Jakby kto pytał o wymianę uszczelek w pompie.
Krótkiej nie rozbierałem a długa to żaden problem.
Potrzebne będą:
- WD40
- Reperaturki "Autofren" (w InterCars ok 25zł)
- Klucz 10 płaska (ale musi być naprawdę dobrej jakości żeby nie poomykać nakrętek od przewodów hamulcowych) Ja kupiłem oczkowy Cr-Vanad i diaxem przeciąłem na szczycie tak aby można nasadzić przez przewód
- Klucz ampulowy (nie pamiętam jaki ale chyba 3mm lub 4mm)
Jeszcze jakieś klucze żeby pompę odkręcić od serwa, ale to sobie dopasujesz bo tez nie pamiętam.
- Płyn hamulcowy. W całą instalację bez ABS wchodzi coś ok pół litra ale dla pewności lepiej kupić 2 x 0,5 (nie jest drogi)
Odkręcasz przewody
Odkręcasz pompę od serwa
Opierasz pompę końcem o coś twardego i jakimś śrubokrętem (najlepiej gwiazdką) wciskasz kawałek tłoczek do wnętrza pompy a drugą ręką wyciągasz seger, który blokuje tłoczek przed wypadnięciem
Popuszczając śrubokręt wysuwasz tłoczek i pilnujesz żeby nie wystrzeliła sprężyna (nie powinna ale lepiej się zabezpieczyć niż później jej szukać)
Ampulem rozkręcasz sekcje tłoczka i wymieniasz uszczelki na nowe.
Gdyby nie dało się rozkręcić tego ampula to można starą uszczelkę wyrwać a nową delikatnie nakręcić poprzez sprężynę i kontrę na swoje miejsce
W zbiorniczku znajduje się pływak (taka plastykowa płytka) i zatopiony w niej magnes. Warto go wyjąć i wyczyścić, jak również cały zbiorniczek.
Po założeniu nowych uszczelek i przykręceniu pompy do serwa nalej płynu do zbiorniczka, zakręć go i jedna osoba niech nadepnie hamulec do końca a ty zatkaj palcami oba wyjścia na przewody i trzymaj, tamta puszcza hamulec, potem Ty puszczasz dziury i dolewasz płynu. I tak do momentu aż płyn poleci z obu dziur wtedy przytrzymujesz dziury palcami, tamten puszcza hamulec potem Ty puszczasz dziury i przykręcasz przewody. Pompa odpowietrzona
Pozdrawiam
ps. Jak pomogłem i zadziała to pomagasa poproszę