Witamy !



[All] duże ładowanie

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

[All] duże ładowanie

Postprzez zielaq » 20 lip 2011 22:22:03

Właśnie wróciłem z przejażdżki w lekkim terenie.
Było trochę głębszych kałuż, szybszych przejazdów przez nie i ...
w drodze powrotnej zauważyłem następujące dolegliwości:

przy ok 2.2 tyś obrotów ładowanie sięga czerwonej kreski, przy 1 tyś jest w połowie. Czy to regulator padł czy co innego może być ?? ważna dla mnie jest szybka pomoc, gdyż jedynie jutro mam czas na naprawę tego bo w piątek po pracy mam w planie wyjechać na weekend.

Dodatkowo przy zwiększaniu obrotów tak 1 - 3 tyś coś lekko gwiżdże, dźwięk ala sportowy filtr stożkowy, no ale to myśle ze kwestia zamoczonego/zawilgoconego filtra powietrza - tak przypuszczam.

Proszę o szybkie rady :)
zielaq
 

Re: duże ładowanie

Postprzez jrzeuski » 21 lip 2011 06:33:20

Regulator padł albo alternator zamókł i coś zwiera mostkując regulator. Jak wyschnie i się nie poprawi to szukaj nowego regulatora.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: duże ładowanie

Postprzez zielaq » 21 lip 2011 07:23:03

no jest jeszcze troche gorzej, bo wogole nie odpaliłem. aku rozładowany ;/
coś oprócz regulatora po naladowaniu aku sprawdzić ??
zielaq
 

Re: duże ładowanie

Postprzez zielaq » 21 lip 2011 16:58:53

sprawa wygląda tak : akumulator naładowany
autko odpala,
ładowania na poziomie 13.3. do 14 ledwo co dochodzi przy wyższych obrotach.
pobór prądu przy wyłączonym silniku, wyjętym kluczyku itp na poziomie 0.07 A z tym że po podłączeniu jest ok 0.9 i w ciągu 20 sekund spada do tego 0.07

Bardziej mnie niepokoi to gwizdanie/wycie o którym wczesniej pisałem. ciężko jest mi to wyczuć ale najprawopodobniej alternator wyje wraz ze wzrastaniem obrotów co w połączeniu z niskim prądem ładowania chyba kwalifikuje do go wymiany ??
Proszę o opinie.
Pozdraiwam
zielaq
 

Re: duże ładowanie

Postprzez wikked » 21 lip 2011 23:32:48

zielaq napisał(a):sprawa wygląda tak : akumulator naładowany
autko odpala,
ładowania na poziomie 13.3. do 14 ledwo co dochodzi przy wyższych obrotach.
pobór prądu przy wyłączonym silniku, wyjętym kluczyku itp na poziomie 0.07 A z tym że po podłączeniu jest ok 0.9 i w ciągu 20 sekund spada do tego 0.07

Bardziej mnie niepokoi to gwizdanie/wycie o którym wczesniej pisałem. ciężko jest mi to wyczuć ale najprawopodobniej alternator wyje wraz ze wzrastaniem obrotów co w połączeniu z niskim prądem ładowania chyba kwalifikuje do go wymiany ??
Proszę o opinie.
Pozdraiwam

Karcher i przepłucz alternator mocnym strumieniem wody.
Skąd wiesz że masz niski poziom ładowania? Zmierz napięcie i ma być na poziomie 13,2-14,4V. Włącz odbiorniki (światła, dmuchawa) i nie może spaść poniżej 13V.
wikked
 

Re: duże ładowanie

Postprzez tom73 » 27 lip 2011 00:19:24

Witam. Sprawdz bezpiecznik na alternatorze( puszka pod maska) .2 razy juz mialem taka akcje i za kazdym razem byl to przepalony bezpiecznik.
tom73
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 19 lip 2011 23:44:09
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: duże ładowanie

Postprzez steele » 23 gru 2011 18:37:51

tom73 napisał(a):Witam. Sprawdz bezpiecznik na alternatorze( puszka pod maska) .2 razy juz mialem taka akcje i za kazdym razem byl to przepalony bezpiecznik.

Czy ten bezpiecznik odpowiada za zbyt duże ładowanie?? U mnie przy ok. 2 tys. obrotów wchodzi na czerwoną kreskę przy włączonych światłach, CB i radiu. Po włączeniu dmuchawy spada na 3/4 skali. I czy to zbyt duże ładowanie może być przyczyną palenia się przekaźnika dmuchawy pod maską??
steele
 

Re: duże ładowanie

Postprzez jrzeuski » 23 gru 2011 19:08:18

steele napisał(a):U mnie przy ok. 2 tys. obrotów wchodzi na czerwoną kreskę przy włączonych światłach, CB i radiu. Po włączeniu dmuchawy spada na 3/4 skali.
Regulator napięcia poległ.
I czy to zbyt duże ładowanie może być przyczyną palenia się przekaźnika dmuchawy pod maską??
Ciesz się, że tylko to się pali :glaszcze:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: duże ładowanie

Postprzez steele » 24 gru 2011 14:23:04

jrzeuski napisał(a):
steele napisał(a):U mnie przy ok. 2 tys. obrotów wchodzi na czerwoną kreskę przy włączonych światłach, CB i radiu. Po włączeniu dmuchawy spada na 3/4 skali.
Regulator napięcia poległ.

A gdzie szukać tego regulatora??
Czy to będzie pasowało?
http://allegro.pl/regulator-napiecia-op ... 11716.html
steele
 

Re: duże ładowanie

Postprzez jrzeuski » 24 gru 2011 14:27:48

steele napisał(a):A gdzie szukać tego regulatora??
Przy alternatorze. Wymontuj go i porównaj ze zdjęciem.


Autor postu otrzymał pochwałę
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: duże ładowanie

Postprzez steele » 25 gru 2011 19:48:37

Mam pewną wątpliwość - według aopisu aukcji na alledrogo regulator napięcia wygląda jak na zdjęciu z linku powyżej, natomiast według katalogu inter-cars wygląda zupełnie inaczej http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O&typ=9990
Czy ktoś może podpowiedzieć kto ma rację?? Frocia A 1997 2.2i ecosyf
Nie chcę się bawić w wymontowanie bo coś spiep**ę a wolałbym z gotowym towarem podjechać do mecha
steele
 


Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości