Witamy !



Opony

Wszystko co dotyczy bucików dla naszych frotek

Re: Opony

Postprzez Trzeci » 06 kwi 2012 11:11:51

2.0
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Opony

Postprzez adek » 06 kwi 2012 11:44:41

Witam
Ja mam 2,3 bar bo przegapiłem sprawdzenie zbieżności i zjechało mi jedną stronę, a na zamianę miejscami jest za późno :?
Avatar użytkownika
adek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 141
Obrazki: 24
Dołączył(a): 27 sie 2010 06:55:27
Lokalizacja: Mogilno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Opony

Postprzez Trzeci » 06 kwi 2012 13:17:03

adek napisał(a):Witam
Ja mam 2,3 bar bo przegapiłem sprawdzenie zbieżności i zjechało mi jedną stronę, a na zamianę miejscami jest za późno :?


To co wypychasz teraz środek aby sie równo wytarło?
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Opony

Postprzez Stabros » 06 kwi 2012 20:03:09

gpanasiuk napisał(a):Kupiłem komplet Goodyear Wrangler AT/R w rozmiarze 265/70R15. Czy ktoś użytkował te opony? Czy to dobry wybór?
Pozdrawiam


No to zrobiłeś po "rusku" pierw w mordę a potem pytać kto to :boss:
Teraz to sam sobie potestujesz i nam powiesz jak jest. Szczególnie interesuje mnie głośność na asfalcie.

-- Dodano 06 kwi 2012 21:13:01 --

Chciałem nie zawracać :dupa: i zanim zadam jakieś pytanie o opony miałem zamiar przeczytać ten wątek. Ale jak przez tą kobyłę przebrnąć? Próbowałem od początku to zasnąłem próbuję od końca i też mam problem :wsciekly: Chyba założę nowy wątek.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Opony

Postprzez Lady_Killer » 06 kwi 2012 20:24:47

Stabros napisał(a):[Chyba założę nowy wątek.

A władny go usunie :mrgreen: na to samo Ci wyjdzie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Lady_Killer
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2115
Obrazki: 5
Dołączył(a): 28 lip 2009 19:25:46
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Opony

Postprzez JJKILLER » 06 kwi 2012 21:04:19

Lady_Killer napisał(a):
Stabros napisał(a):Chyba założę nowy wątek.

A władny go usunie :mrgreen: na to samo Ci wyjdzie :P

A Ja Ci napiszę "Taki wątek już istnieje i tam pytaj beż robienia dodatkowego bałaganu z wątkami." a Konik "Było - temat do zamknięcia i usunięcia" I nowy wątek zniknie
:wink:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Opony

Postprzez Trzeci » 06 kwi 2012 21:26:44

No i podyskutowałeś sobie z Wielkim Mistrzem było nie było :boss: :boss: ...... dobrze ze ten watek nie jest tak długi jak hyde park miłego czytania :beer:
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Opony

Postprzez Stabros » 07 kwi 2012 19:29:36

JJKILLER napisał(a):
Lady_Killer napisał(a):
Stabros napisał(a):Chyba założę nowy wątek.

A władny go usunie :mrgreen: na to samo Ci wyjdzie :P

A Ja Ci napiszę "Taki wątek już istnieje i tam pytaj beż robienia dodatkowego bałaganu z wątkami." a Konik "Było - temat do zamknięcia i usunięcia" I nowy wątek zniknie
:wink:


No to zostałem pozamiatany. :wsciekly:

Z chęcią tak grzecznie i po cichu zadał bym pytanie (tym co czytali) czy naprawdę warto przebrnąć przez ten wątek, ale co i dla kogo znaczy "naprawdę warto"? :?
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Opony

Postprzez brum » 07 kwi 2012 19:39:56

a nie prościej po prostu napisać o co chodzi?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Opony

Postprzez Trzeci » 07 kwi 2012 22:32:10

Zaryzykuj jak Cię admini zjedzą to Ci zwykli pomogą :boss: :boss:
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Opony

Postprzez Stabros » 08 kwi 2012 00:55:57

Kupiłem auto z oponami Insa Turbo Mountain w rozmiarze domyślnym czyli 235/70/16. Tutaj http://www.insaturbo.com/index.php?option=com_content&view=article&id=101&Itemid=105&lang=en można je obejrzeć. Są one jednak nie pierwszej świeżości. Mają 12 lat i chociaż bieżnik jeszcze przepisowy to już nie długo tak będzie. Chcę (muszę) niebawem kupić nowe opony i oczywiście mam dylemat co wybrać dlatego proszę Was o poradę.

Gdzie i jak będę jeździł? Będą to spacerowo/podróżnicze wypady. Na Weekendy przez cały rok po Polsce natomiast jak tylko czas i finanse pozwolą to na południe Europy czyli ciepłe kraje (w tym roku Sycylia). Generalnie będą to raczej lokalne asfalty (z dala od autostrad chyba że nie będzie wyjścia) a gdy tylko będzie to możliwe będę wybierał drogi nieasfaltowe (drogi polne, leśne dukty). Na 100% nigdy nie zaplanuję "walki na poligonie" czy w innym "błocie po klamki". Jeśli będzie trzeba przejechać przez trudny teren to będzie wyjątek powstały na skutek zbiegu nieszczęśliwych okoliczności a gdy zobaczę bardzo trudny teren to włączę wsteczny (wycofam się). Reasumując, zależy mi na tym aby opony były: ciche na asfalcie na ile to tylko będzie możliwe (sprawa b.ważna), nie rozwaliły się zbyt szybko na szutrach (sprawa b.ważna), poradziły sobie w lekkim terenie błotnym/trawiastym (szału nie musi być), były całoroczne (sprawa b.istotna ale jestem otwarty na sugestie, chodzi oczywiście o forsę - nie uśmiecha mi się kupować dwóch kompletów opon każdy po 3 tyś).

Rozważam zakup opon w rozmiarze fabrycznym lub zbliżonym. Nie czuję potrzeby "dodawania cali" ale może macie jakieś argumenty które warto rozważyć. Biorę pod uwagę marki/modele w wersji tradycyjnej AT lub AT z przewagą jazdy po asfalcie. Jak do tej pory przyglądałem się bliżej poniższym tworom:
- te same które mam czyli Insa Turbo Mountain lub model Ranger (cena wydaje się być naprawdę atrakcyjna)
- BFGoodrich All Terrain T/A KO (opony drogie ale jak widzę wszędzie zbierają pochwały, poważnie o nich myślę ale boję się że na asfalcie będą głośne)
- Goodyear WRANGLER ATR lub Goodyear WRANGLER AT/SA (cena niższa niż BFG)
- Matador MP 71 Izzarda (cena niższa niż BFG)
- General Grabber AT (mają nietypowy interesujący bieżnik)

Brałem także pod uwagę opony typu BFGoodrich Long Trail ale boję się że po zjechaniu z asfaltu będzie tzw. kiszka.

Co o tym myślicie? Czy morze macie jakieś inne propozycje?
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Opony

Postprzez RudeBoy » 08 kwi 2012 01:50:33

Z tego co piszesz..., że jednak zjazd z tego asfaltu się będzie zdarzał ale błotka unikasz... to jesteś typowym odbiorcom opon AT.

W tej chwili masz INSA Ranger czyli OPONY REGENEROWANE.
Masz zamiar dużo latać po czarnym więc ja od razu bym nalewki wykluczył. Owszem cena jest atrakcyjna ale jednak dostajesz starą oponę z nowym bieżnikiem...

Zastanawiasz się czy BFG All Terrain T/A KO nie będzie głośna. :) Na pewno nie będzie głośniejsza od tego co masz teraz bo przecież jest to ten sam wzór bieżnika. Insa Ranger to kopia BFG AT.
BFG AT to klasa sama w sobie opona mega uniwersalna a i w zimie z powodzeniem na niej polatasz.

Stary wzór bieżnika General Grabber AT to była super opona. Tobie pewno chodzi o ten nowy... o tym to nic nie wiem.

WRANGLER ATR i WRANGLER AT/SA sobie daruj...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Opony

Postprzez JJKILLER » 08 kwi 2012 05:27:55

Zgodzę się z tym co napisał RudeBoy ale Stabros napisał
Kupiłem auto z oponami Insa Turbo Mountain
a nie Ranger, więc ten bieżnik podchodzi bardziej pod zimówkę niż AT, więc AT będzie minimalnie głośniejszy, ale na tyle że jak się nie wsłuchasz to różnicy nie zauważysz. BFG AT w rozmiarze np. 30"x9.5 R16 lub 31"x10.5" R16, są idealnym kompromisem na Twoje wymagania, czyli całoroczna, dobra na czarnym i poza nim, w mokrym sobie poradzi (w granicach zdrowego rozsądku), na szutrach czy w piachu jest rewelacyjna i szybko jej swoim stylem jazdy nie zarżniesz, jak na oponę "terenową" jest cicha, a dzięki rozmiarowi 31" autko dostanie nieco bardziej terenowego wyglądu przy prawie takim samym spalaniu jak miałeś dotychczas (mi wzrosło ok 1L na ok 250km)
Poza tym, jak Twoje gumy mają 12 lat to licz się z tym że już mogą być sparciałe i mogą w każdej chwili strzelić (tak jak moje, które były przy zakupie)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Opony

Postprzez Stabros » 08 kwi 2012 09:32:30

RudeBoy napisał(a):W tej chwili masz INSA Ranger czyli OPONY REGENEROWANE.
...
WRANGLER ATR i WRANGLER AT/SA sobie daruj


Teraz mam Insa Turbo Mountain (sory jeśli głupio napisałem i przez to źle mnie zrozumiałeś).
A tak przy okazji wydaje mi się że Insa Turbo Ranger na stronie producenta są reklamowane jako nowe. Czy się mylę?

Prośba. Czy możesz rozwinąć kwestię Wrangler-ów?

-- Dodano 08 kwi 2012 10:58:30 --

JJKILLER napisał(a):... BFG AT w rozmiarze np. 30"x9.5 R16 lub 31"x10.5" R16, są idealnym kompromisem ... a dzięki rozmiarowi 31" autko dostanie nieco bardziej terenowego wyglądu ...


Jeśli chodzi o ten większy rozmiar niż mój to poza wyglądem co się jeszcze zmieni?
- Po pierwsze nie chciał bym szkodzić sobie (tzn. Fronterze). Czy to nie wpłynie negatywnie na auto coś nadwyrężając? (troszkę większe spalanie przeżyję)
- Po drugie jakie są jeszcze inne zalety? (poza wyglądem, który oczywiście jest ważny) Czy poprawi się np. sprawność auta poza asfaltem lub auto będzie lepiej jeździć? Czy w ogóle zauważę różnicę?
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Opony

Postprzez Trzeci » 08 kwi 2012 11:59:21

Kupuj BFG AT lub za większą kasę Goodyear Wrangler Duratrac. Mają nawet oznaczenie M+S czyli zimą w UE tez pojeździsz.
Zakup jest na kilka i posłużą ci dobrze spełniając Twoje wymagania.
Rozmiar nie nadwyręży frotki tylko bardziej portfel.... :boss: :boss: :boss:
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Opony

Postprzez RudeBoy » 08 kwi 2012 16:55:55

Stabros napisał(a):
Teraz mam Insa Turbo Mountain (sory jeśli głupio napisałem i przez to źle mnie zrozumiałeś).
A tak przy okazji wydaje mi się że Insa Turbo Ranger na stronie producenta są reklamowane jako nowe. Czy się mylę?


Nie to ja źle doczytałem...


Trzeci napisał(a):Kupuj BFG AT lub za większą kasę Goodyear Wrangler Duratrac. Mają nawet oznaczenie M+S czyli zimą w UE tez pojeździsz.
Zakup jest na kilka i posłużą ci dobrze spełniając Twoje wymagania.
Rozmiar nie nadwyręży frotki tylko bardziej portfel.... :boss: :boss: :boss:


M+S nie ma nic do tego czy opona jest zgodna z wymogami UE odnośnie opon zimowych.
M+S oznacza rodzaj mieszanki gumowej ale to nie wszystko.

W tej chwili jedyne oznaczenie obowiązujące w UE dla nowych opon zimowych to symbol: góry z płatkiem śniegu.

BFG AT chyba taki ma... nie mam pewności...

Duratracki :>:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Opony

Postprzez Trzeci » 08 kwi 2012 18:06:16

No chłopie pojechałeś, nigdzie nie napisałem że M+S to zimówka ale:

M+S - Mud and Snow
Oznaczenie opony przeznaczonej do poruszania się po błocie, śniegu, jak i mokrej nawierzchni. Opony oznaczone symbolem M+S często traktowane są jako zimowe, jednak nie do końca jest to prawidłowa interpretacja. Oznaczenie M+S odnosi się raczej do opon wielosezonowych, niż stricte zimowych.

W Niemczech musisz mieć M+S podczas kalendarzowej zimy lub oznaczone znaczkiem góry z płatkami śniegu. M+S to minimum jak mnie kontrolowali.
Jeżeli złapią Cie zimą bez takich opon to masz 40 Euro a jak spowodujesz blokadę ruchu to nawet 80.

Całość tutaj: http://www.wiatrak.nl/12240/obowiazek-o ... -niemczech .
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Opony

Postprzez JJKILLER » 08 kwi 2012 19:34:46

Stabros napisał(a):
JJKILLER napisał(a):... BFG AT w rozmiarze np. 30"x9.5 R16 lub 31"x10.5" R16, są idealnym kompromisem ... a dzięki rozmiarowi 31" autko dostanie nieco bardziej terenowego wyglądu ...


Jeśli chodzi o ten większy rozmiar niż mój to poza wyglądem co się jeszcze zmieni?
- Po pierwsze nie chciał bym szkodzić sobie (tzn. Fronterze). Czy to nie wpłynie negatywnie na auto coś nadwyrężając? (troszkę większe spalanie przeżyję)
- Po drugie jakie są jeszcze inne zalety? (poza wyglądem, który oczywiście jest ważny) Czy poprawi się np. sprawność auta poza asfaltem lub auto będzie lepiej jeździć? Czy w ogóle zauważę różnicę?

Większe gumy nie zaszkodzą Froci (chyba że dasz ponad 33"), poza tym 31" to rozmiar o tyle bezpieczny że bez żadnych modyfikacji zakładasz do seryjnej Froci.
Poza wyglądem zwiększa Ci się prześwit pod autem (a dokładniej miedzy ziemią a dyfrem) co się przekłada również na głębokość bezpiecznego brodzenia w wodzie, i dzięki szerokości kapcia masz lepsze prowadzenie na piaskach, szutrach, śniegu...
Prosty przykład - jakim rowerem lepiej jechać po piachu (chodzi mi o oponki)?
Kolarką czy góralem?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Opony

Postprzez RudeBoy » 08 kwi 2012 21:12:15

Trzeci napisał(a):No chłopie pojechałeś, nigdzie nie napisałem że M+S to zimówka ale:

M+S - Mud and Snow
Oznaczenie opony przeznaczonej do poruszania się po błocie, śniegu, jak i mokrej nawierzchni. Opony oznaczone symbolem M+S często traktowane są jako zimowe, jednak nie do końca jest to prawidłowa interpretacja. Oznaczenie M+S odnosi się raczej do opon wielosezonowych, niż stricte zimowych.

W Niemczech musisz mieć M+S podczas kalendarzowej zimy lub oznaczone znaczkiem góry z płatkami śniegu. M+S to minimum jak mnie kontrolowali.
Jeżeli złapią Cie zimą bez takich opon to masz 40 Euro a jak spowodujesz blokadę ruchu to nawet 80.

Całość tutaj: http://www.wiatrak.nl/12240/obowiazek-o ... -niemczech .


Że niby z czym pojechałem?
M+S - dokładnie Mud+Snow = mieszanka gumowa o zwiększonej elastyczności w niskich temperaturach.

Linkujesz do artykułu z 9 grudnia 2010

Od zeszłego roku w całej UE ujednolicono oznaczenie opon zimowych i jest to górka ze śnieżynką. Nie musi być żadnego M+S nawet w tym starym artykule co linkujesz jest o tym.
Więc co mi gadasz, że pojechałem... :shock:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Opony

Postprzez brum » 08 kwi 2012 21:25:17

JJKILLER napisał(a):szerokości kapcia masz lepsze prowadzenie na....śniegu

No na śniegu akurat lepsze są węższe.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Koła felgi opony



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość