Witamy !



Snorkel

Wszystko o przeróbkach Frontery

Snorkel

Postprzez Piotr Knapczyk » 29 wrz 2007 09:01:29

Mam pytanie! Czy może któryś z kolegów ma we FROTCE założony snorkel?
Od czego pasuje? Jak założyć? Jak przerobić obudowę filtra powietrza?
Piotr Knapczyk
 

Postprzez wojtekkk » 29 wrz 2007 14:54:41

w sklepie rajdy4x4 pokazał się właśnie snorkel do froty za przyzwoite pieniadze (biore pod uwage ceny jnnych marek) tylko że pasuje na lewa strone czyli po 98 roku) do froterki A nic w necie orginalnego nie znalazłem, a szkoda. Widziałem za to kiedyś u znajomego we froci i było ok
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4023e263ee2d010b
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a2f12e0297028503
wojtekkk
 

Postprzez TATAR » 20 paź 2007 18:24:35

tak jak juz pisałem na linku "motanie frontier" mirokez masz racje i sa snorki do isuzu które pasuja do naz\szych frot oto kilka zdjec

snorek z lewej

Obrazek


snorek z prawej

Obrazek

i oczywiscie w orginale frota B

Obrazek

oto link do strony gdzie te gadzety znalazłem
http://www.tjm.com.au/
_________________________________
3,2 V6 FRONTERA EVO 1
Avatar użytkownika
TATAR
Prezes
Prezes
 
Posty: 892
Dołączył(a): 10 sie 2007 20:23:37
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Pochwały: 3
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Postprzez SŁAWEK » 21 paź 2007 08:34:13

Znalazłem kilka ciekawych sonker-i do froty. Jak ktoś zna angielski to może napisać zapytanie.
Mnie najbardziej odpowiada sonker airflow S29. Ma dobrze rozwiązane mocowanie do błotnika (estetyka) i wyglada jak prawdziwy sonker w porównaniu z innymi producentami ( http://www.offroad-forum.de/viewtopic.p ... 26b46d9bce ) ( http://opel-isuzu-4x4.mforos.com/600687 ... rontera-b/ ). Nie zasłania bocznego kierunkowskazu oraz nie przeskadza w polu widzenia. Moze ktos znajdzie go w przystepnej cenie, a wtedy to juz kwestia sprowadzenia go do Polski.


safari snorkel do frontery to: ARB SS100HF cena okolo 350 Euro. [chociaż jest jakaś

przecena 69 Euro]
http://www.acmejeepparts.com/products/17000_099.htm
http://www.quadratec.com/products/17000_099.htm

http://www.savannajones.com/products/17000_099.htm
http://forum.opel4x4.de/phpBB/viewtopic.php?t=5011
http://forum.opel4x4.de/phpBB/rlink/rli ... S100HF.htm



airflow snorkel do frontery to: airflow S29 cena około 250 do 400 euro

http://opel-isuzu-4x4.mforos.com/600687 ... rontera-b/
http://www.snorkels.com.au/4x4_snorkels ... ctid=16179
http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/33/5150.html
http://www.gibsonrm.com.au/pdfs/S29%20INSTe.pdf
http://www.offroad-forum.de/viewtopic.p ... 26b46d9bce
http://www.snorkels.com.au/4x4_snorkels ... rch&page=1


sonker stylair 675euro

http://forum.opel4x4.de/phpBB/rlink/rli ... rkel2.html
http://www.mattouno.com/prodotti/?IDA=6 ... d=&page=13




TJM Airtec około 400Euro
http://www.quatro4x4.pl/catalog/index.php?cPath=61_201
SŁAWEK
 

Postprzez Balkandriver » 31 paź 2007 22:51:02

Witajcie,
Mam pewne wątpliwości natury akademickiej, dotyczące snorkla.
Uściślijmy - snorkla po prawej stronie auta (bo do lewostronnej jest wybór).
Dotyczą one głównie zastosowania karbowanej rury łączącej poszczególne elementy.

1/ Struga powietrza przepływająca przez gładkościenną rurę nie napotyka
na żaden (dodatkowy) opór, jej przepływ jest, pomijając szczegóły, nie
zaburzony, i taka jest idea kanałów dolotowych - jak największa gładź.
:arrow: w przypadku rury karbowanej, na karbach powstają zawirowania
i mikroturbulencje zaburzające swobodny przepływ strugi powietrza, czyli zmniejszające wydajność układu.
Chyba, że parametry ssania, czyli siła podciśnienia, są na tyle duże, że pokonają opory karbków.
Wtedy O.K.

2/ Co ze zjawiskiem skondensowanej pary wodnej, różnicy temperatur pomiędzy zewnętrzną, a wewnętrzną powierzchnią rury?
W dolnych częściach "karbków" może zbierać się wilgoć, że nie powiem kolokwialnie - syf, co z tym zjawiskiem?

Napisałem - to są moje dywagacje, ale jeżeli ktoś sensownie je rozwieje, to:
-zniknie problem zmotania snorkla prawostronnego,
-zrozumiem metody a`la hydraulik

Pozostaję w niepewności

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez TATAR » 01 lis 2007 13:00:22

Co do 1 pytania to odpowiedziałeś sobie sam i się z toba zgodze co do 2 można zastosować separator wody ,który to osusza powietrze z wodzy a niektóre i z pyłu , ja nie posiadam takiego urządzonka (u mnie zostaje wszystko na filtrze i szmatce nad filtrem wiekszość czasu jeżdze z obróconym do tyłu) ale czytałem kiedyś na rajdach 4x4 że ktoś zrobił snorek z rór spustowych (rynnowych) i motał w patrolu jakiś separator chyba jechali do Maroka.
a przytocze tu jeden mondry cytat

"Nie dla nurkowania pod wodą, ale dla czystszego i zimniejszego powietrza, jakie znajduje się wyżej nad ziemią. Jeśli ktoś w to nie wierzy to niech rzuci okiem na układy dolotowe silników TIRów. Wszystkie mają snorkle, bo te silniki muszą wytrzymać milion kilometrów gwarancji." :D :D
_________________________________
3,2 V6 FRONTERA EVO 1
Avatar użytkownika
TATAR
Prezes
Prezes
 
Posty: 892
Dołączył(a): 10 sie 2007 20:23:37
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Pochwały: 3
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Postprzez Balkandriver » 01 lis 2007 14:28:43

TATAR napisał(a):Co do 1 pytania to odpowiedziałeś sobie sam ...:D :D

Nie wiem, czy sobie odpowiedziałem. To tylko mój domysł. Nie znam wartości podciśnienia w rurze dolotowej, a żeby wiedzieć na pewno, trzeba by policzyć, jak wygląda dynamika przepływu powietrza w obecności przegród (jakimi są karby).

I nadal pozostaje kwestia wody. :( Będę marudził, dopóki nie będę wiedział.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez TATAR » 01 lis 2007 15:48:29

Dobre domysły jezeli jest srodek gładki i nie ma dużych kontów (zagieć) powietrze ma łatwiejszą droge do filtra ,jest jeszcze jedna sprawa którą zauważyłem ,jeżeli obróce góre (cyklon) w kierunku jazdy powietrze jest wtłaczane mocniej im szybciej jedziesz co daje lepszego kopa przy nabieraniu prędkości widzę tą różnice przy jeżdzeniu na gazie :D
_________________________________
3,2 V6 FRONTERA EVO 1
Avatar użytkownika
TATAR
Prezes
Prezes
 
Posty: 892
Dołączył(a): 10 sie 2007 20:23:37
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Pochwały: 3
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Postprzez Balkandriver » 20 gru 2007 16:02:48

Tu go macie:
http://translate.google.com/translate?h ... _inter.htm
Język można zmienić.

BALKLANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez brum » 20 gru 2007 21:09:03

3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Balkandriver » 25 sty 2008 11:45:24

Witam,
Jestem po wizycie w rzeczonej firmie i oto wyniki.
Otóż są w stanie zrobić taki snorkel, ale muszą zdjąć dokładny kształt tej części auta, by później móc wykonać formę i model dla gotowego odlewu.
Formierz może się zabrać do tego za 2 tygodnie. Na razie ma inne zamówienia. Ja mogę mu do tego celu udostępnić auto na 2 dni, bo tyle potrzebuje , aby zdjąć profil auta.
Teraz sprawy techniczne.
Idąc od góry – profil będzie musiał odstawać od słupka na tyle, aby mogły otworzyć się drzwi, gdyż Frontera nie ma słupka, profil drzwi zachodzi aż do krawędzi szyby.
Trzeba się będzie wpiąć przy uszczelce w profil i szparą pomiędzy drzwiami, a szybą wyjść na zewnątrz.
Obrazek

Następnie – ja optowałem za tym, aby zaraz po zejściu z podszybia wpuścić rurę w błotnik i wewnątrz błotnika pociągnąć ją do miejsca wejścia do komory silnika. Jednak po wstępnym zdemontowaniu nadkola okazało się , że rura fi 70 nie zmieści się – na 80% I właśnie tu pytanie do osób, które ściągały błotnik, bądź mają dostęp do rozbiórkowych egzemplarzy – czy rzeczywiście jest tak mało miejsca pomiędzy poszyciem błotnika, a grodzią komory silnika, że nie da się tam umieścić rury 70tki?
Bo jak nie, to profil snorkla wejdzie tu:
Obrazek

W samej komorze silnika konieczne jest przesunięcie puszki z przekaźnikami i bezp. oraz filtra powietrza w prawo, by móc wejść do środka z rurą;
Obrazek

Pytanie – czy wiązka elektryczna „puści” puszkę tak, by przesunąć ją 2 cm w prawo?
Z filtrem pow. nie ma takiego problemu.
Czy może istnieje inna koncepcja?
Wykonawcy są otwarci na wszelkie rozwiązania , by zrobić to jak najlepiej.
Pozdrawiam

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez dljm » 25 sty 2008 12:06:30

nie wiem jak jest w A, ale w B powietrze jest zasysane bezpośrednio z błotnika, , sprawdź to, bo tak nie musiałbyś tego wszystkiego przerabiać,
acha w B mieści się rura, a A ma większe nadkola (mieszczą się większe koła) więc wydaje mi się że powinna się zmieścić
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez wojtekkk » 25 sty 2008 13:28:11

balkan dokładnie -z puchy wychodzi przewód bezpośrednio w nadkole i tam trzeba łapać-A to co juz jest po prostu uszczcelnić-nie ma potrzeby z włażeniem do komory silnika
i jeszcze jedno czy jeden odlew zadowoli long i sport
wojtekkk
 

Postprzez dljm » 25 sty 2008 13:55:27

sport od longa różni sie tylko tyłem, więc tak
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez brum » 25 sty 2008 15:05:58

Błotoniki w Sporcie maja wieksze przetłoczenią niż w Longu r może pojawiać się problem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez wojtekkk » 25 sty 2008 17:29:19

no właśnie moze ale nie musi gdyż snorkel ma iść nad przetłoczeniem-ale trzeba by zwrócić na to uwage-najlepszym rozwiazaniem jest podjechanie na dwa auta i zrobienie wspólnej wersji
wojtekkk
 

Postprzez bardzin » 26 sty 2008 09:10:57

Jakby to było tak ładnie zrobione jak na tej fotce to spoko mogło by być tak poprowadzone aż do samego przodu.
Wydaje mi się że musiało by być to dosyć dobrze dopasowane, żeby na takiej długości dobrze wyglało.
bardzin
 

Postprzez Elektro001 » 08 maja 2008 16:19:33

A ja po rajdzie zmotałem coś takiego:

Obrazek, Obrazek, Obrazek

Muszę jeszcze tylko nad wlotem popracować :wink:
Elektro001
 

Re: SNORKEL

Postprzez KOBZI » 09 wrz 2008 19:38:12

a tutaj konstrukcja snorkela z forum fronteraowners z UK :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: SNORKEL

Postprzez Lewy » 18 gru 2008 00:45:46

swojego czasu pracowałem w firmie tuningującej auta 4x4 (quatro4x4.pl) i szef w swoim land roverze miał snorkel a ze snorkela wychodził mały wężyk z zaworkiem. ten wężyk służył do spuszczania wody którą snorkel "złapał w syfon" bardzo proste ale skuteczne rozwiązanie na wode.

moje wątpliwości budzi jeszcze rozmiar snorkela, podczas tuningu samochodów należy pamiętać że objętość układu dolotwego = objętość układu wydechowego czy jakoś tak, a my zwiększamy objętość dolotu... poza tym zastanawia mnie czy w takim przypadku rura o średnicy 7cm nie stawia oporu zasysanemu powietrzu ?? chodzi mi przedewszystkim o górny zakres obrotów pracy silnika. przeważnie snorkele mają średnicę większą niż 7cm, średnio 10cm ale to są te których ceny przekraczają 1000zł, to chyba powinniśmy wziąć pod uwagę tworząc w garażu snorkel z rur PCV. na pewno powinniśmy unikać rur karbowanych bo powstają zawirowania, przykładem jest tuning samochodów z turbo i IC tam jak ktoś zmienia rury to tylko na takie które mają bardzo gładkie ścianki wewnętrzne.

jeśli się gdzieś mylę w powyrzszy tekście to poprawcie mnie, ale ja to tak widzę :wink:
Lewy
 

Następna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron