Witamy !



May Day

Rozmowy na wszystkie tematy

May Day

Postprzez gacexs » 24 lut 2010 18:56:09

Witam.Jestem nowy i nie bardzo wiem jak sobie poradzic.Wlascicielem Frontery jestem od miesiaca.Mam kilka pytan natury chyba technicznej.Domyslam sie ze tutaj sa sami eksperci ktorzy posiadaja wiedze 100-tukrotnie przewyzszajaca niejednego mechanika.. Wczoraj jechalem autostrada okolo 120km/h zapiety na cztery i co jakis czas wyskakiwal mi ten lewarek od spowalniacza.Po kilku razach zatrzymalem sie i przelaczylem naped na dwa i problem zniknal-czy to normalne zachowanie ze przy duzej szybkosci to sie wylacza? Dodam tyle ze w miescie nie zdarzylo mi sie to ani razu ale tam jezdzilem max.80km/h oczywiscie na cztery.Drugie pytanie nie jest az tak powazne: czy jest mozliwosc dokupienia gdziekolwiek tzw."miekkiego dachu" do mojego autka? Za wszelka pomoc bardzo dziekuje i POZDRAWIAM :roll:
gacexs
 

Re: May Day

Postprzez domel » 24 lut 2010 19:01:37

z tego co kolego wiem to napedy na 4 działaja do 100km/h i nie wolno uzuwać na czrnym.

W instrukcji mam ze naped na 4 łapki zapinamy na sliskiej nawierzchni typu błoto, śnieg, piasek itp.

Jeśli sie myle to napewno koledzy mnie tu poprawia
domel
 

Re: May Day

Postprzez lanbo » 24 lut 2010 19:55:28

jeśli masz 4 opony takie same to da radę jechać ale nie aż 120 km/h :mrgreen: na czarnym jest nie wskazane 4x4 :killer:
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: May Day

Postprzez tomik » 24 lut 2010 20:00:24

sorki że się wtrące ale to mnie zaciekawiło mianowicie jak ostatnio sypały te sniegi że nawet autostradka była przysypana i darłem z załączonym napedem na 4 kapcie tak 120 130 to znaczy że nie powinno się tak jezidić
tomik
 

Re: May Day

Postprzez mikrusik » 24 lut 2010 20:15:05

tomik napisał(a):sorki że się wtrące ale to mnie zaciekawiło mianowicie jak ostatnio sypały te sniegi że nawet autostradka była przysypana i darłem z załączonym napedem na 4 kapcie tak 120 130 to znaczy że nie powinno się tak jezidić


Raczej nie powinno. (Choć ja też z Posen do Łodz darłem 100 :mrgreen: a autostrada była zasypana poślizgowym - dokładnie 10 stycznia br :boss:
mikrusik
 

Re: May Day

Postprzez vit2107 » 24 lut 2010 20:22:56

Pomijając wątek prędkości, powiem, że lewarek spowalniacza wylatywał jakby w luz po źle zamontowanej tarczy sprzęgła - coś z uszczelką (z innego forum).
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: May Day

Postprzez Kogut » 24 lut 2010 21:08:48

Czy ja dobrze rozumiem :? jechałeś na zapiętym reduktorze 120km/h :?: :?: :?:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: May Day

Postprzez tomik » 24 lut 2010 21:17:38

nie na reduktorze tylko z zapiętym 4x4
tomik
 

Re: May Day

Postprzez Czester 3477 » 24 lut 2010 21:18:28

Po pierwsze:nigdy nie załączamy przedniego napędu na nawierzchni o dobrej przyczepności :!:
wypadanie lewarka spowalniacza -pierwszy raz spotykam takie określenie-nie powinno mieć związku z prędkością ,raczej z naprężeniami w reduktorze powstającymi z powodu różnic obrotów przednich i tylnych kół , ponieważ jednak podczas jazdy w miejskim ruchu efekt ten nie występuje ,mniemam że napęd nie jest faktycznie przekazywany na przednie koła z powodu
uszkodzenia np sprzęgiełek ,w wyniku stosowania napędu na przednią oś w niwłaściwy sposób,
a wypadanie lewarka spowodowane jest luzami w reduktorze i zwiększoną amplitudą drgań przy większych prędkościach ,nie obciążonego układu przeniesienia napędu na przedni most .

Nie zetknąłem się z ograniczeniem prędkości wynikającym z jazdy z załączonym przednim napędem,
raczej chodzi o maksymalną prędkość przy której można dołączyć przód.
Ostatnio edytowano 24 lut 2010 21:26:58 przez Czester 3477, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Czester 3477
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 163
Dołączył(a): 15 mar 2009 14:28:49
Lokalizacja: Węgrzce Wielkie
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: May Day

Postprzez Wookash » 24 lut 2010 21:18:39

Szybko nie szybko ja jezdzilem 4x4 szybciej tylko ze to chwilowe byly predkosci. Z tego co pamietam we froci B naped mozna dolaczac do predkosci okolo 90km/h potem komp nie pozwoli ale roznie bywa bo byly przypadki ze sie zapinal i powyzej tej predkosci. Z tym wyskakiwaniem na luz to cos jest nie tak bo nie powinno wyskakiwac. Odsylam do watku z napedami 4x4 we froci B tam toczyla sie dluzsza dyskusja na ten temat i tam sa wszystkie odpowiedzi.

Pozdr.
Wookash
 

Re: May Day

Postprzez Wookash » 24 lut 2010 21:20:57

Czester 3477 napisał(a):Po pierwsze:nigdy nie załączamy przedniego napędu na nawierzchni o dobrej przyczepności


:>:

Czester 3477 napisał(a):że napęd nie jest faktycznie przekazywany na przednie koła z powodu
uszkodzenia np sprzęgiełek ,


we frocie B nie ma sprzegielek
Wookash
 

Re: May Day

Postprzez Pawel » 24 lut 2010 21:27:10

Nie rozpisujcie się za bardzo; są odpowiednie działy, np. "start" i "technika/warsztat" i tam per gacexs powinien zacząć...

Chyba zgodzę się na propozycję oposs'a, ciekawe czy to jeszcze aktualne... Drażni mnie takie zachowanie "nowych" - nie szukać tylko napisać gdziekolwiek - "przecież mnie później pokierują"...
Obrazek
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: May Day

Postprzez vit2107 » 24 lut 2010 21:32:46

Kogut napisał(a):Czy ja dobrze rozumiem :? jechałeś na zapiętym reduktorze 120km/h :?: :?: :?:
Wtedy by wypadał lewarek przyspieszacza :mrgreen: :wink: - a koledze spowalniacza wypadał :mrgreen: :wink:, pisał prze.
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: May Day

Postprzez Czester 3477 » 24 lut 2010 21:34:42

napisałem np.
może chodzić o inny element pośredni.
Upewnij się ,że napęd faktycznie dociera na koła.
Avatar użytkownika
Czester 3477
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 163
Dołączył(a): 15 mar 2009 14:28:49
Lokalizacja: Węgrzce Wielkie
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: May Day

Postprzez FROTERKA » 25 lut 2010 08:53:19

vit2107 napisał(a):Pomijając wątek prędkości

Ja bym go nie pomijała...
Sama jeżdżę szybko ale w życiu bym nie cięła ponad stówą po śliskiej nawierzchni. Skoro załączam napęd tzn że jest kiepska przyczepność. Trzeba być totalnie bez wyobraźni albo zadufanym w możliwości napędu 4x4.
Możesz jechać nawet 200 km/h, dopóki nie musisz gwałtownie hamować...
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: May Day

Postprzez danielrajszczak » 25 lut 2010 10:16:17

U nas we Frotce nad pasażerem w osł. przeciw słonecznej (dziwne?) jest wszyta instrukcja jak należy poruszać się na 2 na 4 i 4H i 4L - napisane jest, że jazda na 4 jest możliwa na nie utwardzonym terenie do 60km/h - próbowałem szybciej np. ok 80 ciu - komputer/automat nic nie rozpiął ale szelest napędów/przekładni/mostów (w sumie nie wiem czego, na tyle nie znam się) dawał ostro we znaki...
danielrajszczak
 

Re: May Day

Postprzez Janek 44 » 25 lut 2010 13:02:02

Wookash napisał(a):
Czester 3477 napisał(a):Po pierwsze:nigdy nie załączamy przedniego napędu na nawierzchni o dobrej przyczepności


:>:

Czester 3477 napisał(a):że napęd nie jest faktycznie przekazywany na przednie koła z powodu
uszkodzenia np sprzęgiełek ,


we frocie B nie ma sprzegielek

I komp nie odpowiada za zapięty przód..
Janek 44
 

Re: May Day

Postprzez Pessa » 25 lut 2010 17:51:11

danielrajszczak napisał(a):U nas we Frotce nad pasażerem w osł. przeciw słonecznej (dziwne?) jest wszyta instrukcja jak należy poruszać się na 2 na 4 i 4H i 4L - napisane jest, że jazda na 4 jest możliwa na nie utwardzonym terenie do 60km/h - próbowałem szybciej np. ok 80 ciu - komputer/automat nic nie rozpiął ale szelest napędów/przekładni/mostów (w sumie nie wiem czego, na tyle nie znam się) dawał ostro we znaki...


U mnie taka instrukcja jest nad kierowcą. Może masz przekładkę, dlatego instrkcja po prawej? :wink:
Pessa
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 cze 2009 14:24:18
Lokalizacja: prawie jak Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004


Powrót do HydePark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości