Witamy !



Jak się dostać do koła zapasowego, problem z zamkiem

Wszystko co dotyczy bucików dla naszych frotek

Re: Jak się dostać do koła zapasowego ?

Postprzez RudeBoy » 11 gru 2011 22:34:04

Jarek sp3swj napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Jak pokonujesz przejazdy tramwajowe o kolejowych nie wspominając?
- efektownie? :mrgreen:


... raczej "błyskawicznie" hihi ....... wiesz powyżej 100 wędka się prawie kładzie....



:-) ... chcesz o tym porozmawiać ?...



Już wszystko wiem :D
...brakowało mi tego "powyżej 100" :mrgreen:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jak się dostać do koła zapasowego ?

Postprzez adek » 18 sty 2012 22:22:46

jacekrowinski napisał(a):Podłubałem, podłubałem jak ginekolog w weekend. Wyleciało trochę błocka z zamka a klucz nadal nie chce wejść, nie mówiąc już o przekręceniu się i odryglowaniu. W związku z tym szukam większego pasjonata i fachowca niż ja. Mianowicie szukam namiar na warsztat, ślusarza lub dłubka śrubka w Łodzi i okolicy, który potrafi otworzyć mi zapas i wyczyścić lub wymienić ten nieszczęsny zamek. Za wszelkie namiary z góry serdeczne dzięki.


Witam
Miałem podobny problem z otwarciem zamka od koła zapasowego .O mało nie wyrwałem pokrywy. W moim przypadku na otwarcie poświęciłem trochę czasu tj. jak już wcześniej wspomniane na forum wydłubanie brudu z zamka ,żeby kluczyk wszedł do końca i przemywaniu wd ,płynem hamulcowym, delikatnym opukaniu zamka ,włożeniu kluczyka do końca i poruszaniu nim w lewo i prawo ( klucz złapałem przez szczypce proste- kombinerki ) delikatnie aby nie złamać klucza. Trwało to ok.1h ale się odblokował.Po nasmarowaniu zamka zaklejam go szczelne taśmą czy izolacją i teraz zawsze mam w frocie kombinerki. :wink:
Avatar użytkownika
adek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 141
Obrazki: 24
Dołączył(a): 27 sie 2010 06:55:27
Lokalizacja: Mogilno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

osłona na koło zapasowe

Postprzez czort » 09 sty 2013 10:46:29

Witam szanowaną brać.
Pisze ponieważ mam mały problem, chodzi o fyterał/skrzynke kurde nie wiem jak to fachowo nazwać, w której mieści się koło zapasowe w frocie B, problem wygląda tak że kupiłem auto i już w czasie kupna nie dało się tego futrału otworzyć gość powiedział zebym psiknoł WD40 i napewno się uda, ale nie wiem psikałem WD psikałem innymi specyfikami i kluczyk wchodzi ale nie da sie przekręcić wcześniej nawet nie wchodził. Macie pomysł jak sie dostać do srodka nawet nie wiem czy mam zapasówke w środku? Otworzyc chyba się nie uda wiec nie wiem co polecacie rozwiercić wkładke??
czort
 

Re: osłona na koło zapasowe

Postprzez RudeBoy » 09 sty 2013 11:01:07

Było 100 razy na forum.

Wbij duży płaski śrubokręt w zamek i przekręć. Przynajmniej będziesz mógł w ten sposób otwierać i zamykać.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jak się dostać do koła zapasowego, problem z zamkiem

Postprzez Tomasz64 » 14 maja 2013 11:39:19

We Frotce B miałem to samo ,zamek zarósł na amen. Przy pomocy śrubokręta podważyłem pokrywę na wysokości zamka, wystarczy 1,5 - 2cm i przekręciłem pokrywę w lewo i zeszła bez problemu. Koło w środku było nówka nie śmigana 13 letnia. Wykręciłem zamek ,który zarośnięty był całkowicie ,moczenie skrobanie nic nie dało. Pomógł młotek . Po wybiciu wkładki i oczyszczeniu reszty zadzwoniłem do jakiegoś salonu opla z pytaniem czy mają wkładki do tego zamka. Odpowiedz ,że wkładek niema ale można kupić cały zameczek za nie całe 500pln. Mówię że dam 100pln ale gość nie był zainteresowany więc rozmowa została zakończona. Zamka nie ma a koło wypadało by zamknąć.
A że po dobrym trunku myślenie jest łatwiejsze to po paru drinkach doszedłem do wniosku ,że wkładkę trzeba dopasować. Rano odwiedziłem castoeramę kupiłem wkładkę do biurka zeszlifowałem gwint zewnętrzny tak ,że wkładka mieściła się w obudowie . Przerobiłem odpowiednio tę blaszkę która jest przykręcona z tyłu wkładki , wstawiłem do obudowy ,dokręciłem resztę tyłu zamka i ....działa. Teraz tylko trzeba zaznaczyć mazakiem położenie wkładki patrząc od strony kluczyka , rozebrać całość i wyjąć wkładkę. Rozrobić trochę poksipolu , posmarować w miejscu zeszlifowanego gwintu z wkładki , włożyć do obudowy ,ustawić dokładnie według znaczników zrobionych uprzednio mazakiem Odłożyć do wyschnięcia, czas około 1 drinka. Poskręcać smarująć wcześniej obficie smarem ruchomy języczek pod pokrywką .
Przykręcić zamek do osłony koła ,nałożyć osłoną przekręcić lekko w prawo , włożyć kluczyk , przekręcić, wyjąć kluczyk i ...zabezpieczyć dziurkę przed zabrudzeniem i gotowe- ufff. . . Trochę przydługawo , prościej było by fotki wstawić ,sorki ale o tym nie pomyślałem. :D
A byłbym zapomniał nowy zamek 500 a wkładka 11,50pln plus godzina pracy, poksipolu nie liczę bo miałem.
Pozdrawiam :>:
Tomasz64
 

Re: Jak się dostać do koła zapasowego, problem z zamkiem

Postprzez RudeBoy » 14 maja 2013 12:22:46

potem jak już wszystko zrobisz pojedziesz w teren i roztrzaskasz w iment tą piękną osłonkę :mrgreen:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jak się dostać do koła zapasowego, problem z zamkiem

Postprzez Tomasz64 » 14 maja 2013 13:30:43

RudeBoy napisał(a):potem jak już wszystko zrobisz pojedziesz w teren i roztrzaskasz w iment tą piękną osłonkę :mrgreen:

Ja muszę tylko dojechać ,wjechać i wyjechać o własnych siłach. Rajdy terenowe mnie nie bawią, to i jej nie roztrzaskam. Chyba ,że trafi się jakiś zielony co mu auto w lesie będzie przeszkadzać.
Tomasz64
 

Re: Jak się dostać do koła zapasowego, problem z zamkiem

Postprzez jrzeuski » 16 maja 2013 08:32:39

Wystarczy, że przy cofaniu oprzesz się o filar w markecie albo słupek parkingowy. A to wcale nie trudne, bo widoczność do tyłu przez środkowe lusterko jest kiepska.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jak się dostać do koła zapasowego, problem z zamkiem

Postprzez Tomasz64 » 20 maja 2013 20:17:45

Skoro poprzedni właściciel nie uszkodził to wypada się postarać i np. pod marketem puszczać tyłem teściową niech oczy :stop1:
Tomasz64
 

Poprzednia strona

Powrót do Koła felgi opony



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość