Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez przemia » 09 gru 2009 11:37:25

Podniosłem autko na sprężynach IRONMAN+2" i amorkach z zestawu(faktycznie ok3cm dłuższe niż miałem zamontowane), przód podkręciłem na drążkach... Auto faktycznie poszło równo 5cm w górę... tyle że czuję mały niedosyt... brakuje te 2,5cm... Czy frotkę B long można podnieść jeszcze o cal bez przerabiania zawieszenia? Tj np podkładki gumowe pod sprężyny i przód jeszcze trochę na drążkach... Amortyzatory powinny wystarczyć tej długości...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez maciar » 10 gru 2009 07:02:07

Jeśli chodzi o frote b przód na maksa poleci na 61 i zapiera sie na sworzniach musisz dac mniej na skok amo .Ja osobiście mam na 56
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 08:56:44

Dokladnie z przodem nie ma co szarzowac ja obecnie mam 52cm i sworzen jest w normalnym polozeniu w najblizszym czasie podkrece na 55-56cm bo tyl stoi na 58cm i sie pomalu uklada. Auto juz wyglada fajnie i z wsiadaniem i wysiadaniem juz sie odczuwa roznice.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez przemia » 10 gru 2009 09:31:45

Jaki wy macie lift skoro ja podniosłem na 2" i z przodu mam 51, z tyłu 52cm... i to jest dokładnie po 5cm od tego co było...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez vit2107 » 10 gru 2009 09:43:35

przemia napisał(a):Jaki wy macie lift skoro ja podniosłem na 2" i z przodu mam 51, z tyłu 52cm... i to jest dokładnie po 5cm od tego co było...

to się nazywa klapnięcie :?: chyba...moja stoi bez liftu 52-53cm
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 09:49:43

Widzisz poczytaj sobie moje posty w tym temacie. Tez z tym walczylem i jak sie dowiedzialem masz teraz tyle co fabryka dala. Ironman ma 3 rodzaje sprezyn 1 lift 2cale sprezyny ciut krotsze niz oryginal ale grubsze, 2 lift 2 cale z obciazeniem 0-300kg i 3 lift 2cale z obciazeniem powyzej 300kg. Ja mam zalozone te 2 spregi. W katalogu jak sie wczytywalem to wszystko jest oznaczone jako frota A lub isuzu rodeo ewentualnie holden(nie wiem jak wyglada to auto). Ty masz pewnie spregi te 1 o oznaczenie HOLDO0012 i dlatego ci za malo wyszlo. Ja 3 razy wymienialem sprezyny. Przy tych co mam teraz oryginalny amortyzator jest za krotki wiec albo przedluzac albo dluzszy.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez przemia » 10 gru 2009 09:59:35

Z ciekawości spróbuję dziś zmierzyć wysokość auta od gruntu do dachu i porównam z tym co ktoś tu kiedyś wklejał o wymiarach samochodów...

Chyba że ktoś to już mierzył??

Bo dziwi mnie że u mnie siadło akurat 2 cale zarówno z przodu jak i z tyłu...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez vit2107 » 10 gru 2009 10:15:23

Wydaje się, że kolega Wookash ma rację - ta Frota ma jeszcze potencjał wzrostowy :D
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez przemia » 10 gru 2009 10:31:55

Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa... ile wam się podnosi auto na podnośniku zanim koło oderwie się od podłoża... z lewej strony w dieslu gdybym miał taką wysokość jak wy to mimo iż przy pomocy klucza:"szlifierka kątowa" wykręciłem drążek stabilizacyjny to lewy górny wahacz opiera się na zbiorniku paliwa i koło i tak idzie w górę...
A może macie skok zawieszenia zmniejszony takim postępowaniem(ścisk ograniczony twardą i długą sprężyną, a w drugą stronę amortyzator)?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez przemia » 10 gru 2009 11:00:19

vit2107 napisał(a):nie zajarzyłem o co chodzi ale zdaje się, że rozwiązaniem może być zestaw calmini (wahacze i reszta śmieci) :mrgreen:


No wg mnie właśnie bardzo dobrze zajarzyłeś... przy tak wysokim lifcie jak mają koledzy bardzo prawdopodobne jest że górny wahacz uderza w zbiornik, albo amortyzator jest za krótki i koło nie pracuje na właściwym skoku tylko jest jak wóz drabiniasty...

Zastanawiam się jaki wykrzyż da się zrobić na takim zawiasie(biorąc pod uwagę że lewe tylne koło jest w dole) w porównaniu ze standardem bez drążka stabilizacyjnego...

Drążę temat bo mnie się wydaje za mało... ale podniesienie wyżej to już chyba nie tylko kwestia zmiany sprężyn, ale też wahaczy... przewodów hamulcowych... regulatora siły hamowania... panharda... itd...

Wydaje mi się że dużą podpowiedzią byłaby informacja od dljm ile on ma od środka koła do nadkola przy 3" Calmini... tylko czy prezes będzie miał czas na zabawy z miarką?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez vit2107 » 10 gru 2009 11:16:36

Jarek sp3swj napisał(a):Zmierzyłem moje autko, Wyniki oczywiście nie sa imponujace - ale może komus przydadza sie do porównania

Auto - Frotka B Sport
Lift - Springi pospring
Opony - 245/70R16 Lassa Competus
Prześwit przód - 23cm
Prześwit tył - 21 cm (najniższe miejsze pod przekładnia)
ziemia/środek koła 35 cm
ziemia/nadkola tył 88,5
ziemia/nadkola przód 87,5




Ja mam plastikowe osłony nadkola i mierzyłem do zagięcia zewnętrznej krawędzi osłony.
Jak prównywałme z blaszanymu nadkolami Jacka-od-Agi u niego jest o 0,5 cm wyzej.

Oczywiście porównujac naszych monter-froter moje autko to klasa turystyczna - ale i tak cieszy mnie osiągnięty efekt
8)


MIEJSCE:......................................DAREK:...................KOBZI:
rama/drążek tył most.......................37 cm.....................x cm
ziemia/rama...................................43,5 cm...................45 cm
ziemia/belka przód ..........................32,5.......................x cm

ziemia/nadkole tył ...........................96 cm.....................98 cm
ziemia/nadkole przód.........................94,5 cm..................x cm

Czy nasi admini maja gdzieś jakis sposób na zebranie tych danych :-) ładnie i przyjemnie :-)

Patrząc na te dane i brak jednorodnej metody pomiaru "do nadkola" - chyba jednak prześwit przód i tył są najbardziej miarodajne :mrgreen:


tu są :D
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 11:35:09

Tak sobie czytam i nie rozumiem jaki wachacz gorny przy zbiorniku? Z tylu nie ma wachaczy. A jesli ci chodzi o drazek reakcyjny (chyba dobrze nazwalem) to u mnie nie zauwazylem aby byl nad zbiornikiem raczej nie koliduje z niczym. Wiadomo przy ekstremalnym lifcie trzeba dluzsze bo w miare podnoszenia kola ida ku przodowi auta ale przy takim lifcie to wieksza robota bo i waly i cala reszta juz sie robi lekko niewymiarowe. Jesli chodzi o wykrzyz nie testowalem ale masz sporo racji twardsze sprezyny nie zrobia wykrzyzu pod warunkiem ze samochod nie jest obciazony jak dociazysz samochod to sie zrobi. Jesli chodzi o tyl to przedluzyc mozna przewod hamulcowy ale tylko jeden ten idacy srodkiem ale nie jest to konieczne przy takim lifcie jak mam. Drazki wyrobia amortyzatory jak juz wspomnialem trzeba dluzsze i nie bedzie nic ograniczalo. Stabilizator wywalic i bedzie lepiej a jesli chodzi o panharda czyli poprzeczny drazek stabilizacyjny najlepiej wymyslec cos co bedzie mozna szybko odpinac przy wjezdzaniu w teren a potem podpiac przy lifcie 3 cale zaleca sie wydlyzyc przy takim jak my mamy tez mozna ale nie jest to konieczne. Co do przodu jak pociagniesz na 56 bedzie ok bo wszystkiego na dlugosc starcza jedynie mozna przelozyc sworzen gorny na dol.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez dljm » 10 gru 2009 11:37:32

przemia napisał(a):Jaki wy macie lift skoro ja podniosłem na 2" i z przodu mam 51, z tyłu 52cm... i to jest dokładnie po 5cm od tego co było...


ja mam 4" przód 56,5, tył 59,5
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez dljm » 10 gru 2009 11:40:44

Wookash napisał(a):Tak sobie czytam i nie rozumiem jaki wachacz gorny przy zbiorniku? Z tylu nie ma wachaczy. A jesli ci chodzi o drazek reakcyjny (chyba dobrze nazwalem) to u mnie nie zauwazylem aby byl nad zbiornikiem raczej nie koliduje z niczym. Wiadomo przy ekstremalnym lifcie trzeba dluzsze bo w miare podnoszenia kola ida ku przodowi auta ale przy takim lifcie to wieksza robota bo i waly i cala reszta juz sie robi lekko niewymiarowe. Jesli chodzi o wykrzyz nie testowalem ale masz sporo racji twardsze sprezyny nie zrobia wykrzyzu pod warunkiem ze samochod nie jest obciazony jak dociazysz samochod to sie zrobi. Jesli chodzi o tyl to przedluzyc mozna przewod hamulcowy ale tylko jeden ten idacy srodkiem ale nie jest to konieczne przy takim lifcie jak mam. Drazki wyrobia amortyzatory jak juz wspomnialem trzeba dluzsze i nie bedzie nic ograniczalo. Stabilizator wywalic i bedzie lepiej a jesli chodzi o panharda czyli poprzeczny drazek stabilizacyjny najlepiej wymyslec cos co bedzie mozna szybko odpinac przy wjezdzaniu w teren a potem podpiac przy lifcie 3 cale zaleca sie wydlyzyc przy takim jak my mamy tez mozna ale nie jest to konieczne. Co do przodu jak pociagniesz na 56 bedzie ok bo wszystkiego na dlugosc starcza jedynie mozna przelozyc sworzen gorny na dol.


koliduje górny drążek reakcyjny, przy dużym skoku zawieszenia, gdy zawieszenie otwiera się z lewej strony, to drążek ten opiera się o zbiornik
dlatego trzeba stosować specjalne drążki, które są odpowiednio wygięte (np. Calmini)
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez przemia » 10 gru 2009 11:41:06

vit2107 napisał(a):

MIEJSCE:......................................DAREK:...................KOBZI:
rama/drążek tył most.......................37 cm.....................x cm
ziemia/rama...................................43,5 cm...................45 cm
ziemia/belka przód ..........................32,5.......................x cm

ziemia/nadkole tył ...........................96 cm.....................98 cm
ziemia/nadkole przód.........................94,5 cm..................x cm


Przy liczeniu od ziemi to jeszcze zależy jakie kto ma opony a to już nie tylko lift zawieszenia ma znaczenie ale rodzaj bierznika.... oryginał/nalewka... itd... ale zakładając matematycznie(bo czasem rozmiar w calach nijak ma się do rozmiaru w mm) 58cm od osi do nadkola jak podaje Wookash plus połowa z 31"(bo chyba takie ma Darek) to wychodzi 78,74cm/2+58=97,37.... więc albo Darek ma lewy zestaw Calmini, albo Wookash i koledzy którzy mają podobnie maja lift więcej niż 2"...

Wookash powiedz mi, sprężyny wymieniałeś sam, czy u mechanika? Może w benzyniaku jest inny zbiornik ale u mnie w dieslu ten drążek czy wahacz jak go tam zwał oparł się o zbiornik paliwa i sprężynę musiałem ściskać żeby weszła na miejsce...

A panhardę odkręć przed wjazdem w teren i daj znać jak się zachowuje auto bo jestem ciekaw...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 11:43:23

Zapomnialem dodac ja nie wywalalem stabilizatora na wykrzyzu mi niezalezy. Lift robilem bo mi juz siadlo auto i jak mialem dac kase na spregi to juz zrobilem lift dodatkowo jak sobie jezdze po gorkach to nie martwie sie ze brzuchem przytre o ziemie. A jak koleiny no to coz tutaj tylko oponka o wysokim profilu i wiekszej srednicy cos zmieni.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez przemia » 10 gru 2009 11:44:10

dljm napisał(a):
koliduje górny drążek reakcyjny, przy dużym skoku zawieszenia, gdy zawieszenie otwiera się z lewej strony, to drążek ten opiera się o zbiornik
dlatego trzeba stosować specjalne drążki, które są odpowiednio wygięte (np. Calmini)


Dzięki Darku za wsparcie bo nowy tu jestem i się gubię jak mi ktoś mówi że 2" to 58 albo nawet 62cm z tyłu... Ciekaw jestem jak to się zachowuje w terenie...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez dljm » 10 gru 2009 11:45:42

koledzy mają więcej niż 2 cale, bo ja mam Calmini, które dodatkowo podniosłem o cal, czyli cały zawias o 10 cm + cal na kołach, co daje 12,5 centymetra nad orginalną frotą
ale trzeba pamiętać że nadkole, nadkolu nie równe, bo A ma większe
więc nie jest to miarodajne, bo nikt nie sprawdził jeszcze jaka jest różnica w cm
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 11:46:42

dljm napisał(a):
koliduje górny drążek reakcyjny, przy dużym skoku zawieszenia, gdy zawieszenie otwiera się z lewej strony, to drążek ten opiera się o zbiornik
dlatego trzeba stosować specjalne drążki, które są odpowiednio wygięte (np. Calmini)


No teraz zrozumialem. Ale to wydaje mi sie naprawde juz ekstrema musi byc i dlugi amor aby tak to wszystko zadzialalo.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez przemia » 10 gru 2009 11:47:51

dljm napisał(a):koledzy mają więcej niż 2 cale, bo ja mam Calmini, które dodatkowo podniosłem o cal, czyli cały zawias o 10 cm + cal na kołach, co daje 12,5 centymetra nad orginalną frotą
ale trzeba pamiętać że nadkole, nadkolu nie równe, bo A ma większe
więc nie jest to miarodajne, bo nikt nie sprawdził jeszcze jaka jest różnica w cm


Zakładamy że mówimy teraz tylko o frotkach B...

Koledzy którzy mają odpowiednio wyższe samochody mogą sobie zmienić opis dotyczący wielkości liftu zamiast sugerować takim jak ja że mieli auto klapnięte...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron