Witamy !



Swap silnika, rozmowy

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez Jake » 14 lut 2019 23:26:29

Semir napisał(a):Pomyśl o kosztach.

Wały od Montereya ok 300zł za dwa jak sie dobrze poszuka, majac cale auto jako dawce silnika 0zł. Przesuniecie belki skrzyni - 0zł, tylko otwory zrobić. To nie sa duze koszta. A juz w porownaniu do swapu z zupelnie innego silnika (np. 2.3 albo 2.5) to sa calkiem pomijalne.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez Semir » 15 lut 2019 00:00:13

Ok zgadamy się.

Jednak jest ale.

Jest osobą co się nie zna nie ma jak.
Koszta rosną. Policz robociznę. Nie każdy klepie w garażu.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez jrzeuski » 15 lut 2019 00:24:06

Po całej tej operacji jeszcze zostanie taki "drobiazg" jak lewarki przesunięte o 4cm i problemy z wbijaniem biegów z tego powodu. A do kosztów jeszcze należy doliczyć komplet śrub mocujących dwumasę i skrzynię do silnika, bo długości też o 4cm się różnią. Ich kupno to też niezła zabawa, więc najlepiej pozyskać je z dawcy.

No, ale kto bogatemu zabroni się tak bawić? ;)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez Jake » 15 lut 2019 07:41:08

jrzeuski napisał(a):Po całej tej operacji jeszcze zostanie taki "drobiazg" jak lewarki przesunięte o 4cm i problemy z wbijaniem biegów z tego powodu. A do kosztów jeszcze należy doliczyć komplet śrub mocujących dwumasę i skrzynię do silnika, bo długości też o 4cm się różnią. Ich kupno to też niezła zabawa, więc najlepiej pozyskać je z dawcy.

No, ale kto bogatemu zabroni się tak bawić? ;)

Tu sie sprawdza stara zasada. Majac całego dawce do rozbierania wychodzi znacznie łatwiej i taniej niz majac tylko silnik i dokupujac/dorabiajac to wszystko.
Lewarki 4cm w przód sa logiczne, ale dlaczego spowoduje to problemy z biegami? Przeciez fabrycznie lewarki sa na srodku tego wielkiego otworu w tunelu, wiec lekkie przesuniecie powinno byc bezproblemu do ogarniecia.

Teraz mnie naszla refleksja, ze u mnie we Frocie było na odwrót! Po swapie z 2.5 na 3.1 lewarki były przesuniete na maksa do tyłu i prawie haczyły o krawedz otworu. Dziwne!
Obrazek
Obrazek
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez jrzeuski » 15 lut 2019 09:53:27

Lewarki Ci się przesunęły, bo ktoś źle ustawił nowy silnik w komorze a dzwony skrzyń do różnych silników mają inne długości. Natomiast przesunięcie o 4cm to duży problem, bo w otworze siedzi guma, która nie chce się poddać aż o tyle, więc utrudnia operowanie lewarkami a nawet może doprowadzić do wybijania biegu w czasie jazdy (np. po najechaniu na dziurę). Rozwiązaniem jest oczywiście przesunięcie całego otworu, ale to wymaga cięcia i spawania budy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez Jake » 15 lut 2019 13:41:06

jrzeuski napisał(a):Lewarki Ci się przesunęły, bo ktoś źle ustawił nowy silnik w komorze a dzwony skrzyń do różnych silników mają inne długości. Natomiast przesunięcie o 4cm to duży problem, bo w otworze siedzi guma, która nie chce się poddać aż o tyle, więc utrudnia operowanie lewarkami a nawet może doprowadzić do wybijania biegu w czasie jazdy (np. po najechaniu na dziurę). Rozwiązaniem jest oczywiście przesunięcie całego otworu, ale to wymaga cięcia i spawania budy.

Tez o tym pomyslalem, ale silnik był raczej poprawnie ustawiony, przesuniecie go w przód spowodobałoby ze wisko nie zmiesciloby sie przed chlodnica, przedni wał byłby za długi, a tylny za krótki. A tak poszły tam fabryczne wały z Montereya.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez jrzeuski » 17 lut 2019 22:08:05

Przecież 2.5 i 3.1 mają inne długości, wiec może ktoś pasował do chłodnicy a skrzynia wyszła wtedy przesunięta, ale w granicach tolerancji wałów i dlatego nie trzeba było ich przerabiać.

Ogólnie pasowanie nowego silnika pod maską to ciężki temat, żeby wszystko przewidzieć i poprawnie pomierzyć. Mi się wydawało, że wszystko mam OK, ale po złożeniu wszystkiego do kupy i jeździe próbnej okazało się, że silnik powinien być 1-2cm wyżej, bo drążek kierowniczy ociera o spód miski jak silnik pracuje na poduszkach w terenie. Pasowane było statycznie w garażu i było dobrze. Po wspawaniu podpór poduszek i posadzeniu na nich silnika znikla polowa założonego marginesu. A jak do tego założyłem skrzynię, która dociazyla silnik i ustawiła go pod siebie, to zrobiło się jeszcze gorzej. Wtedy też wyszło, że śruby poduszki skrzyni mijają się o 1cm z otworem. O tyle się walnąłem na długość w pomiarach, gdzie wspawać podpory łap silnika. Nie jest to problem dla wałów ani lewarków, ale śruby muszę zalapywac napierając brecha na skrzynię. Jak na pierwszy w życiu swap uważam, że i tak wyszło rewelacyjnie :)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez MariuszKaszuby » 07 maja 2019 16:16:29

Witam kolegów.
Dalej przygotowywuję się do operacji.
Nosze się z zamiarem wymiany dwumasa we frotce 2.8 na jednomas z monterey+ dobre sprzęgło ale zgubiłem się w szczegółach. Czy ten dystans z silnika ( 2" czy 5cm) jest demontowalny?? Piny obciać to nie problem ale czy potem skrzynia będzie pasować do mocowań?.angole pisali coś o "solid prop" co to za cholera? Piszecie o dopasowaniu wału?? Jak??? Pisaliście że trzeba nowe wały?? poszukać???
Nie będę robił tego sam tylko mechanik znajomy w Kościerzynie lub u mnie na wsi który wymieniał dwukrotnie dwumas pierwszy raz na niby naprawiany w jakims Halinowie i który się rozsypał a auto mało jeździło i wstawiał potem ratunkowo zespawańca ale tak telepie że hej. mam czym jeździć na co dzień ale zimą?....
:thx: Mariusz
Avatar użytkownika
MariuszKaszuby
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 30
Obrazki: 1
Dołączył(a): 23 sty 2014 13:14:33
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez jrzeuski » 08 maja 2019 06:30:24

Próbowałem to zrobić w 2.8 i poległem. Skończyło się zaspawaniem dwumasy. O ile wiem, to dalej jeździ i nic nie bije :1:

Flansza jest demontowalna bez problemu (no, troszkę trzeba było breszką naprzeć, żeby zlazła z bolca ustalającego). Zonk jest dalej. Śruby jednomasy są inne niż dwumasy, dostałeś je w komplecie z kołem? Można je dostać nowe (dużo trudniej zdobyć od dwumasy). Po założeniu jednomasu i skrzyni okaże się, że nie pasuje przedni wał (za długi) i podpora poduszki (flex, spawarka i zacznie pasować). Tylny ma dość zapasu, ale jeśli coś motałeś pod kątem większego wykrzyżu, to w terenie wał może wypaść z reduktora albo ukręcić końcówkę wieloklinu. Ale wały to pikuś, można przedłużyć/skrócić, parę stów i gotowe (czyli cena używanej dwumasy). Gorzej z budą, bo lewarki nie będą pasować do otworu. Znowu flex i migomat, żeby przesunąć otwór, chociaż dieslem można jeździć bez nieparzystych biegów :mrgreen: Ale jest też inne wyjście: trzeba znaleźć dłuższy ten element, w którym siedzą lewarki. Jest wymienny a istnieją różne. Tylko nie wiem od jakiej wersji silnikowej by podszedł. Odkryłem to później, jak już dwumasa była pospawana.

Ogólnie operacja nieopłacalna, ale do zrobienia. Roboty i :wsciekly: będzie trochę, ale jak mechanik ambitny, to może dużo nie zedrze i wyjdzie taniej niż nowa Frota :4lk:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap silnika, rozmowy frotka 2.8

Postprzez MariuszKaszuby » 08 maja 2019 16:38:06

A spreparowanie dwumasa i wstawienie sprzęgła z tłumikami od montka 3.1 jak pisał mi "adambernal" jak to zrobic?
Czy tą moją kombinowaną dwumasę można jakoś zdiagnozować/wyważyć?
Po wymianie jak wsiadłem i odpaliłem to miałem wrażenie że silnik się zepsuł :baran:
Ale już nie mam nerwów na nowe próby i wolałbym jakoś zweryfikować ten dwumas czy dobrze to zrobili i założyć sprzęgło z 3.1.
Tylko czy aby tylko przełożenie sprzęgła i ponowne spawanie???
:mlotek:
Mariusz
P.S.
Fakt że poduszka pod skrzynią praktycznie już nie istnieje....
Avatar użytkownika
MariuszKaszuby
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 30
Obrazki: 1
Dołączył(a): 23 sty 2014 13:14:33
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Swap silnika, rozmowy frotka 2.8

Postprzez jrzeuski » 09 maja 2019 07:05:59

MariuszKaszuby napisał(a):A spreparowanie dwumasa i wstawienie sprzęgła z tłumikami od montka 3.1 jak pisał mi "adambernal" jak to zrobic?
No dokładnie tak zrobiłem.
Czy tą moją kombinowaną dwumasę można jakoś zdiagnozować/wyważyć?
Po wymianie jak wsiadłem i odpaliłem to miałem wrażenie że silnik się zepsuł :baran:
Ale już nie mam nerwów na nowe próby i wolałbym jakoś zweryfikować ten dwumas czy dobrze to zrobili i założyć sprzęgło z 3.1.
Tylko czy aby tylko przełożenie sprzęgła i ponowne spawanie???
:mlotek:
Można dać do wyważania, ale mnie spawy wyszły tak, że jeździ bez wibracji. Starałem się je kłaść równo po obwodzie i lać wszędzie po tyle samo. Oczywiście najpierw koło zostało wybebeszone z resztek połamanych sprężyn i ich gniazd. Natomiast czy da się coś poprawić w tej obecnej, to bez obadania na żywo nie da się tego stwierdzić. Brak poduszki na pewno nie pomaga, ale jaki problem kupić używkę z gumą w dobrym stanie i sprawdzić ile to pomoże? W kole zapewne trzebaby usunąć spawy a potem położyć na nowo. Ja zanim założyłem skrzynię odpaliłem silnik i popatrzyłem jak koło się kręci i czy są jakieś wibracje. Nie udało mi się nic takiego odczuć w całym zakresie obrotów, więc założyłem skrzynię i się potwierdziło, że w trakcie jazdy też jest OK. Zresztą trudno, żeby nie było, bo od spawania koło nie zrobiło się przecież jajowate a pomniejsze drgania przyjmą sprężyny w tarczy. Co najwyżej krócej pożyją, ale to i tak się okaże dopiero po kilkudziesięciu tys.km. Czyli w praktyce dożywocie większości Frot.

PS. Czy ja dobrze rozumiem, że teraz masz zaspawany dwumas i tarczę bez sprężyn? :shock:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap silnika, rozmowy frotka 2.8

Postprzez axit » 09 maja 2019 21:10:26

Panowie mam pytanie o automat.

Czy automatyczna skrzynia z froty B sport Diesel 2.2 spasuje bez problemu do benzyny 2.2 B sport ( lub 2.0 x20xe- to w przypadku kombinacji) ?

Dużo przeróbek?
axit
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 111
Dołączył(a): 24 sty 2010 09:39:16
Lokalizacja: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez cinek1983059 » 10 maja 2019 05:29:06

z tego co się orientuje w manuału dzwon jest taki sam tylko łapa sprzęgła z drugiej strony, wiec jeżeli do połączenia skrzyni automatycznej z silnikiem nie jest zastosowana żadna flansza to powinno pasować
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez axit » 11 maja 2019 11:22:28

cinek1983059 napisał(a):z tego co się orientuje w manuału dzwon jest taki sam tylko łapa sprzęgła z drugiej strony, wiec jeżeli do połączenia skrzyni automatycznej z silnikiem nie jest zastosowana żadna flansza to powinno pasować


Czyli od silnika się da. Teraz czy reduktor z manuala da się spiąć ze skrzynią automatyczną P&P Żeby nie było problemu "innymi" przełożeniami skrzyni i mostów.
axit
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 111
Dołączył(a): 24 sty 2010 09:39:16
Lokalizacja: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez jrzeuski » 21 maja 2019 20:59:06

Taka sytuacja: A Sport 2.0 po lifcie zeswapowany z X20SE na C20NE z Calibry (jakoś to działa, ale oczywiście nie wiadomo co i jak zmotane) i teraz będzie swap na 2.2 16V z A Long. Co może pójść nie tak? :mlotek:

Myślicie, że ECU był zmieniany? Wydaje mi się, że musiał, bo przecież zapłon jest elektroniczny a poza tym przez OBD nie gada. Byłoby fajnie, jakby obyło się bez zrywania deski i przeszczepu immo. Numerów ECU nie znam na razie. Wie ktoś jak sie paruje immo z ECU przy pomocy op-coma?

PS. To jest challenge na ten weekend :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez Jake » 21 maja 2019 22:51:41

jrzeuski napisał(a):Taka sytuacja: A Sport 2.0 po lifcie zeswapowany z X20SE na C20NE z Calibry (jakoś to działa, ale oczywiście nie wiadomo co i jak zmotane) i teraz będzie swap na 2.2 16V z A Long. Co może pójść nie tak? :mlotek:

Myślicie, że ECU był zmieniany? Wydaje mi się, że musiał, bo przecież zapłon jest elektroniczny a poza tym przez OBD nie gada. Byłoby fajnie, jakby obyło się bez zrywania deski i przeszczepu immo. Numerów ECU nie znam na razie. Wie ktoś jak sie paruje immo z ECU przy pomocy op-coma?

PS. To jest challenge na ten weekend :mrgreen:

Drugi swap w A Sport? I drugi raz swap na beznadziejny silnik? Tylko jaki w tym sens? :P
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez jrzeuski » 22 maja 2019 06:50:06

Taki, że mam taki silnik na zbyciu :razz:

Klientowi obecny silnik okrutnie rzyga olejem spod korka. Rozważał remont C20NE (z tym, że nie wiadomo czy tylko góra czy dół również), ale że swap był zrobiony tak sobie (brak diagnostyki, CE non-stop) to myślał bardziej nad swapem na X25XE (moc do upalania potrzebna) i miał już dawcę na oku. Szukał kto mu to zrobi i tak trafił do mnie. Tak się złożyło, że wczoraj dowiedziałem się, że Long 2.2 (znany mi zresztą) idzie na szrot, no to go uratowałem przed prasą :1: Kolejnym zbiegiem okoliczności wyszło tak, że klient od Sporta przyjechał do mnie równocześnie z tym Longiem i zobaczył jak jego właściciel żegna się z Frotą orając nią pobliską łączkę na odcince :mrgreen: A ponieważ silnik właśnie tak ma być wykorzystywany :evil2: , to swap na X25XE przestał być dalej rozważany. Biorąc pod uwagę, że mam jeszcze X20XEV na placu, to śmiało może upalać, bo w razie jakby korby wyszły na spacer, to od razu będzie co wsadzić, by upalać dalej a ja pozbędę się kolejnego grata :rox:

Przy okazji instalację gazową podmieni się ze śrubkowej na sekwencję (obie mają LPG), więc spalanie pewnie spadnie a mocy przybędzie wystarczająco.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez Jake » 22 maja 2019 20:29:37

jrzeuski napisał(a):Taki, że mam taki silnik na zbyciu :razz:

Klientowi obecny silnik okrutnie rzyga olejem spod korka. Rozważał remont C20NE (z tym, że nie wiadomo czy tylko góra czy dół również), ale że swap był zrobiony tak sobie (brak diagnostyki, CE non-stop) to myślał bardziej nad swapem na X25XE (moc do upalania potrzebna) i miał już dawcę na oku. Szukał kto mu to zrobi i tak trafił do mnie. Tak się złożyło, że wczoraj dowiedziałem się, że Long 2.2 (znany mi zresztą) idzie na szrot, no to go uratowałem przed prasą :1: Kolejnym zbiegiem okoliczności wyszło tak, że klient od Sporta przyjechał do mnie równocześnie z tym Longiem i zobaczył jak jego właściciel żegna się z Frotą orając nią pobliską łączkę na odcince :mrgreen: A ponieważ silnik właśnie tak ma być wykorzystywany :evil2: , to swap na X25XE przestał być dalej rozważany. Biorąc pod uwagę, że mam jeszcze X20XEV na placu, to śmiało może upalać, bo w razie jakby korby wyszły na spacer, to od razu będzie co wsadzić, by upalać dalej a ja pozbędę się kolejnego grata :rox:

Przy okazji instalację gazową podmieni się ze śrubkowej na sekwencję (obie mają LPG), więc spalanie pewnie spadnie a mocy przybędzie wystarczająco.

Haha! To dobry interes na tym robisz :>: :boss:
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez jrzeuski » 26 maja 2019 17:48:57

No nie poszło to zgodnie z planem :| Przede wszystkim wyjęcie silnika jest trudniejsze niż myślałem. Wszystko przez miskę, która musi przejść nad mostem. To oznacza, że trzeba najpierw cofnąć skrzynię, bo inaczej silnik z wałka nie zejdzie. Opuszczenie mostu nie wystarcza a miski zdejmować nie chciałem. Czyli doszła walka z belką pod skrzynią, wałami, itd. Poza tym jakiś debil tak zaprojektował elektrykę, że nie da się odpiąć wiązki wtrysków, bo jest częścią głównej wiązki idącej z kabiny. Po co zatem jest złącze reszty elektryki silnika? Tęga głowa musiała to wydumać. Trzeba będzie kable wtrysków ciąć i lutować, bo silnik 16V ma inną listwę niż 8V.

Na razie dotarłem do punktu, że silnik siedzi pod maską. Muszę zorganizować przewód paliwowy, bo sie urwal przy odkręcaniu od listwy. Moglem go odkręcić przy ramie, ale nie sprawdzilem, ze listwy są tak rozne i bedzie potrzebny. Zatem od 8V nie pasuje, ale okazało się, że z Vectry X20XEV ani X25XE też nie :shock:. Czyzby kolejny patent Opla wyłącznie dla Froty? :wsciekly: Potwierdza się, że niewiele więcej roboty byłoby ze wstawieniem V6. A cała elektryka dopiero przede mną i wciąż nie wiem jak z ECU. Tymczasem przy V6 wystarczy podłączyć +12V i odpala...
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap silnika, rozmowy

Postprzez lysy » 26 maja 2019 20:17:27

Dasz rade :>:
Rower
Avatar użytkownika
lysy
Mega Troll
 
Posty: 848
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:26:08
Lokalizacja: Miasto Marzeń
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron