Dlaczego jest do wymiany już pisze może się komuś przyda, a na forum nie znalazłem, doszedłem do tego dzięki koledze "kacpero" a diagnozę potwierdziłem dzięki "sebol długi".
kacpero napisał(a):jakby wspomaganie nie działa przy zakrętach.. kierownica nie wraca i czuje jakiś opór skręcając
tylko taką wzmiankę znalazłem która została bez odpowiedzi.
Objaw:
Faktycznie jakby wspomaganie chwilami przestawało działać tzn. jadąc na wprost jest ok w zakresie 1/4 obrotu w każdą stronę, w momencie gdy trzeba mocniej skręcić pojawia się opór, po przekroczeniu którego znowu jest ok, ale puszczając kierownice, nie wróci ona z powrotem, trzeba znowu "przegwałcic" to miejsce i znowu spokojnie jedziemy na wprost.
Opór występuje mniej więcej co pół obrotu kierownicą, co dziwne nie zawsze, czasami stojąc w miejscu kręci się normalnie.
Sugestia była, że to skrzywiona maglownica lub drążek, ale prosty test za radą Seby ujawnił szkopuł, popsikałem WD40 oba krzyżaki na kolumnie kierowniczej i wlałem go trochę pod tą osłonę gumową przed maglownicą / nie wiem czy tam jest krzyżak też ??? / i jak kierownica kręci się jak złoto, chodzi bez oporów za to czuć bardziej koleiny :/
Więc wiem teraz że to krzyżak lub krzyżaki , ale nie wiem ile ich jest, które są do które da się wymienić i czy są zamienniki help