art101 napisał(a):balkan wielkie dzieki za info, pozdro
Nie ma sprawy. Pisałem, że moje info ,to "jak w każdym aucie".
I, jak w każdym aucie, zaznacz sobie przed demontażem wałów ich położenie na krzyżakach (kreski, znaczniki), choć niektórzy twierdzą, że to niepotrzebne, byle krzyżaki były ustawione pionowo, ale "sicher ist sicher". Przed demontażem skrzyni trzeba zdemontować dźwignię zmiany biegów, bo skrzynia nie przesmyknie się z "patykiem" przez otwór w nadwoziu.
Żeby odkręcić śruby górne mocowania skrzyni z silnikiem, trzeba opuścić zespół napędowy (odkręcenie belki), potrzebny podnośnik. Ale nie zostawiaj silnika wiszącego luzem po demontażu skrzyni, tylko podeprzyj go , żeby poduchy silnika nie dostawały zbytnich naprężeń.
Jakichś większych niuansów związanych z tym autem w tej kwestii nie ma.
Robiłem sprzęgło w Polonezie i tak porównując, poza wagą skrzyni i dodatkowym wałem napędu przedniego nie specjalnie się to różniło.
Przy Frocie "asystowałem" mechanikom i byłem "dodatkową ręką" i nie spamiętam krok po kroku całej procedury.
Może któryś z kolegów ma większe doświadczenie.
No i na koniec - mając wały na wierzchu (bez skojarzeń), sprawdź stan krzyżaków, czy przypadkiem też nie lepiej od razu wymienić te, które ciężko chodzą.
BALKANDRIVER