Witamy !



Regenerowane z Janpola

Wszystko co dotyczy bucików dla naszych frotek

Regenerowane z Janpola

Postprzez rochas » 20 lis 2012 20:57:44

jak w tytule znalazłem coś takiego http://www.janpol4x4.pl/produkt/?id=43& ... A_TRAC_NT1 zna ktoś tego sprzedawcę ?? - sprawia wrażenie konkretnego (przez telefon)
zna ktos takie oponki - chodzi mi o ich własciwości jako "nalewki" jestem tuż przed zakupem kompletu proszę o radę ??
jak to chodzi zimą ?? jak się sprawuje na normalnej drodze (bo tam będzie głownie używana ) ???
pozdro Paweł
Avatar użytkownika
rochas
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 252
Obrazki: 22
Dołączył(a): 26 kwi 2011 20:37:39
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez RudeBoy » 20 lis 2012 21:01:52

Firma z długimi tradycjami w branży off-roadowej.
Śmiało można polecić.
CO do samych opon to oni tylko nimi handlują.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez Balkandriver » 20 lis 2012 21:22:16

Jeśli o samą firmę chodzi - mogę spokojnie polecić. Wiedzą, o co chodzi. Zaglądam do nich czasem na pogwarki.
A handlują sporym asortymentem, od nówek, z różnych półek cenowych po nalewki.
Jeśli chodzi o ten konkretny typ opony, nie wypowiem się, bo nie używałem, ale patrząc na rzeźbę bieżnika - w zimie będzie zachowywać się podobnie, jak MT`ek.
Na kopnym śniegu, poza "szlakiem" super, ale na, jak piszesz, "normalnej drodze", czyli odśnieżony / wyjeżdżony asfalt, na brei pośniegowej, na ześlimaczonym, polanym syfem miejskim asfalcie będzie problem - zero trakcji, "łyżwy" przy przyspieszaniu i hamowaniu oraz życie opony własnym życiem, czyli Ty kierownicą swoje, a auto swoje.
Ale niech się mądrzejsi wypowiedzą - dla mnie taki bieżnik na zimę na asfaltowe użytkowanie nie do przyjęcia.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez Argail75 » 21 lis 2012 00:30:12

Luknąłem na te opony i troche mnie martwi ta max szerokość w tabeli jakie oferują. Bierznik 15mm brzmi fajnie ale przy tak wąskiej oponie auto bedzie pływać . Ale to tylko moje wyobrażenie.
Opel Frontera B 3.2 V6 Long PB/LPG 3'' BFG MT 30,5 ''manual 2000r
Avatar użytkownika
Argail75
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1817
Obrazki: 24
Dołączył(a): 23 lip 2011 13:17:33
Lokalizacja: Łódź oś.Widzew
Pochwały: 7
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez rochas » 21 lis 2012 00:34:35

Balkandriver napisał(a):Jeśli o samą firmę chodzi - mogę spokojnie polecić. Wiedzą, o co chodzi. Zaglądam do nich czasem na pogwarki.
A handlują sporym asortymentem, od nówek, z różnych półek cenowych po nalewki.
Jeśli chodzi o ten konkretny typ opony, nie wypowiem się, bo nie używałem, ale patrząc na rzeźbę bieżnika - w zimie będzie zachowywać się podobnie, jak MT`ek.
Na kopnym śniegu, poza "szlakiem" super, ale na, jak piszesz, "normalnej drodze", czyli odśnieżony / wyjeżdżony asfalt, na brei pośniegowej, na ześlimaczonym, polanym syfem miejskim asfalcie będzie problem - zero trakcji, "łyżwy" przy przyspieszaniu i hamowaniu oraz życie opony własnym życiem, czyli Ty kierownicą swoje, a auto swoje.
Ale niech się mądrzejsi wypowiedzą - dla mnie taki bieżnik na zimę na asfaltowe użytkowanie nie do przyjęcia.

BALKANDRIVER

;/ piszą że całoroczna i niezła na asfalt ;/ dla mnie laika w oponach jeżdżącego puki co na letnich 255 - mam (być może mylną) nadzieję że te 215 zmienią mojego "pływaczka" w coś co da się prowadzić, bo sciskanie kółka kierownicy na najdrobniejszej nierówności już mnie lekko denerwuje i męczy;/
dzięki za wyjaśnienie cokolwiek
Avatar użytkownika
rochas
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 252
Obrazki: 22
Dołączył(a): 26 kwi 2011 20:37:39
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez RudeBoy » 21 lis 2012 00:38:35

zbieżność ustaw, na 255 frota aż tak nie powinna pływać...
W tylnionapędowcu zbieżność musi być idealnie tip top ustawiona bo będzie tańczył.
Ostatnio edytowano 21 lis 2012 01:39:45 przez RudeBoy, łącznie edytowano 1 raz
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez Argail75 » 21 lis 2012 00:52:33

W tamtym roku kupiłem Frote ze źle ustawioną zbieznośćią. Już pierwsze kilometry dały znać o sobie , a jak wpadalem w koleiny to natychmiast mnie z nich wyrzucało , już nie wspomne o ściąganiu mnie z pasa. Opony w niej wtedy były 245. Po lifcie i zmianie opon pojechalem na geometrie. Okazało sie że przód był rozjechany. Obecnie jade spokonie w koleinkach i moge puszczać kierwonice , a autko się samo w nich trzyma. Opony nadal 245
Opel Frontera B 3.2 V6 Long PB/LPG 3'' BFG MT 30,5 ''manual 2000r
Avatar użytkownika
Argail75
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1817
Obrazki: 24
Dołączył(a): 23 lip 2011 13:17:33
Lokalizacja: Łódź oś.Widzew
Pochwały: 7
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez rochas » 21 lis 2012 08:10:30

argail75 napisał(a):W tamtym roku kupiłem Frote ze źle ustawioną zbieznośćią. Już pierwsze kilometry dały znać o sobie , a jak wpadalem w koleiny to natychmiast mnie z nich wyrzucało , już nie wspomne o ściąganiu mnie z pasa. Opony w niej wtedy były 245. Po lifcie i zmianie opon pojechalem na geometrie. Okazało sie że przód był rozjechany. Obecnie jade spokonie w koleinkach i moge puszczać kierwonice , a autko się samo w nich trzyma. Opony nadal 245


kurcze ... jak wrzuciłem temat o pływającym w koleinach autku (około rok temu) - to wymieniłem wszystkie amorki usztywniłem stabilizator (panharda) itd
potem kombinowałem z węższymi oponkami i dopiero to dało mi wyraźniejsze efekty:) ale nikt nie wspomniał nawet o zbieżności kół :) a być może tu należało zacząć rozwiązywanie problemu
pozdrawiam

-- Dodano 21 lis 2012 08:10:33 --

argail75 napisał(a):W tamtym roku kupiłem Frote ze źle ustawioną zbieznośćią. Już pierwsze kilometry dały znać o sobie , a jak wpadalem w koleiny to natychmiast mnie z nich wyrzucało , już nie wspomne o ściąganiu mnie z pasa. Opony w niej wtedy były 245. Po lifcie i zmianie opon pojechalem na geometrie. Okazało sie że przód był rozjechany. Obecnie jade spokonie w koleinkach i moge puszczać kierwonice , a autko się samo w nich trzyma. Opony nadal 245


kurcze ... jak wrzuciłem temat o pływającym w koleinach autku (około rok temu) - to wymieniłem wszystkie amorki usztywniłem stabilizator (panharda) itd
potem kombinowałem z węższymi oponkami i dopiero to dało mi wyraźniejsze efekty:) ale nikt nie wspomniał nawet o zbieżności kół :) a być może tu należało zacząć rozwiązywanie problemu
pozdrawiam
Avatar użytkownika
rochas
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 252
Obrazki: 22
Dołączył(a): 26 kwi 2011 20:37:39
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez Argail75 » 21 lis 2012 08:32:31

Moge dodac jeszcze że podobny jest efekt jak masz różne ciśnienia w oponach. Autko też będzie Ci ściągac i wypychac z kolein. W Łodzi koszt zbieżnosci to 60 PLN , a geometria przodu + zbieżnosc to 100 PLN.
Rok temu mało tu zagladałem , a sam jezdziłem tak koślawo do kwietnia tego roku bo opny miałem do bani i nie było mi ich szkoda.
Wydaje mi sie że powinieneś dostrzec zużycie opon jak masz złą zbieżność.
Opel Frontera B 3.2 V6 Long PB/LPG 3'' BFG MT 30,5 ''manual 2000r
Avatar użytkownika
Argail75
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1817
Obrazki: 24
Dołączył(a): 23 lip 2011 13:17:33
Lokalizacja: Łódź oś.Widzew
Pochwały: 7
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez RudeBoy » 21 lis 2012 08:39:38

heh...
przy myszkującym aucie zbieżność to pierwszy krok
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez jrzeuski » 21 lis 2012 09:57:38

Zbieżność to jedno a luzy w układzie kierowniczym to drugie. Ja mam zbieżność ustawioną na oko w garażu a luzy, że hoho! Utrzymanie mojej Froty na jednym pasie, gdy nie ma kolein to niezła sztuka :mrgreen: Diagnosta wyglądał tak :shock: jak próbował ustawić zbieżność a tu luz na kierownicy na ćwierć obrotu :D Spytał jakim cudem ja tym jeżdżę. Kwestia przyzwyczajenia a w terenie tego nie czuć. Dowodu nie zabrał, bo mu wcisnąłem, że na asfalt to tylko po przegląd wyjeżdżam :boss: Ale wolę tam nie wracać, bo może się rozmyśli :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez rochas » 22 lis 2012 15:05:57

RudeBoy napisał(a):zbieżność ustaw, na 255 frota aż tak nie powinna pływać...
W tylnionapędowcu zbieżność musi być idealnie tip top ustawiona bo będzie tańczył.

wytłumacz mi rosze teraz łopatologicznie??
znaczy że zakłądając węższe oponki mam ustawić zbiezność wcześniej na 255kach?? i dopiero zmienić na węższe ??? czy po założeniu tych węższych koleś w serwisie dobiera współczynniki zbieżności dla 255??
Avatar użytkownika
rochas
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 252
Obrazki: 22
Dołączył(a): 26 kwi 2011 20:37:39
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez RudeBoy » 22 lis 2012 15:25:12

rochas napisał(a):
RudeBoy napisał(a):zbieżność ustaw, na 255 frota aż tak nie powinna pływać...
W tylnionapędowcu zbieżność musi być idealnie tip top ustawiona bo będzie tańczył.

wytłumacz mi rosze teraz łopatologicznie??
znaczy że zakłądając węższe oponki mam ustawić zbiezność wcześniej na 255kach?? i dopiero zmienić na węższe ??? czy po założeniu tych węższych koleś w serwisie dobiera współczynniki zbieżności dla 255??



Nie :)
Maja wypowiedź powinna wyglądać tak:

Zbieżność ustaw!
Na oponie o szerokości 255mm aż tak jak napisałeś frontera nie powinna pływać.

Po prostu jedź ustaw zbieżność przy okazji kontrolując stan przedniego zawieszenia. Akurat Frota należy do terenówek, które prowadzą się całkiem nieźle więc idę o zakład, że coś masz rozjechane.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez Cobreti25 » 22 lis 2012 23:59:34

rochas ja jeździłem na takim bieżniku cały rok, ba, sam żeś nawet moją frotką jechał na nich. Na koleinach trochę ściągało ale bez przesady, nie więcej niż w płaskim braciszka ( ale to moje subiektywne odczucie ). Na brei pośniegowej radzę dużo ostrożności, na mokrym trochę mniej ale nadal sporo, na suchym jest ok, w terenie jest super :1: rozmiar 265/75/16
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: a może regenerowane z Janpola ??

Postprzez rochas » 23 lis 2012 18:19:26

Cobreti25 napisał(a):rochas ja jeździłem na takim bieżniku cały rok, ba, sam żeś nawet moją frotką jechał na nich. Na koleinach trochę ściągało ale bez przesady, nie więcej niż w płaskim braciszka ( ale to moje subiektywne odczucie ). Na brei pośniegowej radzę dużo ostrożności, na mokrym trochę mniej ale nadal sporo, na suchym jest ok, w terenie jest super :1: rozmiar 265/75/16

wskoczyły dzisiaj te niespełna 31 calowe gumki w miejsce starych 255/65/16 autko poszło w górę o jakieś dwa cm, wizualnie conajmniej O.K.
w drodze też dość miło i miękko bo nie dawałem z katalogu 2,2 bara a 2 :) trzymają drogę 100% lepiej mimo że to nie szosówki jak poprzednie, a efekty dźwiękowe ;/ ;/ chyba się muszę przyzwyczaić bo nie mam wyjścia
nasuwa mi sie kolejne kilka pytań w związku z jakimś innym moim wątkiem dotyczącym 32 calowych opon
1. wydaje mi się że moja złota rakieta nie była motana w górę a mimo to jestem blisko 100% granicy przekonany że spokojnie weszły by tam 32 calowe oponki ;/ te nowe są jak z pierwszego postu w tym wątku czyli coś w okolicy 31" a to co sprawdziłem na krawężnikach i maxymalnych skrętach z hamowaniem dla zanurkowania (bez otarć) pozwala mi przypuszczać że i wyższe by dały radę :)
pozdro Corbeti :) Twoja wiśniowa strzała zrobiła na mnie wrażenie :)
Avatar użytkownika
rochas
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 252
Obrazki: 22
Dołączył(a): 26 kwi 2011 20:37:39
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(


Powrót do Koła felgi opony



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości