Witamy !



Walcowanie resorów czy ma to sens

Wszystko o przeróbkach Frontery

Walcowanie resorów czy ma to sens

Postprzez RenOpel » 11 maja 2008 04:13:13

witam,panowie czy walcowanie resorów na zimno w sporcie ma w ogóle jakiś sens ?,czy wyrzucanie kasy w błoto ?,przy siedzącej jednej osobie z tyłu w terenie,potrafiło dość mocno już dobijać,załozyłem teraz oponki MT-eki 31 cali i niewiem jak to teraz będzie.chodzi mi o to czy przypadkiem resory po walcowaniu nie wrócą zaraz do stanu obecnego.
jeżeli to nie ma sensu to proszę o jakąś alternatywę,być może kupno nowych ,jeśli tak to ile kosztują i gdzie ? lub czy warto kupować używane ?
proszę o odpowiedzi szanowne grono
pozdrawiam
RenOpel
 

Postprzez Fazi » 11 maja 2008 09:17:48

Walcowanie to metoda uproszczona! , jeśli już coś bym polecał to klepanie na zimno ale faktyczne klepanie. Musisz sobie zdawać sprawę, że resor to element który z czasem i tak klapnie (kwestia jak szybko). Zależy to od fachowości wyklepania w pierwszym rzędzie, drugą sprawą jest jak mocno materiał już jest "zmęczony".
Ja bym poklepał.... Używkę można kupić ale nikt Ci nie da gwarancji, że będą OK i auto będzie stało wysoko.

Można dołożyć pióro - ale wtedy auto staje się twardsze - odradzam.

Nowe resory to koszt.

Ewentualnie jak masz SPORT-a to załuż resory od LONG-a (długość ta sama) ale inna budowa i mocniejsze są.

Jak mogę Ci pomóc to wal śmiało :-)
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez wojtekkk » 11 maja 2008 09:56:48

potwierdzam
klepanie to doraźna i niezbyt długotrwała poprawa
ja wstawiłem od longa jak ci fazi pisał,a że trafiły się niemal idealne to frota od razu poszybowała znacznie do góry
zakup nowego to koszt ponad tysiaka za jeden, taniej dostaniesz na ebayu brytyjskim ale to i tak spory wydatek
jezeli chodzi o oponki to nie ma towiekszego znaczenia dla resoru a 31 to nie wiem co bys nie robił (nawet przy zupełnie płaskim resorze) to i tak nic z tyłu nie zaczepisz
wojtekkk
 

Postprzez RenOpel » 11 maja 2008 16:57:21

a więc dzięki panowie za odpowiedzi!
zdecydowałem że jednak nie klepię tylko pomyślę nad resorami od longa,
Fazi wysłałem ci zapytanie na priv
Wojtku jeszcze pytanko mam,bo zaczynam dopiero jeździć na MT-kach 31cali,jakie ciśnienie ty pakujesz do siebie bo dałem 2,to jeździło się fajnie ale wydaję mi się że oponki są trochę klapnięte(może tak ma być?),a gdy dałem 2,2,to wydaję mi się znów troche za twarda i że za bardzo podskakuje,więc poradź
dzięki i pozdrawiam
RenOpel
 

Postprzez wojtekkk » 11 maja 2008 19:33:54

na codziń 2,5 atmosfery -przód i tył tak samo---troche twardo ale na codzień w sam raz.
W terenie nalezałoby z 1 odjąć ale brak kompresora osobistego powoduje ze cały czas mam tyle
wojtekkk
 

Postprzez RenOpel » 11 maja 2008 19:47:45

dzięki Wojtku ,jutro kichnę w oponki 2,5 i zobaczę jak się będzie śmigać
pozdrawiam
Jacek
RenOpel
 

Postprzez smolin23 » 11 maja 2008 21:13:58

No dobra do Sporta założyć z Longa. A co zrobić z Longiem jak ma klapnięte resory. No bo moja takie właśnie trochę klapnięte ma. Widziałem, że są firmy które dorabiają całe resory lub pojedyncze pióra, tylko nie wiem jak to wygląda cenowo. Co poradzicie właścicielowi Longa?
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995



Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość