Strona 1 z 1

[All] Felgi "na odwrót"

PostNapisane: 29 mar 2016 08:21:41
przez MikolajD
Taka sprawa mnie zastanawia, kupiłem jakiś czas temu okazyjnie stalowe felgi 16'' z oponami. Niestety są to felgi od Nissana a więc et zupełnie nie pasujące do Sporta A na resorze. Jeździć się da bez problemu ale wygląda to strasznie, koła są całe schowane. I tak sobie myślę co mi grozi jak przykręcę felgi odwrotnie, wiem że są wgłębienia pod nakrętki ale jak by nie patrzeć koło opiera się na kołnierzu na bębnie. Jak opony nie będą wystawać za obrys karoserii to policja też nie powinna się przyczepić. Dodam że jeżdżę stosunkowo mało, może 400 km miesięcznie.

Re: Felgi "na odwrót"

PostNapisane: 29 mar 2016 08:24:38
przez jrzeuski
Z reguły felgi od Patrola mają bardzo niskie ET i we Frocie bardzo wystają, więc chyba właśnie je przykręciłeś odwrotnie :D

PS. Patrol ma większy otwór centrujący niż Frota, więc felga nie opiera się na kołnierzu tylko "wisi" na śrubach.

Re: Felgi "na odwrót"

PostNapisane: 29 mar 2016 10:37:51
przez MikolajD
jrzeuski napisał(a):Z reguły felgi od Patrola mają bardzo niskie ET i we Frocie bardzo wystają, więc chyba właśnie je przykręciłeś odwrotnie :D

PS. Patrol ma większy otwór centrujący niż Frota, więc felga nie opiera się na kołnierzu tylko "wisi" na śrubach.


Tyle że moje nie są od partola tylko od Pajero (najprawdopodobniej). Z felgami od parcha nawet bym się nie zastanawiał.
Moje wyglądają tak jak te:
http://allegro.pl/felga-stalowa-mitsubi ... 92399.html

W każdym razie równo nachodzą z tyły na kołnierz na bębnie a z przodu na sprzęgiełka.

Re: Felgi "na odwrót"

PostNapisane: 29 mar 2016 11:47:44
przez jrzeuski
Pajero to nie Nissan ;-)

Taki wzór felg miała Frota A na resorach, ale otwór centrujący 100 a nie 108. Piszesz, że wchodzi ciasno na sprzęgiełko, czyli kupiłeś fabryczne felgi od Froty i tak właśnie koło schowane ma być :D

Re: Felgi "na odwrót"

PostNapisane: 29 mar 2016 16:17:43
przez MikolajD
jrzeuski napisał(a):Pajero to nie Nissan ;-)

Taki wzór felg miała Frota A na resorach, ale otwór centrujący 100 a nie 108. Piszesz, że wchodzi ciasno na sprzęgiełko, czyli kupiłeś fabryczne felgi od Froty i tak właśnie koło schowane ma być :D



Czyli stalowe miały inne et niż alusy? Bo mam też komplet 15'' które zdjąłem z Longa A i bardziej wystają.....ehh to muszę zbierać kasę na ładniej odsadzone felgi, albo wrócić na 15''

Re: [All] Felgi "na odwrót"

PostNapisane: 29 mar 2016 18:29:12
przez adam-wwy
Ale dać dystans i dłuższe szpilki w piastach ;) Ale z tyłu to chyba nie przejdzie taki numer.

Re: Felgi "na odwrót"

PostNapisane: 29 mar 2016 19:42:14
przez Piątas
jrzeuski napisał(a):Taki wzór felg miała Frota A na resorach, ale otwór centrujący 100 a nie 108. Piszesz, że wchodzi ciasno na sprzęgiełko, czyli kupiłeś fabryczne felgi od Froty i tak właśnie koło schowane ma być :D


Nigdy w życiu frota nie miała takich felg jak na zdjęciu, we frocie otwory są okrągłe a nie trójkątne, jest ich 9, i te felgi we frocie to 15 a nie 16.
Felgi 16 we frocie stalowe były we frocie poliftowej, ale to te takie najbrzydsze jakie mogą być :P

Re: [All] Felgi "na odwrót"

PostNapisane: 29 mar 2016 20:23:24
przez jrzeuski
Faktycznie :>: Nie zwróciłem uwagi, że to 15 a wzor dość podobny :baran:

Re: [All] Felgi "na odwrót"

PostNapisane: 30 mar 2016 05:44:38
przez cinek1983059
piątas dobrze mówi we frotach przed liftowych felgi były z otworami okrągłymi i były to 15"
wracajac do tematu, jest też opcja przespawania felg czyli wyciąc środek i zwiększyć et następnie przyspawać na nowo, wymaga to chirurgicznej precyzji, ale et robisz jakie ci się podoba, kilkukrotnie robiłem taka operacje ze 100% powodzeniem
koszt około 150-200zł tokarz który wytnie środek resztę robisz sam.