Witamy !



Czym różnią się silniki froty i omegi

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez jrzeuski » 08 sty 2020 07:27:52

Ale jaki problem założyć intercooler? Są przecież gotowe od diesla pasujące w grilla, tylko rury podłączyć.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez Jake » 08 sty 2020 17:48:27

jrzeuski napisał(a):Ale jaki problem założyć intercooler? Są przecież gotowe od diesla pasujące w grilla, tylko rury podłączyć.

Rury rurami, zwróc uwage, jak kompresor jest montowanym zwykle siedzi bezpośrednio na kolektorze dolotowym, chcac wcisnac pomiedzy intercooler, trzeba by kombinowac z innym mocowaniem, z wyprowadeniem rury do IC, i powrotem na kolektor.
Poza tym, przy standardowym kole pasowym kompresor dmucha tylko 0,25-0,3 bar, wiec problem wysokiej temperatury powietrza nie wystepuje, pojawia sie dopiero przy zmianie kółka na mniejsze i doładowaniu 0,5 bar - pytanie czy aż tyle potrzeba.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez jrzeuski » 09 sty 2020 08:56:18

Wydawało mi się, że takie kompresory to są tylko w amerykańcach (superchargery wystające ponad maskę) a europejskie są mocowane jak inny osprzęt na pasku (np. alternator czy sprężarka klimy).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez tupek » 09 sty 2020 10:58:16

Gdyby u nas policyja zobaczyła że coś wystaje z maski , zaraz wypisali by mandat i zabrali dowód rejestracyjny za nadmierne zasłanianie pola widzenia. :D
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez luk_1313 » 09 sty 2020 20:31:57

Jakby wystawało to pewnie jakiś zazdrośnik by dowód zabrał ale przy bodylifcie i delikatnym wlocie powietrza nie rzucało by się to tak w oczy. Temat jest bardzo ciekawy, koszt samej podstawy i kompresora wydaje się do przełknięcia ale koszty jakie mogą wyniknąć z potrzeby doprowadzenia 20 letniego silnika do serii i problemy z zestrojeniem u kogoś tego jak należy trochę odstraszają.
luk_1313
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 cze 2019 10:15:03
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez Jake » 09 sty 2020 22:10:20

Zaden bodylift nie jest potrzebny i nic nie wystaje.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak bogiem a prawda to jest bardzo łatwy i bezproblemowy mod. Kompresor dodaje 40-50KM wiecej, nie trzeba modyfikowac silnika (zadne kute korby, zadne odprezanie, zadne zmiany wałków), fabryczna skrzynia, fabryczne przelozenia. Kompresory Eaton M62 tez mozna dostac w rozsadnej cenie. Wyzwania inzynieryjne sa dwa. Jako, ze ciezko dostac fabryczny czy semi-fabryczny ale dedykowany zestaw do Isuzu, tak zeby wszystko pasowało bolt-on, wiec o ile nie uda sie tego sciagnac od Kangurow, Yankesów czy innej Azji, to trzeba samemu zaprojektowac i zamowic do wykonania kolektor, uwzgledniajac wszystkie detale, mocowania, wystajace elementy, rurki EGR, uzgodnienie kanałów powietrza, obudowy tak zeby sie wszystko mijało etc. i dorobienie lub dobranie tego wystajacego elementu.

Tu akurat Trooper, ale koles fajnie opisuje montaz i swoje wrazenie.
https://www.youtube.com/watch?v=JZXTV_igvJA

Tutaj koncept dołozenia intercoolera woda/powietrze:
https://www.rpw.com.au/holden-rodeo-6vd1-235hp/
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez marek230482 » 09 sty 2020 22:27:08

IC będzie potrzebny do tego? Przecież to nie turbo tylko kompresor. Na dodatek taki sofcik. A remap? To jest moim zdaniem trudniejsze niż ta mechanika. Ale widać mają zacięcie tuningować silnik w takim terenowym kredensie.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez szymon.ha » 09 sty 2020 23:01:20

Na którymś forum jest to opisane i wydaje mi się że komputer fabryczny to obleci na podstawie map sensora.
Wtryski oryginalne też dają radę.
Ja to sobie odpuściłem, bo stwierdziłem że trzeba mieć dużo czasu bądź dobre zaplecze aby to wyrzezbic.
Kiedyś to mógłbym pokombinować, bo znałem miejsce gdzie mogą zeskanować np kolektor, bo dorabialem tam uszczelki, ale teraz mam za daleko.
Zamówienie tej podstawy samej z autrali to ponad 10k.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez marek230482 » 09 sty 2020 23:21:03

Ale po co? Przecież w terenie to nie potrzebne. A na asfalcie? Też nie :mrgreen: bo taki toporny kredens to się do wyścigów nie nadaje.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez luk_1313 » 09 sty 2020 23:43:38

A może ktoś chce się pozbyć kolektora?
luk_1313
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 cze 2019 10:15:03
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez Jake » 10 sty 2020 01:16:24

marek230482 napisał(a):IC będzie potrzebny do tego? Przecież to nie turbo tylko kompresor. Na dodatek taki sofcik. A remap? To jest moim zdaniem trudniejsze niż ta mechanika. Ale widać mają zacięcie tuningować silnik w takim terenowym kredensie.

Tak jak pisałem, przy doładowaniu do 0,35 bar, intercooler jest niepotrzebny. Przy mniejszej srednicy kolka pasowego mozna uzyskac dmuchnięcie ok 0,5 bar, co nam daje lepszą moc z dołu, ale problem z nizszym przyrostem w górnym zakresie obrotów z powodu przegrzania powietrza. Obie opcje maja sens w zaleznosci od tego na czym na badziej zalezy i w obu opcjach moze to bezpiecznie jezdzic bez IC. Chcac miec 0,5 bar dmuchniecia i pelny liniowy przyrost w calym zakresie obrotów trzeba juz modzic wodny intercooler. Moim zdaniem sam kompresor to swietny pomysł, wodny IC to juz niepotrzebny przerost formy nad trescia, ale ogolnie staralem sie obiektywnie przedstawic co wyczytałem w sieci i co inni fani modzenia osiągneli ;)
szymon.ha napisał(a):Na którymś forum jest to opisane i wydaje mi się że komputer fabryczny to obleci na podstawie map sensora.
Wtryski oryginalne też dają radę.
Ja to sobie odpuściłem, bo stwierdziłem że trzeba mieć dużo czasu bądź dobre zaplecze aby to wyrzezbic.
Kiedyś to mógłbym pokombinować, bo znałem miejsce gdzie mogą zeskanować np kolektor, bo dorabialem tam uszczelki, ale teraz mam za daleko.
Zamówienie tej podstawy samej z autrali to ponad 10k.

Dokladnie tak, roznica ilosci powietrza przy tak łagodnym doładowaniu jest na tyle niewielka, ze na podstawie przepływomierza i MAP sensora ECU jest w stanie obliczyc mase powietrza w cylindrze i na tyle podniesc dawke wtryskiwanego paliwa, ze uzyskamy stechiometryczna mieszanke. Dodatkowe odczyty z lambdy działaja jako czujniki korekcyjne dawki i proporcji mieszanki. Wiadomo, ze po montazu warto odlaczyc aku, zeby zresetować ECU i potem dac mu kilkadziesiat minut na adaptacje nowej mapy/siatki wtrysku. Wydajnosc wtryskiwaczy jest zupelnie wystarczajaca przy tak niewielkim wzroscie mocy. Musimy pamietac, ze soft supercharger to rozwiazanie bardzo dalekie od typowego turbo, które wymagało by szerego modyfikacji z odprężeniem silnika na czele.
marek230482 napisał(a):Ale po co? Przecież w terenie to nie potrzebne. A na asfalcie? Też nie :mrgreen: bo taki toporny kredens to się do wyścigów nie nadaje.

Po co? Po wiecej mocy, lepsze przyspieszenie, wiekszy moment w dolnym zakresie obrotów, czy rowniejsza krzywa charakterystki momentu i mocy. Moim zdaniem mozna to z łatwościa docenic i w terenie i na szosie. Zwlaszcza na podjazdach, z przyczepa, z duza ilosci nie-aerodynamicznych gratów na bagazniku dachowym, wysoko w górach, gdzie rzadsze powietrze i duze deniwelacje, nie mowiac juz o skompensowaniu negatywnego wpływu duzych ciezkich terenowych opon w rozmiarze grubo przekraczajacym fabryczne.
Z tego samego powodu dla którego Frota 3.2V6 jesli dwa razy lepiej niz dychawiczna Frota 2.2i. A ponadto dla przyjemnosci wprowadzania modyfikacji i polepszania fabryki, wlasnej satysfakcji i przejemnosci. A po co sie montuje offrodowy szpej, duze kola, wyciagaraki, albo tunninguje silniki, zaklada kute tłoki, ostre wałki, stand-alone ECU etc. etc.? Przeciez do jazdy po miescie to wszystko jest niepotrzebne. Ba, do jazdy po miescie ternówka czy auto wyścigowe tez jest niepotrzebne. Opel Astra sprawdza sie tak samo dobrze albo i lepiej bo mniej pali i łatwiej zaparkować. :grin:
luk_1313 napisał(a):A może ktoś chce się pozbyć kolektora?

Kolektora pod kompresor? No pewnie raz na jakis czas gdzies na zagraniczym forum w USA czy innej Kanadzie albo na ichniejszym eBayu sie taka opcja pojawia z Rodeo czy innego Troopera. W EU niewiele jest takich zmodzonych aut, wiec szansa ze znajdizesz na allegro troche jak na szóstke w totka. Da sie sciagnac od kangurów, ale wydaje mi sie, ze taniej zlecic wykonanie czegos takiego firmie robiacej projekty CAD/CAM i i wyfrezowac to na CNC w bloku aluminium.

Dla spragnionych konkretów wykresy z hamowni:
Przed
Obrazek
Po:
Obrazek
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez marek230482 » 10 sty 2020 08:01:43

Ja doskonale znam powody i skutki doładowań zarówno kompresorem jak i turbo sprężarką. Sam mam celowo modyfikowane inne auto. Ale po co to robić w aucie terenowym? Chyba dla samej idei :mrgreen: ja rozumiem gdyby seria dusiła się w terenie jak niektórzy twierdzą przy słabszych silnikach (chcieliby np doładować 2.0). Albo gdyby to była jakaś szybka fura na drodze, taki kiler. A frotka? No proszę Cię...... :) w terenie jest wystarczająco (aż za), a na asfalcie żeby to chociażby na prostej mogło z czymkolwiek konkurować to musiałby mieć z 350-400KM a nie troszkę więcej :)
Ale modyfikacja sama w sobie bardzo ciekawa. Ja myślę, że jak już i tak jest taka mocna rzeźba to równie dobrze można dopasować wiele innych kompresorów z rynku wtórnego. Niekoniecznie ten. Nawet bym nie przerabiał kolektora tylko podał w ten istniejący powietrze z mniejszego kompresora zamontowanego chociażby niesymetrycznie (na bokach jest więcej miejsca).
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez szymon.ha » 10 sty 2020 09:58:47

No to po co kupiłeś 3.2 a nie 2.2 bądź wersję A z 2.3 dieslem? Jeśli twierdzisz że większą mox/moment są całkowicie nie potrzebne w takim aucie?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez tupek » 10 sty 2020 10:02:32

Frontera jest za idealna żeby ja tuningować i liftować :D :D :D :D
Na taki wóz należy chuchać i dmuchać , o codziennym myciu już nie wspomnę. ;)
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez luk_1313 » 10 sty 2020 10:36:05

Chodzi mi o zwykły kolektor, dopóki wojsko nie rozda kontraktów wcisne chłopaką żeby się nie nudzili na frezerni. To i wierzch to nie będzie raczej problemem a o reszcie się pomyśli. Wiec jakby ktoś miał to proszę o info.
luk_1313
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 cze 2019 10:15:03
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez marek230482 » 10 sty 2020 12:23:38

To przecież piszę, że po to kupiłem żeby mi nie brakowało :) Brakuje Ci mocy w terenie? Tam gdzie większość używa reduktorów to ja jeszcze wjeżdżam bez. Problem z uciągiem? Śmigam z ponad tonowym campingiem. A na szosie? To jest tak ciężkie i toporne auto, że żeby zrobić na kimś wrażenie to by musiało mieć 2x więcej mocy a nie "trochę" więcej. Jednym słowem jak dla mnie to strata czasu i pieniędzy. Tylko zabawa fajna :)
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez jrzeuski » 10 sty 2020 13:27:04

Ten wątek dotyczy silników Opla, a to na fotkach nijak ich nie przypomina, więc dyskusja jest jałowa, dopóki tego silnika się nie zmodzi tak, żeby dało się pasek wyprowadzić powyżej poziomu głowic ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez szymon.ha » 10 sty 2020 13:52:22

Ten wątek już oddawna nie dotyczy silnika Opla :D

Ja uważam że jeśli te 40-50KM dało z 1 sek w przyspieszeniu to była by duża różnica w komforcie poruszania się na codzień.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez Jake » 10 sty 2020 15:56:48

jrzeuski napisał(a):Ten wątek dotyczy silników Opla, a to na fotkach nijak ich nie przypomina, więc dyskusja jest jałowa, dopóki tego silnika się nie zmodzi tak, żeby dało się pasek wyprowadzić powyżej poziomu głowic ;-)

A dałbyś rade wydzielić posty dotyczace modyfikacji 3.2V6 do osobnego tematu, a poczatkowe posty dotyczace tematu omegi zostawic w dziale oplowskim??

Zmiana prowadzenia paska, majac gotowy kolektor i siedzacy kompresor to juz łatwizna ;)
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Postprzez jrzeuski » 10 sty 2020 16:45:54

A w którym miejscu odjechaliśmy od pierwotnego tematu wątku? :D
Jake napisał(a):Zmiana prowadzenia paska, majac gotowy kolektor i siedzacy kompresor to juz łatwizna ;)
W sumie racja. Jeśli komuś uda się dojść do tego etapu, to nie ma dla niego rzeczy niemożliwych ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron