Strona 3 z 5

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 20 gru 2009 18:57:33
przez szymon.ha
Na jakie amortyzatory, jaką długość potrzeba przy zrobieniu spoa?

Jeśli resory siedzą trochę to po zrobieniu spoa wystarczy zmienić na w lepszym stanie? Czy jeszcze z liftem?

Czy tą przedłużkę wału można zrobić naprzód? Cy w każdym przypadku będzie potrzebna inna grubość?

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 21 gru 2009 19:51:22
przez adrian.lębork
Amory zostawiłem orginalne i starczają.Ja mam 4 pióra resora w Longu "93 2,3TD.Wydaje mi się że można by dorobić flansze przed rozpoczęciem zmoty ale niemam jej całkowitych wymiarów.Istnieje ryzyko że mogła by być zakródka lub za długa bo moja flansza ma 35mm a gdzieś na forum wyczytałem że ktoś dorabiał 30mm.Więc może być różnie.Z 35 na 30 to nie problem ale w drugą???Powodzenia w motaniu.Służe wiedzą,oprócz flanszy reszte sam motałem

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 28 gru 2009 22:54:09
przez daro7809
Witam mam pytanie odnosnie podnoszenia tylu piszecie ze wstawiacie flansze przedluzenie walu ja podnioslem tym bez spoa tylko na samym klepaniu i dluzszym wieszaku mam teraz od piasty do nadkola 58cm i od tej pory zaczely sie jakies dziwne klekotanie przy zmianie biegów i jeszcze sie wypeprzyl krzyzak na wale niewiem czy to wlasnie brak tej flanszy czy jak :?:

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 29 gru 2009 08:26:02
przez adrian.lębork
Jak odkręcisz wał od mostu i nienaciągając wału jest przerwa to powinna byc flansza w takiej grubości żeby nie było luzu.Jeżeli nie masz przerwy między wałem mocowaniem do mostu to byc może zwykły przypadek że akurat teraz krzyżak trzasnoł.

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 02 sty 2010 12:07:44
przez krynek
Koledzy spoa'owcy czy ktoś mógłby podać ile wam spoa dało liftu w sporcie , lub najlepiej ile wyszło w: cm od środka koła ( tylnego ) do krawędzi metalowego błotnika w pionie; niby proste ale w całym wątku przewijają się różne wymiary a tego jednego nie ma - on bez względu na oponki jest najwiarygodniejszy chyba i takim niezdecydowanym jak ja pomógł by w podjęciu decyzji.
pozdr

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 17 sty 2010 01:43:09
przez adrian.lębork
Skoro nikt nie pisze o sporcie to może ja.Uważam że niema różnicy czy to sport czy long,wymiary mostu są takie same więc i wymiary po zrobieniu SPOA będą bardzo podobne.Mi tył urusł o 12cm.

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 17 sty 2010 02:25:55
przez szymon.ha
Ja będę mógł pochwalić się raczej pod koniec lutego, obydwaj mechanicy z którymi gadałem sądzę że narazie za zimno jest by cokolwiek robić :mrgreen:

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 12 wrz 2012 21:17:17
przez krzysied753
Witam ma pytanie po zrobieniu spoa jak autko stoi na kolach to widzę ta srebrna cześć wału napędowego dokładnie to 2,5cm i czy musze dotaczać coś czy nie ???( odczuwam jakies wibracje przy 90km/h tego wczesniej nie było)

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 12 wrz 2012 22:29:47
przez brum
A krzyżaki na max nie są?

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 13 wrz 2012 05:52:02
przez krzysied753
Tzn ? i ktore mam sprawdzic??

-- Dodano 13 wrz 2012 07:04:10 --

a jesli tak to co mam zrobic?

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 13 wrz 2012 10:10:24
przez brum
Krzyżaki na tylnym wale. Zobacz czy nie są na max. Jeśli są to trzeba to zmienić.

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 13 wrz 2012 10:16:08
przez jrzeuski
Na postoju mogą nie być na max, ale trzeba sprawdzić jak jest na wykrzyżu. Robiąc SPOA obraca się most, żeby ulżyć krzyżakom. Czyżby kolega zapomniał o tej prostej zasadzie? :niewiem:

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 13 wrz 2012 17:32:55
przez krzysied753
Niestety zapomnialem... :( i teraz mam pytanie jak to moge poprawic?? (moze cos podsadzicpomiedzy resor a most w tylnej czesci zeby zmienic kat na krzyzaku???

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 13 wrz 2012 17:41:11
przez jrzeuski
Wyciąć i wspawać jak należy.

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 13 wrz 2012 18:25:12
przez krzysied753
Nie ma takiej opcji tego juz nie wytnie....

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 13 wrz 2012 18:25:47
przez bloodsuckin
żeby poprawić kąty stosuje się też kliny, ale skoro masz już wprawę w spawaniu to zawsze możesz to zrobić raz jeszcze :D
Powodzenia

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 13 wrz 2012 18:37:45
przez krzysied753
myslisz ze ten klin cos da??? jakiej grubosci dac ten klin???

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 13 wrz 2012 18:58:03
przez bloodsuckin
ponoć po takim klinie mniej się ręce trzęsą :D

Grubość klina zależy od kąta jaki chcesz uzyskać.
Obrazek

Mam jeszcze taki obrazek
Obrazek

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 13 wrz 2012 21:18:41
przez krzysied753
a jak myslicie duzo mozna sposobem [ klina ] podniesc most zeby krzyzak byl w odpowiedniej pozycji???

Re: SPOA, lift tyłu - manual

PostNapisane: 06 paź 2012 15:39:41
przez Arni
Najpierw to weź odkręć most od resoru, obróć most do żądanego kąta i wtedy sie zastanawiaj jaki klin tam wsadzić. A grubość w zasadzie obojętan, w granicach rozsądku bo chyba nie dasz tam 10cm klina. Na Twoim miejscu ten klin przypawałbym porządnie do mostu żeby siedział tam jak nalezy.

A co do rysunku 2 posty wyżej - o ile sie dobrze orientuje a wręcz jestem przekonany o tym, że wał powinien mieć widełki krzyżaków na swoich koncach ustawione równolegle względem siebie :)