Witamy !



Przedni most trooper do sporta

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez jrzeuski » 11 sty 2012 10:37:37

maciar napisał(a):Ale rozpinanie przodu jest ci niepotrzebne tak mocno.
Może elektroszperę planuje? Wygląda na zawziętego :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez Gruby » 11 sty 2012 19:48:07

jrzeuski napisał(a):
maciar napisał(a):Ale rozpinanie przodu jest ci niepotrzebne tak mocno.
Może elektroszperę planuje? Wygląda na zawziętego :D

Elektroszperę :idea: Może coś z blokadami kiedyś pomyśle :boss:

Rozpinanie napędu dobra rzecz, wyrzucam pieprzone sprzęgiełka!!! :killer: zresztą już zrobione :1:
Wężyk do podciśnienia wpiąłem przez trójnik w podciśnienie od serwa hamulcowego zresztą też do trójnika który rozdziela na zaworki (wejście) i na akumulator podciśnienia, jeden zaworek jest otwarty, z tego ciągniemy wężyk do króćca rozłączającego napęd, z drugiego elektrozaworka (normalnie zamknięty) ciągniemy wężyk do króćca zapinającego napęd, i ot cała technologia :wink: Instalacja elektryczna do zaworków to plus i masa mostkujemy masę (czarne przewody od obu zaworków) zaraz przy zaworkach i podłączamy do masy pojazdu, to samo z plusami (mostek) z tym że do plusa ciągniemy przewodzik do kabiny podłączamy do włącznika i z włącznika do plusa po zapłonie, oczywiście nie zapominamy o zabezpieczeniu (bezpiecznik), to jest prostsza wersja. Ja podłącze przez przekaźnik do kontrolki od załączonych napędów, bez dodatkowych włączników.
Most to co wcześniej pisałem plus: trzeba zaopatrzyć się w dłuższe o 2 cm śruby M14 mocujące most do ramy i ze 60szt. podkładek M14 , dlaczego? A to dlatego że musimy obniżyć most o jakieś 2cm, główka do której mocujemy wał nie mieści się z siłownikiem od sprzęgła. Wał jest za długi :cry2: jutro jadę coś dobrać, może fabryczny z B będzie ok.

Taki mały tutorial dla tych z ciężką nogą i lekką głową :wink: oczywiście na tym nie kończę, postaram się opisać wszystkie napotkane problemy.
Gruby
 

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez tomi » 12 sty 2012 07:45:21

Gruby napisał(a):Wężyk do podciśnienia wpiąłem przez trójnik w podciśnienie od serwa hamulcowego


takich rzeczy się nie robi !!!
nie wpina się nic w układ priorytetu jakim jest układ hamulcowy. Pompa wakum ma dwa wejścia jedno to ten gruby przewód to priotytet drugi cienki to obsługa podzespołów
wyobraż sobie że pęka , urywa , spada , itd ten wężyk z siłownika podciśnienia na moście ty o tym nie wiesz 2 km dalej stajesz przed faktem nagłego hamowania ...............no właśnie.
jak zobaczysz to jedno co na pewno rzuci się w oczy to to że ten wąż nie jest gumowy a jego konstrukcja i zastosowanie jest dość solidne .... dlaczego? dlatego że to właśnie układ priorytetu i musi być solidny odpowiada za bezpieczeństwo
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez jrzeuski » 12 sty 2012 09:03:58

tomi napisał(a):
Gruby napisał(a):Wężyk do podciśnienia wpiąłem przez trójnik w podciśnienie od serwa hamulcowego


takich rzeczy się nie robi !!!
nie wpina się nic w układ priorytetu jakim jest układ hamulcowy. Pompa wakum ma dwa wejścia jedno to ten gruby przewód to priotytet drugi cienki to obsługa podzespołów
wyobraż sobie że pęka , urywa , spada , itd ten wężyk z siłownika podciśnienia na moście ty o tym nie wiesz 2 km dalej stajesz przed faktem nagłego hamowania ...............no właśnie.
jak zobaczysz to jedno co na pewno rzuci się w oczy to to że ten wąż nie jest gumowy a jego konstrukcja i zastosowanie jest dość solidne .... dlaczego? dlatego że to właśnie układ priorytetu i musi być solidny odpowiada za bezpieczeństwo
Hmm, u mnie fabrycznie wszystko jest zasilane z jednego przewodu podciśnienia. Wydaje mi się, że pompa vacuum ma jedno wyjście, ale jeszcze się przyjrzę. Musiałem nieco przerobić układ podciśnień przy robieniu snorkela (zbiornik podciśnienia kolidował z rurą). Z tej okazji obadałem jego przebieg, żeby obmyślić optymalną zmotę i rzeczywiście część przewodów jest gumowa a część z jakieś plastiku. Tak twardego, że nie udało mi się go rozłączyć na trójnikach :shock: Czyżby były zaciskane na gorąco? :niewiem: Przy ostatnim upalaniu, po głębokiej wodzie zaczęły się dziać jaja z hamulcami jakby podciśnienie się skończyło. Kontrolka hamulców się żarzyła, więc ten brak hamulców to nie była tylko kwestia mokrych tarcz i klocków. Po paru minutach przeszło.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez Gruby » 12 sty 2012 09:32:46

tomi napisał(a):
Gruby napisał(a):Wężyk do podciśnienia wpiąłem przez trójnik w podciśnienie od serwa hamulcowego


takich rzeczy się nie robi !!!
nie wpina się nic w układ priorytetu jakim jest układ hamulcowy. Pompa wakum ma dwa wejścia jedno to ten gruby przewód to priotytet drugi cienki to obsługa podzespołów
wyobraż sobie że pęka , urywa , spada , itd ten wężyk z siłownika podciśnienia na moście ty o tym nie wiesz 2 km dalej stajesz przed faktem nagłego hamowania ...............no właśnie.
jak zobaczysz to jedno co na pewno rzuci się w oczy to to że ten wąż nie jest gumowy a jego konstrukcja i zastosowanie jest dość solidne .... dlaczego? dlatego że to właśnie układ priorytetu i musi być solidny odpowiada za bezpieczeństwo


W sumie to ja przełożyłem całego węża z omegi i tam na wężu jest zaworek zwrotny z dwoma wyjściami, jedno zaślepione a drugie sterowało czymś tam w silniku, więc jest ok. a zrobiłem tak tylko dla tego że nie miałem trójnika. W sumie jak by mi ktoś zrobił na trójniku to też bym się nie obraził, bo uważam że jest dużo więcej rzeczy do zepsucia, a takie wężyki i trójniki są zamontowane we wszystkich autach i nic się z nimi nie dzieje, nawet po wielu latach. Ale zobaczę pompę wakum i jak jest jakieś wolne miejsce to się wepnę, pełna profeska musi być :wink:

-- Dodano 12 sty 2012 09:32:46 --

jrzeuski może serwo nabrało wody.
Gruby
 

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez tomi » 13 sty 2012 14:20:53

Gruby napisał(a):bo uważam że jest dużo więcej rzeczy do zepsucia, a takie wężyki i trójniki są zamontowane we wszystkich autach i nic się z nimi nie dzieje


tak nic sie z bytnio nie dzieje tyle tylko ze tam przy moscie jest on narażony na wypięcie zerwanie
Gruby napisał(a):przełożyłem całego węża z omegi i tam na wężu jest zaworek zwrotny z dwoma wyjściami, jedno zaślepione a drugie sterowało czymś tam w silniku


pod to czyms tam w silniku sie podepnij dla bezpieczeństwa
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez jrzeuski » 15 sty 2012 22:24:13

Gruby napisał(a):No i stało się, mam most od frątki B narazie przód, tył się wykręca. Przełożenie 4.78 od 2.2 16v.
Było wziąć sam przód od tego: http://www.youtube.com/watch?v=XJHWaV74rBA Przełożenie pasuje :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez Gruby » 16 sty 2012 22:18:46

jrzeuski napisał(a):
Gruby napisał(a):No i stało się, mam most od frątki B narazie przód, tył się wykręca. Przełożenie 4.78 od 2.2 16v.
Było wziąć sam przód od tego: http://www.youtube.com/watch?v=XJHWaV74rBA Przełożenie pasuje :mrgreen:

:D Tak zrobię, jak zajadę ten z B :wink:
Gruby
 

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez brum » 17 sty 2012 10:49:24

Ma ktoś możliwość zmierzenia szerokości przedniego mostu, pomiędzy blachami mocującymi do mostu?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez Gruby » 18 sty 2012 01:00:13

brum napisał(a):Ma ktoś możliwość zmierzenia szerokości przedniego mostu, pomiędzy blachami mocującymi do mostu?

Ja mam, ale który cię interesuje? frontka B, A sport, czy może Long?
Gruby
 

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez brum » 18 sty 2012 10:37:41

Long A i z B. Szerokość między blachami mocującymi do ramy. I mnie wyszło ok 63, ale lepiej się zmierzy jak jest wyjęty.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez Gruby » 19 sty 2012 00:59:41

Ale lipa !!! półosie z B za długie !!! nie wiem czy w B wahacze nie są dłuższe, albo zwrotnice, jak są inne (dłuższe) to wymienię, a jak nie to lipa, będę chyba musiał dorabiać półosie :(

-- Dodano 19 sty 2012 00:59:41 --

Nikt nic nie poradzi? niewierze że jestem pierwszy który mota mosty z B do sporta...
Gruby
 

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez jrzeuski » 19 sty 2012 09:03:56

Gruby napisał(a):nie wiem czy w B wahacze nie są dłuższe
Oczywiście, że są, bo Frota B ma inny rozmiar ramy.
Nikt nic nie poradzi? niewierze że jestem pierwszy który mota mosty z B do sporta...
Nie pierwszy, o którym słyszałem, ale pierwszy, który to robi w Sport 2.0, który jest niekompatybilny z resztą Frotek (nawet A) w wielu częściach podwozia i napędu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez mosi » 19 sty 2012 11:10:29

Gruby napisał(a):Ale lipa !!! półosie z B za długie !!! nie wiem czy w B wahacze nie są dłuższe, albo zwrotnice, jak są inne (dłuższe) to wymienię, a jak nie to lipa, będę chyba musiał dorabiać półosie :(

-- Dodano 19 sty 2012 00:59:41 --

Nikt nic nie poradzi? niewierze że jestem pierwszy który mota mosty z B do sporta...

Przemia motał i dał sobie spokój bo most z B był za szeroki.
Była super Frotka Sport 31"MT, 2"lift, stal przód i tył :)

http://picasaweb.google.com/KruczkiDwa/
Avatar użytkownika
mosi
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 291
Obrazki: 5
Dołączył(a): 03 lis 2010 14:33:00
Lokalizacja: KRK
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez brum » 19 sty 2012 11:14:59

bielikzloty wkładał do sporta 2.8
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez jrzeuski » 19 sty 2012 13:34:25

brum napisał(a):bielikzloty wkładał do sporta 2.8
I było praktycznie plug&play. Sam widziałem :D Ale on miał już Frotę z tyłem na sprężynach i górnym wahaczem ze sworzniem na 3 śruby, czyli tzw. "późną A", do której już całkiem sporo gratów z B pasuje. Zresztą miał już w niej fabrycznie przedni most ten sam, co jest w Longach a więc i "jedynie słuszny" rozstaw ramy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez tomi » 19 sty 2012 22:12:42

weź wybij przeguby z półosiek z B i nabij na półośki z A i "nie sraj ogniem " ja tak zrobiłem i pasowalo rzeczywiście są dłuższe...
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez Gruby » 20 sty 2012 01:48:10

Spoko, temat ogarnięty! od longa idealnie pasują. brum szerokość od blachy do blachy 62,5 i w A, i w B.
Swoją drogą mierzyłem obie ramy w longu A i sporcie A, szerokość ta sama, wahacze te same, wszystko to samo, różnią się tylko mostami, w sporcie jest krótszy most za to półosie długie, a w longu dłuższy most (taki jak w B), a półosie krótsze.
Gruby
 

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez brum » 20 sty 2012 11:03:15

Dzięki.
Czyli założyłeś półosie od Longa A czy B?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Most trooper do sporta???

Postprzez SKODA76 » 20 sty 2012 12:55:33

U mnie półosie mają 50cm ponoć w sportach przed 95 rokiem były krótsze :D
SKODA76
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1930
Obrazki: 0
Dołączył(a): 23 gru 2008 14:44:33
Lokalizacja: LUBELSKIE
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości