Witamy !



Frontera i blokady mostów

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez ijido » 06 gru 2009 22:19:04

hmm nie znam się czy miedzy osiowa czy mostów, pogadam z chłopakami jak to jest naprawdę.
co do samej blokady jak patrzę na filmikach jak goście kopią swoje frotki a starczyłoby żeby się to jedno koło co nie ciągnie ciągnęło tez i by wyjechali bez problemu.

wikked jak jest różnica miedzy blokada mostów a miedzyosiową (wpływ na prace kół)?

PS. ja jak dobrze pójdzie będę miał hujnie rozgłoszeniową ale nie wiem czy na honkrze czy czymś innym wtedy sprawdzę osobiście.

PS2. chyba rozpisaliście się zanim wyedytowałem posta

- wiem co chce osiągnąc: Wszystkie koła mają ciągnąć równo by się wygrzebać w razie co a nie odrazu wyciągara. Zawsze kojarzyło mi się to z blokada mostów.
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez brum » 06 gru 2009 22:25:23

ijido napisał(a):co do samej blokady jak patrzę na filmikach jak goście kopią swoje frotki a starczyłoby żeby się to jedno koło co nie ciągnie ciągnęło tez i by wyjechali bez problemu.


Tylko Ci się tak wydaje, bo ona Ci nie pomoże w każdej sytuacji a niekiedy tylko pogorszy ją.

ijido napisał(a):jak jest różnica miedzy blokada mostów a miedzyosiową (wpływ na prace kół)?


Taka jest różnica że blokada mostu blokuje go co oznacza ze oba koła na osi kręcą się z ta samą prędkością. Między osiowa po zblokowania czyli na sztywno czyli tak jak we Frotce i większości 4x4 przenosi napęd na obie osie z tą samą prędkością czyli pod obciążeniem kręci się jedno koło na każdej osi z tą samą prędkością a dlatego jedno bo działa mechanizm różnicowy w mostach. Jeśli są blokady osi i między osiówki jak np w G klasie to wszystkie cztery koła maja tą samą prędkość obrotową po zblokowaniu wszystkich blokad.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez mazurkas007 » 06 gru 2009 22:27:47

brum troche sie zakreciles :mrgreen:
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez brum » 06 gru 2009 22:31:10

Łopatologicznie :mrgreen: noi sama prawda :mrgreen:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez mazurkas007 » 06 gru 2009 22:33:01

nastapila dluga cisza


















i pytanie - czy w takim razie blokady mostow i centralna zmieniaja predkosci obrotowe jednego kola na kazdym moscie na jednakowe :mrgreen:
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez vit2107 » 06 gru 2009 22:39:09

Robi je firma ARB z USA[/quote]

Stuprocentowa blokada mechanizmu różnicowego australijskiej firmy ARB (http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/97/2387.html)
:o
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez wikked » 06 gru 2009 22:40:45

dljm napisał(a):różnica jest taka że w A robi się to lewarkiem i trzeba zatrzymać auto

Nieprawda, wystarczy że masz spięte sprzęgi albo nie rozpiąłeś automatów i kiwasz wajchą ile chcesz.
wikked
 

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez ijido » 06 gru 2009 22:46:30

czyli reasumując: frotka ma na sztywno przednią oś i tylna połączone w trybie 4x4 czyli koła kręca się tak samo szybko, potrzeba tylko blokady mostów (mechanizmów różnicowych z przodu i tyłu) żeby koła ciągnęły wszystkie naraz jednako?

PS. wielu moich znajomych mówiło mi nie kupuj frontery będziesz żałował, nawet dziewczę sceptycznie podchodziło do tak dużego auta, póki nie zobaczyłem tego jej błysku w oczach jak zobaczyła autka na żywo. Bo Frotka ma w sobie coś takiego co nie daje spać...
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez mazurkas007 » 06 gru 2009 22:49:41

kolego nie zakladaj do frotki blokady na przod, producent niestety nie daje w zestawie 10kpl. przegubow.
wystarczy na tyl i jest dobrze

ps. jak ci tak bardzo zalezy na tych kilku przyciskach wiecej na panelu, kup G klase.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez brum » 06 gru 2009 22:51:29

Kolego ijido jesteś z KRK to obserwuj temat w "27.12.09 jakiś wypad" w Ekipie Małopolskiej to zobaczysz o co chodzi z tymi napędami.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez wikked » 06 gru 2009 23:02:51

brum napisał(a):Kolego ijido jesteś z KRK to obserwuj temat w "27.12.09 jakiś wypad" w Ekipie Małopolskiej to zobaczysz o co chodzi z tymi napędami.

eeee tam obserwuj, przyjedź na jakiś "lajtowy" spocik to zobaczysz że blokad nie potrzeba a "dziewczę" będzie jeździć z Tobą z uśmiechem na twarzy.
wikked
 

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez ijido » 06 gru 2009 23:11:52

nie przeglądałem tematów o wyjazdach i zlotach bo nie wiem czy przed świętami uruchomię frotke choć taki jest plan. Ale jak tylko ruszy to na pewno gdzieś pojadę Kraków - Katowice (wiecznie w rozjazdach) więc z ekipą Małopolską na pewno się spotkam.

Ja podchodzę do tematu jak można coś przerobić to dobrze żeby było lepiej, mniej razy wysiadać z wozu i ciągnąc czy holować. Może najpierw podniosę frotkę a może będę się wcześniej bawił z tymi blokadami. Zależy na co czas pozwoli, siły i finanse.

Niech każdy przerabia do woli i daje rzeczowo znać co i jak mu wyszło to będzie większe pole do popisu a i doświadczenie w danych kwestiach wzrośnie.
No i bez niepotrzebnych nerwów. Każdy ma swoje marzenia żeby wyczłapac się frotką tam gdzie nie wjechał nikt ^^
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez wikked » 06 gru 2009 23:15:54

to kończąc temat powiem że 2 tygodnie temu Dwie frontery zajęły I-sze i II-gie miejsce na Złocie Andrzejkowym i objechały jakieś 30 załóg m.in. Ladrovery, Patrole, itd. a trzecie frontera zdobyła puchar super turysty. Żadna nie miała blokad.
wikked
 

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez dljm » 06 gru 2009 23:16:35

wikked napisał(a):
dljm napisał(a):różnica jest taka że w A robi się to lewarkiem i trzeba zatrzymać auto

Nieprawda, wystarczy że masz spięte sprzęgi albo nie rozpiąłeś automatów i kiwasz wajchą ile chcesz.


no i właśnie przez takie teksty jak piszesz rozlatują się sprzęgła w kołach
bo po pierwsze nie wszyscy mają manuale, po drugie jak któreś ze sprzęgiełek nie będzie zapięte do końca to poleci w p....du, no i po trzecie instrukcja mówi wyraźnie że trzeba się zatrzymać

więc opisałem jak ma być, a nie jak to się robi żeby się udało i było ok
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez dljm » 06 gru 2009 23:24:30

mazurkas007 napisał(a):kolego nie zakladaj do frotki blokady na przod, producent niestety nie daje w zestawie 10kpl. przegubow.
wystarczy na tyl i jest dobrze

ps. jak ci tak bardzo zalezy na tych kilku przyciskach wiecej na panelu, kup G klase.


ej bez przesady

ja mam blokadę z przodu i jakoś nic się nie urywa, oczywiście trzeba wiedzieć jak i kiedy korzystać z blokad, bo ja widziałem wiele razy jak goście w amoku w patrolach rwali przeguby na przedniej blokadzie
sam kiedyś urwałem przegub, ale z własnej głupoty, nie chciało mi się pomyśleć, więc pełny skręt w lewo, blokady przód i tył i pełen but, i to był koniec
ale takiej operacji nie wytrzyma nawet mercedes G
więc jeżeli ktoś ma ochotę niech kładzie blokadę na przód, a w nagrodę wzmocni znacznie sobie przedni most (bo oryginalnie, nawet w moście Tropperoskim są dwie satelity, a ARB ma cztery).
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez wikked » 06 gru 2009 23:39:31

Zapominasz Darek że masz automata a to naprawdę oszczędza mosty, przeguby i całą resztę. Uważam jak mazurkas007 że ARB do przodu wymusza komplet przegubów w bagażniku.
wikked
 

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez dljm » 07 gru 2009 00:04:48

wikked napisał(a):Zapominasz Darek że masz automata a to naprawdę oszczędza mosty, przeguby i całą resztę. Uważam jak mazurkas007 że ARB do przodu wymusza komplet przegubów w bagażniku.

ok
ale skoro troopery jeżdżą z przednimi blokadami i się nie urywa, a frota 3,2v6 ma przedni most, który jest właśnie pochodną trooperowskiego, to chyba można

ja w każdym razie mam i jestem z niej bardzo zadowolony .... :twisted:
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez mazurkas007 » 07 gru 2009 08:23:12

w mojej opinii montowanie do auta typu frotka przedniej blokady to przerost formy nad trescia.
przy braku centralnego dyfra, zamontowanie tylnej blokady daje taka poprawe trakcji, ze dla naszej jazdy zupelnie wystarczy.
podstawa to myslenie za kierownica i doswiadczenie, to sprawdza sie o wiele lepiej niz wszelkie motania i blokady.
proponuje naszemu koledze zaczac od spedzenia paru godzin w blocie, razem z frotka na dobrych oponach a dopiero pozniej montowanie blokad, lift, wyciagarka itp.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez jrzeuski » 07 gru 2009 09:22:37

A ja mam pytanie z innej beczki. Czy są blokady mechaniczne, tzn. sterowane nie pneumatycznie z kompresora tylko mechanicznie linką/cięgnem (jak hamulec ręczny)? Przecież wystarczyłoby unieruchomić klatkę z satelitami jakimś trzpieniem wsuwanym na sprężynie i dyfer zblokowany. Po diabła ARB to tak skomplikował? Żeby było drogie?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez dljm » 07 gru 2009 09:28:57

jrzeuski napisał(a):A ja mam pytanie z innej beczki. Czy są blokady mechaniczne, tzn. sterowane nie pneumatycznie z kompresora tylko mechanicznie linką/cięgnem (jak hamulec ręczny)? Przecież wystarczyłoby unieruchomić klatkę z satelitami jakimś trzpieniem wsuwanym na sprężynie i dyfer zblokowany. Po diabła ARB to tak skomplikował? Żeby było drogie?


ARB tak to skomplikował, żeby bez problemów mieściło się w obudowie mostu i nie trzeba było jej przerabiać
a tak poważnie ARB to nie tylko blokada, lecz cały mechanizm różnicowy
jeżeli chcesz coś tańszego to na stronce http://www.independent4x.com mają różne rozwiązania, od mechanizmów luzujących, poprzez ARB, aż na jakiś szpejach, które się montuje w tym co się ma w moście
tyle że trzeba ściągać ze stanów
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość