Witamy !



Drążki mostu i wahacze Calmini

Wszystko o przeróbkach Frontery

Drążki mostu i wahacze Calmini

Postprzez rob38 » 16 gru 2019 12:03:39

Jak w temacie czy ktoś może wie o ile są dłuższe górne wahacze mostu Calmini do b, gięty musi ominać bak to jasne, ale nurtuje mnie długość- ktoś może sprawdzał może wie? Drugi temat to górne przednie wahacze, interesuje mnie wymiar od tulejek metalowo gumowych do osi sworznia lub innego charakterystycznego wymiaru np.do osi śruby mocującej sworzeń, czyli wymiar w osi X, oraz wymiar od tulejki do płaszczyzny przylegania sworznia sworznia to wymiar w osi Y. Pytam ponieważ chciałbym coś wyrzeźbić i nie wyważać otwartych drzwi.
rob38
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 100
Obrazki: 7
Dołączył(a): 08 lut 2018 11:45:28
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Drążki mostu i wahacze Calmini

Postprzez Semir » 16 gru 2019 12:14:02

Długość tylnego wahacza jest taka sama tyle że
pręt jest wygięty i o wygięcie dłuższy.

Co do przednich wahaczy może uda mi się dowiedzieć jakie ma wymiary.
Tylko nie wiem na kiedy to będzie.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Drążki mostu i wahacze Calmini

Postprzez jrzeuski » 16 gru 2019 12:28:21

Rozrysuj sobie fabryczny zawias zdejmując wymiary z samochodu a potem narysuj wersję po lifcie tak, żeby praca półosi na długość była taka sama. Inaczej ryzykujesz wyrwanie półosi z przegubu lub wbicie jej w niego i też się rozwali. Pamiętaj o zaplanowaniu odbojów tak, żeby graniczne kąty pracy przegubów półosi nie zostały przekroczone.

PS. Oczywiście wyniki będą inne dla opuszczonego mostu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Drążki mostu i wahacze Calmini

Postprzez rob38 » 16 gru 2019 12:28:49

Zastanawia mnie w takim razie dlaczego do zestawu dają dwa górne, a wydajei się że jeden jest gięty, co do przednich to mam ochotę zrobić kopie bo denerwuje mnie skok, zrobiłem osłony podwozia tak żeby dało się most opuścić, mam rozrysowane elementy na belkę spinającą wahacze dolne z przodu tak żeby most opuścić tak ze 3-4cm zobacze tylko jak będzie sprawa wyglądała z krzyżakiem, może dać podwójny taki jak w b 2.2

-- Dodano 16 gru 2019 12:35:53 --

Korci mnie też kombinacja żeby docelowo zrobić lift 4, zrobić górne i dolne wahacze nowe, zachowując odległości jak w oryginałach tylko "wykorbione" w dół coś takiego jak robią radzikowie do suzuki, zachowałbym naprężenie drążków jak dla serii tylko zwrotnica i most poszła by w dół, ewentualnie końcówka drążka zamontowana w zwrotnicę od góry nie od dołu żeby jej nie wyrwało przy skoku w dół, mankament to wiercenie na stożek zwrotnicy od góry.
Dociekam jakie są wymiary górnego wahacza Calmini bo jestem ciekaw jak sobie poradzili z geometrią, zachowując dolny oryginalny.
rob38
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 100
Obrazki: 7
Dołączył(a): 08 lut 2018 11:45:28
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Drążki mostu i wahacze Calmini

Postprzez jrzeuski » 16 gru 2019 13:05:16

Poradzili sobie tak jak przy lifcie z przełożeniem sworznia z podkładką, bo to jest praktycznie to samo tylko trzyma geometrię koła przy pracy zawiasu. Półoś ma zapas pracy na długość w kielichu dlatego przy zejściu koła na dół nie wyrywa jej stamtąd. Podobnie jest z kątami przegubów aczkolwiek przy lifcie 3" bez opuszczenia mostu zdarza się, że półoś wyłamie kielich. Także jak chcesz iść w 4", to most w dół obowiązkowo. Dolnego wahacza ruszać nie trzeba, choć przydałoby się go wydłużyć, żeby nie zmniejszał się rozstaw kół. To jednak spowoduje ryzyko, że półoś zrobi się jednak za krótka.

Ale i tak głównym problemem będzie układ kierowniczy. Już przy 3" nie sposób znaleźć końcówki drążka, która by się nie wyginała na wykrzyżu. Próbowałem opcję z końcówką od góry, ale nie da się tak jeździć po czarnym. Zbieżność nijak się nie trzyma. Trzebaby jakoś podnieść ramię zwrotnicy, ale to oznacza budowę zupełnie nowej zwrotnicy. Alternatywą jest opuszczenie całego układu kierowniczego, co też jest trudne zwłaszcza, że przy BL kolumna zrobi się za krótka.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Drążki mostu i wahacze Calmini

Postprzez rob38 » 16 gru 2019 13:26:27

No właśnie zastanawiam się jak to działa w Calmini z układem kierowniczym, jeśli wahacz górny jest inny zapewne po to żeby górny sworzeń się nie wyłamywał to pewnie i skok koła w dół też jest większy niż w serii, na oryginalnym wahaczu górnym po podkręceniu na 3" skok w dół koła to będzie coś około 4cm i oprze się wahacz na ograniczniku. W zestawie Calmini są elementy których przeznaczenia nie znam, być może tam jest pies pogrzebsny
rob38
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 100
Obrazki: 7
Dołączył(a): 08 lut 2018 11:45:28
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Drążki mostu i wahacze Calmini

Postprzez jrzeuski » 16 gru 2019 13:37:43

Na układ kierowniczy wystarczyłoby do zwrotnicy wcisnąć tulejkę stożkową grubości 1mm tak, żeby końcówka klinowała się w niej z 5mm wyżej niż fabrycznie w zwrotnicy. Gwintu by wystarczyło. Tylko nie znam nikogo, kto mógłby mi takie cudeńko wytoczyć, żeby potwierdzić w praktyce działanie tego pomysłu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Drążki mostu i wahacze Calmini

Postprzez rob38 » 16 gru 2019 13:46:11

Chcesz końcówkę drążka mocować do góry nogami czy od dołu jak oryginał, bo się zgubiłem nieco

-- Dodano 16 gru 2019 13:49:43 --

Czegoś tak misternego ze stali raczej nie utoczysz, eg mnie wchodzi w grę albo matryca - stempel, albo droższa metoda zgrubnie wytoczyć i elektrodrążarką dalej działać

-- Dodano 16 gru 2019 13:53:53 --

Wracając do tematu to wahacz calmini jest tylko wyższy od oryginału na szerokość to to samo? Tylko o ile jest wyższy?Zamiast robić wahacz można to osiągnąć za pomocą podkładek pod sworzeń i przekładka pod wahacz
rob38
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 100
Obrazki: 7
Dołączył(a): 08 lut 2018 11:45:28
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Drążki mostu i wahacze Calmini

Postprzez jrzeuski » 16 gru 2019 14:16:14

Kurde, pochrzaniłem. Oczywiście nie do zwrotnic te tulejki tylko do gniazd wąsów drążka środkowego, żeby poszedł niżej. Tylko, że ja mam A, w B jest maglownica i dlugie drążki końcowe, więc tam problem jest mniejszy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Drążki mostu i wahacze Calmini

Postprzez rob38 » 16 gru 2019 14:33:35

Spoko, zdarza się, tak czy inaczej prasa stempel i matryca i masz tulejki. Nie da się zrobić dłuższej osi ramienia pośredniego? Szkoda ,że tak daleko mieszkasz i nie można podjąć konstruktywnej konwersacji na żywo stojąc obok pacjenta, ja jestem jak na pustyni normalnie w Koszalinie, zero forumowiczów, heh
rob38
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 100
Obrazki: 7
Dołączył(a): 08 lut 2018 11:45:28
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004


Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron