRIM "wyświetlacz na Tech 2.Czy obie wartości zmniejszy się poniżej podanych wartości?
•
Należy wymienić moduł sterujący cewki zapłonowej. ( ignition coil control module ). ???
• Wizualnie i fizycznie sprawdzić wtryskiwacz PCM uziemienie, mocy i czujnik do podstawy upewnić się, że są one czyste, zwarte i ich właściwa lokalizacje. 2. Jeśli problem zostanie znaleziony, poprawić wadliwy uziemienie warunek konieczny.
• Sprawdzić ciśnienie paliwa , listwę…
• Wykonaj "Injector Coil / Balans Test".
• Sprawdzić na silniku problem mechaniczny. Patrz Diagnoza mechaniczne silnika do diagnozowania następujące warunki:
? Uszkodzony lub nieprawidłowy wałka rozrządu
? Wyciek lub lepkie zawory lub pierścienie
? Depozyty Nadmierne zaworów
? Słabe sprężyny zaworowe
? Nieprawidłowa rozrządu
?Przecieka uszczelka głowicy
? Zamontować luźny lub uszkodzony silnik
2. Jeśli problem występuje, wykonać niezbędne naprawy.
• Wymienić czujnik MAF.
Olać wszystko , sprzedać szpeje i kupić sobie UAZA...
-- 08 maja 2015 07:32:47 --
Niestety...zostaje tylko ostatni punkt...
Czterech mechaników poległo - ostatni gdybał nad jedyną (według niego) ostatecznością , ale nie sprawdził :
Wał dostał luzu na panewkach i przy obciążeniu czujnik położenia wału (który był odmieniany 3x) świruje...przy większych obrotach jakoś się normalizuje...
![niewiem :niewiem:](./images/smilies/17niewiem.gif)
Powiedział , żeby zdjąć skrzynię (kufa po raz 5ty
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
) i szarpać kołem zamachowym - jak będzie luz , to będzie to ....
Tłumaczyłoby to odwieczny wyciek między skrzynią a silnikiem , ale czy to możliwe ?
Nie chcę mi się zwalać znowu skrzyni biegów , chociaż nie powiem - zajmuje mi to już tylko 1h...
-- 14 maja 2015 09:39:48 --
Padła ostateczna diagnoza :
Rozjechane mapy paliwowe... sterowanie wtryskami padło przez komputer od gazu... silnik był zalewany non stop paliwem (trasa 30 km - 20l paliwa). po podmienieniu ECU na inne działo się to samo - mapy paliwowe rozjeżdżały się przez kompa LPG...
Czy to prawda -
Co do zrobienia :
- komputer do ponownego wgrania map paliwowych
- komp LPG do wymiany
- nowe sondy (poprzednie mi upaliło)
- nowe wtryskiwacze benzyny
koszt całości - 2500 PLN... i to tyle - jak nie zadziała , idzie na części.