Witamy !



Swap silnika, rozmowy

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Przeszczep silnika

Postprzez krynek » 29 gru 2010 19:33:46

Dzisiaj złożyłem zamówienie w angolowni na przód omy v6 z pracującym motorem, reszta może być nawet fleksą urżnięta :mrgreen: :mrgreen: , znajomy znajomego wycenił takie cóś na 2.5kzł za dużo by wyrzucić w błoto więc jak będziemy rzeźbić to się ode mnie nie opędzisz.
pozdr
krynek
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Pawel » 29 gru 2010 22:22:05

Krynek, co Ty knujesz... :?: We wtorek nawet nie wspomniałeś o swych niecnych zamiarach... :)
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Przeszczep silnika

Postprzez artur67 » 29 gru 2010 22:36:49

Niech knuje :D mnie też interesuje ten zabieg
Frotka 2.5 V6 Sport 94r. Federal couragia mt 33
XTR 12 SPEED 12000 LBS Escapa
Frotka 3.2 Long 02r. Goodrich AT
Frotka 2.0 sport 92r. nie motana :)
Avatar użytkownika
artur67
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 529
Obrazki: 7
Dołączył(a): 22 mar 2009 11:01:45
Lokalizacja: Lublin/Mełgiew
Pochwały: 1
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 30 gru 2010 12:08:31

Tez jestem ciekawy ile z tym roboty i jak to wychodzi cenowo wszystko.
Arni
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez kola » 05 sty 2011 16:03:44

Mam na wykończeniu silnik 2.5tds co myślicie o zamianie na 2.2dti.Skrzynia biegów powinna pasować .
kola
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 27 lut 2010 10:57:08
Lokalizacja: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Przeszczep silnika

Postprzez kwinto1971 » 05 sty 2011 19:26:24

ILKU napisał(a):BTW: Wszystkie V6 mają wymiary zewnętrzne i otwory w tych samych miejscach. Są miedzy sobą wymienne i można każdy z nich używać z osprzętem, wiązką i ECU od np. 2,5V6. Osobiście mam w sintrze 3,2 z całą wiązką i ECU od oryginalnego 3,0.


Nasuwa mi się pytanie czy podobnie jest z rzędowymi v16 tzn. co trzeba wymienić aby w miejsce x22xe wsadzić C20XE ? Czy wystarczy sam "goły" silnik czy tez wszystko co pod maska i imo ?
kwinto1971
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 05 sty 2011 22:07:51

kola napisał(a):Mam na wykończeniu silnik 2.5tds co myślicie o zamianie na 2.2dti.Skrzynia biegów powinna pasować .

Jak zmieniać to tylko V6 :mrgreen:
Arni
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez ILKU » 06 sty 2011 19:57:04

kwinto1971 napisał(a):
ILKU napisał(a):BTW: Wszystkie V6 mają wymiary zewnętrzne i otwory w tych samych miejscach. Są miedzy sobą wymienne i można każdy z nich używać z osprzętem, wiązką i ECU od np. 2,5V6. Osobiście mam w sintrze 3,2 z całą wiązką i ECU od oryginalnego 3,0.


Nasuwa mi się pytanie czy podobnie jest z rzędowymi v16 tzn. co trzeba wymienić aby w miejsce x22xe wsadzić C20XE ? Czy wystarczy sam "goły" silnik czy tez wszystko co pod maska i imo ?

Można i tak i tak.
Opcja 1. Wstawiasz C20XE a elektronikę zostawiasz z X22XE. Przekładasz wszystkie czujniki (nie wiem tylko co z czujnikiem wałka - trzeba sprawdzić) i ECU nie będzie wiedział, że cokolwiek się zmieniło ;)
Opcja 2 (wg mnie lepsza) przekładasz C20XE z wiązką silnika i ECU i podłączasz to pod wiązkę nadwozia) (odłączasz immo zupełnie lub odcinasz mu + po kluczyku).
ILKU
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez jrzeuski » 07 sty 2011 08:50:46

kola napisał(a):Mam na wykończeniu silnik 2.5tds co myślicie o zamianie na 2.2dti.Skrzynia biegów powinna pasować .

A skąd przypuszczenie, że będzie pasować?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Przeszczep silnika

Postprzez kwinto1971 » 07 sty 2011 11:40:46

ILKU napisał(a):Można i tak i tak.
Opcja 1. Wstawiasz C20XE a elektronikę zostawiasz z X22XE. Przekładasz wszystkie czujniki (nie wiem tylko co z czujnikiem wałka - trzeba sprawdzić) i ECU nie będzie wiedział, że cokolwiek się zmieniło ;)


Przeszukałem trochę internet i wychodzi mi ze czujnik ma inny numer ale wygląd i wtyk ten sam , wiec można zamienić a fronterowski będzie lepiej współpracował z fronterowskim ECU .
C20XE maja rożne aparaty zapłonowe kopulakowe i elektroniczne czy je trzeba będzie zamienić i czym jest ta puszka SFI bo coś mi się tak myśli ze silnik musiał by być z tym ?
kwinto1971
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez brum » 07 sty 2011 12:17:54

Wg mnie nie warto się bawić w tego C20XE, to tylko 15km więcej, od tego 2.2.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Przeszczep silnika

Postprzez jrzeuski » 07 sty 2011 12:45:39

A momentu to może nawet mniej.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Przeszczep silnika

Postprzez ILKU » 07 sty 2011 20:54:20

kwinto1971 napisał(a):
Przeszukałem trochę internet i wychodzi mi ze czujnik ma inny numer ale wygląd i wtyk ten sam , wiec można zamienić a fronterowski będzie lepiej współpracował z fronterowskim ECU .
C20XE maja rożne aparaty zapłonowe kopulakowe i elektroniczne czy je trzeba będzie zamienić i czym jest ta puszka SFI bo coś mi się tak myśli ze silnik musiał by być z tym ?

Nie wiem jak jest z tym czujnikiem, trzeba sprawdzić. Aparat zapłonowy zależy od wersji ECU (późniejsze miały DISa). Puszka SFI jest pusta, to po prostu plenum. Można ją zastąpić np. rurą (nazywają to "power rura" - ponoć daje przyrost mocy).
Obrazek

brum napisał(a):Wg mnie nie warto się bawić w tego C20XE, to tylko 15km więcej, od tego 2.2.

Jest najlepsza opcja, czyli mix. Dół 2,2 z głowicą i resztą od C20XE czyli takie C22XE :)
Cytat z forum streetracing:
[quote name='yten' date='Thu, 06 Jan 2011 - 19:20' post='870357']
to teraz ja wam cos podpowiem :) zlozylem blok od x22xe z sintry i z glowica od c20xe zbieralo to sie niezle (choc nie mialem okazji pomiezyc ale auto zrobilo sie elastycznijsze w porownaniu z c20xe rzeczy ktore trzeba wykonac:

1 zrobic po 2 dodatkowe nacięcia na kazdym tloku
2 blok z 2,2 jest wyzszy o 7mm wiec trzebna obrócić maxymalnie pompę wody i lekko przerobić mocowanie napinacza
3 przerobić dolne kolo pasowe z c20xe (różnice w wielkości walów) w takim przypadku podchodzi cały rozrząd z c20xe
4 trzeba wziąć kolo zamachowe z c20ne (ok15kg) i zrobić na wzór c20xe bo w xe jest na 8 srob a w X22xe na 6
5 glowica z c20xe
i z tego co pamietam tyle oczywiscie komp i wiazka z c20xe ze wzgledu na autoadaptacje a teraz koszty mnie to kosztowalo:

naciecia 200zl
przerobiebie kola pasowego 150
kolo zamachowe przetoczenie 200

do tego dochodzi jeszcze cena sprzegla z c20xe i jakas skrzynia f16 moze f20

to jest wg mnie jedyne rozsadne rozwiazanie na niewielkie pieniadze jesli chce sie uzyskac znacvzny przyrost mocy bo mozesz zainwestowac w rozwoj x22xe ele efekty nie beda nawet zblizone
gdyz w opisanym przypadku przezemnie masz podstawa c20xe (2,0 )z moca 150PS i
a nie x22xe (2,2) z moca ok 140 ps
[/quote]
Ja dodam tylko od siebie, że w takiej opcji można zostawić całe sprzęgło z frontery. Myślę, że po zmianie wydechu (4-2-1) i zestrojeniu możliwe jest osiągnięcie 170-180KM
ILKU
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez FROTERKA » 07 sty 2011 21:52:34

ILKU napisał(a):możliwe jest osiągnięcie 170-180KM

Ja już się zapaliłam do tego :twisted: :twisted: a B. mówi: "Po co ? Wiesz, jak by się to skończyło ? Przy tej mocy a masie frotki i bez stałego napędu (przynajmniej LSD) stała byś w miejscu i mieliła a w zakręcie :dupa: by Cię wyprzedziła"
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 07 sty 2011 21:58:47

Wow, niezłe rozeznanie :mrgreen: Frontera nawet jak ma te 3.2 z 200km to jedzie conajwyżej bardzo średnio :wink:
Arni
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez ILKU » 07 sty 2011 22:12:55

Masa zabija :)
ILKU
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez FROTERKA » 07 sty 2011 22:15:26

Rozwiń te myśl, proszę. :D
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Cobreti25 » 07 sty 2011 22:21:46

FROTERKA napisał(a):Rozwiń te myśl, proszę. :D


Myślę, że masa auta "zabija" koniki i dlatego tak się dzieje :mrgreen:
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Przeszczep silnika

Postprzez kwinto1971 » 07 sty 2011 22:27:57

Obawiam się ze c22xe to mieszanka dość awaryjna . Wiele mówi się o tym ze w x22xe lecą panewki a w c2oxe w jest problem z głowicami na przegrodzie oleju i płynu chłodniczego (są fachowcy co to lecza) mylone często z pękniecie uszczelki pod głowica . Zestawiamy w tym mixie dwa podzespoły z wadami ...trochę bym się bał o trwałość.
kwinto1971
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez ILKU » 07 sty 2011 22:29:46

FROTERKA napisał(a):Rozwiń te myśl, proszę. :D

Takie powiedzonko. :)
a=F/m
W uproszczeniu przyspieszenie (osiągi) są proporcjonalne do siły (mocy) i odwrotnie proporcjonalnie do masy :D
Odchudź auto o połowę i będziesz o 100% szybszy ;)
Chodzi o to, że tak samo ważne dla osiągów jest zwiększenie mocy co redukowanie oporów i masy.
kwinto1971 napisał(a):Obawiam się ze c22xe to mieszanka dość awaryjna . Wiele mówi się o tym ze w x22xe lecą panewki a w c2oxe w jest problem z głowicami na przegrodzie oleju i płynu chłodniczego (są fachowcy co to lecza) mylone często z pękniecie uszczelki pod głowica . Zestawiamy w tym mixie dwa podzespoły z wadami ...trochę bym się bał o trwałość.

O lecących panewkach w X22XE nie słyszałem. Co do głowic w C20XE to są 3 rodzaje:
KS400 do 1990r - pękające kanały olejowe ale do zrobienia.
KS700 - w zasadzie nie pękają przy normalnej eksploatacji
COSCAST - pancerne (z doładowaniem wytrzymują z 500KM)
Typ głowicy można poznać po oznaczeniach lub kształcie tylnej części.
ILKU
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości