Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez dljm » 10 gru 2009 11:50:13

tak ogranicznikiem skoku koła w dół z tyłu są amory, więc jeżeli zrobi się lift 3-4 cale i wymieni amory na dłuższe to powstanie ten problem
oczywiście problem ten tyczy się frotek B, w A nie ma tego problemu, bo zbiornik jest z tyłu pod podłogą bagarznika
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez przemia » 10 gru 2009 11:53:29

dljm napisał(a):tak ogranicznikiem skoku koła w dół z tyłu są amory, więc jeżeli zrobi się lift 3-4 cale i wymieni amory na dłuższe to powstanie ten problem
oczywiście problem ten tyczy się frotek B, w A nie ma tego problemu, bo zbiornik jest z tyłu pod podłogą bagarznika


Wobec tego wracając do mojego pytania na początku jeśli mam 2" lift to lepiej nie kombinować z podkładkami pod sprężyny jeśli nie chcę inwestować w zmianę drążków itd?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 11:53:54

dljm napisał(a):koledzy mają więcej niż 2 cale, bo ja mam Calmini, które dodatkowo podniosłem o cal, czyli cały zawias o 10 cm + cal na kołach, co daje 12,5 centymetra nad orginalną frotą
ale trzeba pamiętać że nadkole, nadkolu nie równe, bo A ma większe
więc nie jest to miarodajne, bo nikt nie sprawdził jeszcze jaka jest różnica w cm


Byc moze i wiecej niz 2" tu sie nie bede upieral. Zakladajac ze frota B ma w standardzie ~52cm srodek kola nadkole to moja idac w gore na ~58cm poszla ~6cm czyli biorac pod uwage ze cm centymetrowi nierowny i to ze inaczej kazdy moze miarke przylozyc to wychodzi mniej wiecej 2" z hakiem. Najlepiej miarodajne jest mierzenie ano wlasnie jakie mierzenie trzeba by znalezc punk w froci ktory jest staly dla kazdego samochodu i mierzyc od gruntu ale pod warunkiem ze ma sie oponki takie same. Roznice moga byc w mierzeniu ale 52 do 58 to jiz jest duza roznica.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez przemia » 10 gru 2009 11:59:16

Wookash napisał(a):... Zakladajac ze frota B ma w standardzie ~52cm srodek kola nadkole...


Jak może mieć tyle w standardzie skoro Ci darek pisze że z 4" liftem za które zapłacił trochę grosza ma tyllko 4-7cm wyżej? kiedy 4cale to 10cm?

Ty masz Wookash duuuużo ponad 2" i ciekaw jestem jak reaguje zawieszenie choćby na zjazd z chodnika skoro ci na wykrzyżu nie zależy...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 12:07:33

To ze ma tyle to wyczytalem tu na forum dlatego tez jak za 1 razem auto poszlo na 52 cm to wymienilem spregi na inne. Jak reaguje? bardzo normalnie nic sie nie dzieje nie zauwazylem zadnych skutkow ubocznych. Jest troche sztywniej ale to akurat uwazam za zalete wreszcie sie nie klade na zakreatach.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez przemia » 10 gru 2009 12:16:10

Wookash napisał(a):To ze ma tyle to wyczytalem tu na forum


Właśnie do tego dążę że na forum bardzo często są wypisywane bzdury!

Wookash napisał(a):Jak reaguje? bardzo normalnie nic sie nie dzieje nie zauwazylem zadnych skutkow ubocznych. Jest troche sztywniej ale to akurat uwazam za zalete wreszcie sie nie klade na zakreatach.


Genialna recepta... po co wydawać około 10 tysięcy złotych za zawieszenie jak można zrobić lift 5" albo i więcej wymieniając tylko sprężyny na "super twarde" i "przedłużając"(z drugiej strony ciekawi mnie reagowanie przedłużki przy nagłym wpadnięciu w nieplanowaną dziurę w drodze) amortyzatory...

Wybacz Darku ale sumując powyższe informacje chyba wydałeś niepotrzebnie tyle kasy na Calmini...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 12:22:54

Przemia kazdy orze jak moze darek wydal kase jego sprawa ja nie wydalem moja sprawa. Z tego co wiem calmini lepiej dziala na przodzie tzn po wymianie wachacza zwieksza sie skok kola w dol (Darku popraw mnie jak sie myle) co do tylu pewnie tak jak darek napisal inny drazek znaczy wygiety nie wali w zbiornik to pewnie tez zaleta zawiechy calmini ja u siebie nie zaobserwowalem walenia w zbiornik ale to moze dlatego ze nie robilem ekstremalnego wykrzyzu. Co do przedluzki nie wiem co masz na mysli?. Przedluzka dala mi dluzszy amor o skoku stanadardowego do mojego uzytku wystarcza. Nie namawiam cie na takie zabiegi tylko opisuje jak jest u mnie.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 12:28:23

Co do 52cm standardu nie wiem ile ma Madziam w swojej frocie B ale jak widzialem jej auto to na oko stalo tyle co moja frotka po wlozeniu sprezyn liftu 2" czyli okolo 52 a z tego co wiem madziam nie miala liftu.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez amaj23 » 10 gru 2009 12:29:35

Więc ci odpowiem, Magda ma lift 2" i ma dokładnie tyle co ja przemek i wiele innych prawidłowo podliftowanych frotek.
amaj23
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 12:31:15

Andrzej jesli wtedy jak jezdzilismy miala lift to zwracam honor bo jak z nia wtedy rozmawialem to mowila ze po zakupie frotka wlasnie tak stala wysoko.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez amaj23 » 10 gru 2009 12:33:26

Dokładnie tak tylko była kupiona już z liftem 2"
amaj23
 

Re: Lift

Postprzez vit2107 » 10 gru 2009 12:34:19

sledz napisał(a):Koszty tak jak wszystkich
180zł sprężyny + przesyłka 26=206zł + kolejna przesyłka 26zł + kilkudniowy postój froty.

Kożyści są takie że nie wlokę zadka po ziemi jak to wcześniej bywało.[było 46-47cm]
Mam dłuższe sprężyny .a po dodaniu podkładek 5cm wyjdę na swoje.
Czyli obecne 53 + 5=58 i mogę dać nowe amory do liftu na 2 cale a nawet 4 cale[578mm amortyzator rozciągnięty]


Odrobinę się zamotałem: oryginalnie bez liftu (śr.koła-nadkole) 47-48cm. po optymizacji :lol: zawieszenia jest 52-53 cm. dalej bez Calmini czyste ryzyko ale bez niego nie ma zabawy :D
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 12:44:43

W takim razie podsumowujac dyskusje mam potworka ktory do moich zadan sprawdza sie znakomicie jazda glownie po czarnym a jak trzeba to w teren w jaki potrzebuje wjechac to wjedzie i wyjedzie. Osiagnolem lift ponad 2" nie wydajac na to kupy forsy. Samochodem nie jezdze ekstremalnie i wykrzyze nie sa mi potrzebne dlatego mam standardowe drazki i stabilizator. Autem nie buja juz na boki i nie kladzie sie na zakretach. Jestem zadowolony jezdzi sie fajnie nie tre brzuchem po ziemi czy to w piachu czy na gorkach. Jesli kogos boli ze nie wydalem kasy tyle co darek jego sprawa. Osobiscie dodam ze do darka sie nie przyrownuje z zawiecha bo mi do niego daleko i nigdy nie powiem ze mam tak samo niskim kosztem. Na wysokosc moze i mam tyle co on i nic pozatym. Jeszcze raz wspomne ja jestem zadowolony nikogo nie krytykuje co i jak robi czy to robi tanim kosztem czy wydaje kase. A odnosze wrazenie ze jak ktos cos zrobi inaczej czyli wiecej lub mniej jakims innym sposobem to sie go krytykuje.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 12:50:57

sledz napisał(a):
Wookash napisał(a):Kurde mam nadzieje ze mi dobre przyslali do liftu a nie zwykle hmmm sam nie wiem co mam myslec juz o tym.


Chyba jednak masz normalne ,bo wszystkie nasze frotki jak były jeszcze nowe to miały 52-53cm [środek koła nadkole]chyba że w B jest inaczej
A u @maciara jest tak jak być powinno ,czyli założył sprężyny do liftu na 2 cale.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez amaj23 » 10 gru 2009 13:01:06

I właśnie sam sobie Łukasz odpowiedziałeś (chyba że w B jest inaczej).
Samo to że kupiłeś amory podobno do liftu 2", okazały się za krótkie i robiłeś jakieś patenty z przedłużaniem.
Poza tym prosta matematyka 1" to 2,5cm.
O ile cm ci się podniosło auto?
amaj23
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 13:27:53

Ile mi sie podnioslo podnioslo mi sie duzo ale to zalezy jak byly ubite wczesniejsze spregi. Moglem jezdzic bez czyli most na odbojach podniesc o 2 cale na przykladowo 45cm i co tez mam lift nie mozesz mierzyc ile ci sie podnioslo trzeba stwierdzic ile ma standard i wtedy mierzyc.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez vit2107 » 10 gru 2009 13:29:24

patrząc na załączone cytaty, to nasuwa się sugestia, że to kolega sledz namotał troszkę :mrgreen:
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez amaj23 » 10 gru 2009 13:30:33

W takim razie dlaczego amortyzatory do liftu 2" okazały się za krótkie???
amaj23
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 10 gru 2009 13:43:57

Zaczyna sie dyskusja jakich nie lubie. Nie twierdze mam lift dokladnie 2" wspomnialem wyzej ze mam wiekszy zakupionych amorow nawet nie zalozylem tylko odeslalem bo sie obawialem ze beda za krotkie. Wspomnialem tez ze mam sprezyny od liftu 2" ale przy obiazeniu 0-300kg bagaznik pusty wiec auto w gorze. U was na spregach do liftu 2" jak doladujecie szpeju w bagaznik na dach to siadzie w dol<52 a u mnie do 52cm. W calej dyskuzji nie upieram sie ze mam 2 cale a wy nie sam mialem problem jak auto poszlo w gore tylko na 52 i tu mi powiedziano ze tak ma standard a potwierdzilo to jeszcze stwierdzenie maciara i lukaska ze im poszlo na 58 wiec zmienilem spregi. Nadal nikt nienapisal krotkie FAQ o lifcie czyli standard ile ma fabryka i ile wychodzi po 2". Pomoglo by to w tej dyskusji. bo bylyby jakies bazowe wymiary. Prawda jest ze ja mam spregi do 2" i ty masz spregi do 2" tylko czemu ja mam wyzej a ty nie? wyjazsnilem juz to w niejednym poscie. Wracajac do amorow nie wiem czy czytales katalog ironmana bo tam jest tez namieszane jest kilka amorow do liftu 2" i kazdy innej dlugosci dodatkowo po zalozeniu 1 moich sprezyn nie zmienialem amortyzatorow czyli co mam rozumiec auto poszlo o 2 cale i po co kupowac amory do 2" skoro na standardowych jest czyt ta sama dlugosc. Dodatkow wspomne moja frota lezala na okolo 46 cm poszla w gore na 52cm czyli 6 cm a to juz ponad 2". Wymiary wymiarami spregi spregami a zycie swoje.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez lukask » 10 gru 2009 14:47:46

Od środka piasty do nadkola tylniego 60cm :) Zestaw springi 2' lift i amorki 2' lift ironmana ( springi jak u Łukasza). Seryjnie auto stało 48cm i była masakra... Jesli nawet jest tak jak piszecie to mamy farta bo z takim liftem często jest za mało a jak bym miał 52cm to bym nigdzie za patrolami nie dojechał ... Co do tyłu nie mam stabilizatora i jest ok normalnie latam po policjantach na drodze, szutrowych drogach z dziurami i większymi prędkościami około 60km/h i nic dziwnego się i nie dzieje. Wykrzyż hm ... nie wiem czy ten co mam na zdjęciach w galerii jest maksymalny czy nie bo nie widziałem jaki mają inne frotki ...

http://picasaweb.google.com/Lukaskv6/Of ... 4034859250
Czy wykrzyż powinien być jeszcze większy ??
lukask
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości