Witamy !



[B] napęd 4x4

Re: Łożyska kół przednich

Postprzez Jedrek_G » 28 lis 2010 19:00:03

mazurkas007 napisał(a):ja z uporem maniaka twierdze, że we Frotce B przedni i tylny wał są spiete na sztywno, zawsze kręcą się w czasie jazdy, bo reduktor ma pozycje tylko High lub Low, napęd jest włączany tylko i wyłącznie przez zapięcie sprzęgła na przednie półośce.
we Frotce B masz możliwość zapięcia sprzegiełek w piastach, łączysz koła z półosiami na 'sztywno', dlatego aby wyłączyć lub załączyć 4x4 w czasie jazdy, masz możliwość wajchą od reduktora odpięcia przedniego wału.
do kanału nie muszę wchodzić, wiem na 1000%, że we frotce B nie ma możliwości rozłączenia przedniego i tylnego wału w reduktorze, napęd załącza TYLKO sprzęgło na półośce.

Niech się wypowie ktoś trzeci bo zaraz do rękoczynów dojdzie :mrgreen:


A nie prościej wejść do kanału i sprawdzić zamiast się stresować
:D
Jedrek_G
 

Re: Łożyska kół przednich

Postprzez jrzeuski » 28 lis 2010 20:45:49

Co prawda nie mam Froty B, ale miałem takową na kanale, więc wiem, że Szarbia ma rację. Co wygrałem? :mrgreen:

Jak nie zadziała mechanizm załączania napędu wału w reduktorze to miga kontrolka 4x4, ale inaczej niż przy problemach z podciśnieniem w siłowniku półosi. Wystarczy odpiąć kostkę przy siłowniku w reduktorze, żeby to zobaczyć.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Łożyska kół przednich

Postprzez mazurkas007 » 28 lis 2010 21:21:14

ludzie, wystarczy postawic auto na rownej nawierzchni, wrzucic luz, otworzyc maske i z lewej strony, pod silnikiem widac wal do przedniego mostu. pchnijcie auto metr, dwa metry. mimo tego ze auto jest na luzie, ze jest rozpiete 4x4 to wal bedzie sie krecil. napedzany jest przez reduktor od walu napedowego tylnego mostu. ten silniczek co jest przy reduktorze, wlącza blokade, zeby nie przestawic lewarka reduktora na LOW jak jest rozpiete sprzęgło na półośce i jezdzimy 4x2.
we frotce A jest ten plus, ze mozna rozpiac sprzegielka, wlaczyc 4x4 i ustawic reduktor na LOW i smigac 4x2 z reduktorem, jak chcecie np dostawczaka holowac. we frotce B tak sie nie da, bo jest blokada, po to jest ten silniczek na reduktorze.
jak robilem lift zawieszenia to siedzialem wiele razy pod frotka, jak byl liftowany przod to sprawdzalismy jak przeguby pracuja, nawet z wylaczonym 4x4 przedni wal jest polaczony z tylnym w reduktorze, nie da sie nim pokrecic jesli tylne kola stoja na ziemi.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Frontera B - jazda na 2L (4x2)

Postprzez JacekNek » 04 lut 2011 12:45:26

Chciał bym zapytać kolegów czy jest możliwa przeróbka we Frotce B aby z reduktorem mieć tylko napęd na tył?
Do manewrowania ciężka przyczepą na asfalcie to by była fajna sprawa. Z czego wynika brak mozliwości jazdy na 2L?
Czy taka przeróbka (o ile jest możliwa) polegała by tylko na odlączeniu blokady reduktoa przy rozłaczonym przednim napędzie? Czy coś jeszcze?
JacekNek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 sty 2011 13:29:50
Lokalizacja: Bydgoszcz (okolice)
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Frontera B - jazda na 2L (4x2)

Postprzez jrzeuski » 04 lut 2011 13:23:20

Problem powoduje to, że w B nie ma sprzęgiełek w piastach kół i półosie są na stałe spięte z piastami. Ale możesz sobie zrobić tryb 2L, podnosząc maskę i wypinając kostkę z elektrozaworu sterującego podaniem podciśnienia na siłownik dopinający lewą półoś do mostu. Koledzy pewnie podrzucą fotkę, który to zaworek jest, ale możesz go łatwo sam wyśledzić, bo idzie od niego gumowy przewód w dół do mechanizmu na półosi.

Oczywiście będzie mrugać kontrolka 4x4, ale napęd na przód w reduktorze powinien pozostać zapięty. Na pewno się zorientujesz czy 2L działa czy nie :) Po odłączeniu kostki dla pewności napęd włącz zanim ruszysz. Po zakończeniu manewrów podłącz kostkę z powrotem, by przywrócić stan fabryczny. Daj znać czy zadziałało.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera B - jazda na 2L (4x2)

Postprzez brum » 04 lut 2011 13:29:27

Zdejmujesz jeden hub z koła i już.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera B - jazda na 2L (4x2)

Postprzez JacekNek » 04 lut 2011 14:59:31

OK. To jest metoda aby obejść blokadę. Mi bardziej chodzi o to czy reduktor może pracować bez zapięcia przodu?
Dlaczego jest wymagane włączenie 4H przed włączniem 4L?
JacekNek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 sty 2011 13:29:50
Lokalizacja: Bydgoszcz (okolice)
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Frontera B - jazda na 2L (4x2)

Postprzez brum » 04 lut 2011 18:43:28

Może pracować bez przodu, a zrobione to jest dlatego tak że są to przełożenia terenowe (x2).
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera B - jazda na 2L (4x2)

Postprzez maciar » 04 lut 2011 23:02:33

Tak jak najbardziej.Zakładasz sobie sprzęgiełka manuale jakieś 500 pln rozpinasz je i 4x4+ L i masz.Można zrobić roszade z elektryką ale czy to potrzebne?
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera B - jazda na 2L (4x2)

Postprzez Szarbia » 07 lut 2011 19:39:01

JacekNek napisał(a):Dlaczego jest wymagane włączenie 4H przed włączniem 4L?


Ano dlatego, zeby 2 razy wiekszy moment z napedu przy redukcji rozlozyl sie na dwie osie zawsze (w ukladzie fabrycznym). Tak sie to buduje konstrukcje fabrycznie.
Jednak jezeli pomotasz naped (redukcje tylko na tyl) i dasz w palnik (jako ten, powiedzmy, niczego nie podejrzewajacy uzytkownik), to zepewne rozwalisz most.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com
Avatar użytkownika
Szarbia
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Dołączył(a): 08 kwi 2009 08:14:47
Lokalizacja: Powiat Wołomin
Pochwały: 8
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez maciar » 07 lut 2011 21:29:45

No tak ale jeśli kolega chce ciągać ciężką przyczepę na twardym i nie katować napędów naprężeniami to właśnie będzie rozwiązaniem :D
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez konik » 07 lut 2011 23:13:03

maciar napisał(a):No tak ale jeśli kolega chce ciągać ciężką przyczepę na twardym i nie katować napędów naprężeniami to właśnie będzie rozwiązaniem :D

Według mnie ciąganie ciężkiej przyczepy jest właśnie "katowaniem napędów naprężeniami" natomiast załączenie reduktora w takiej sytuacji, na pewno wydłuży żywot sprzęgła.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez kasalka » 08 lut 2011 02:53:38

A z jak ciężką przyczepą chcesz manewrować po asfalcie (rozumiem na drogach publicznych)? Frontera (jeśli) ma hak to w dokumentach musi być napisane jaka jest dopuszczalna masa przyczepy. Pomijam że, w czasie cofania przyczepą z hamulcem najazdowym... itd. Silnik i układ przeniesienia napędu poradzi sobie na 2H w B nawet z większym ciężarem, chyba że coś go boli.
Większym problemem są umiejętności kierowcy. Auto nie powala zwrotnością i trzeba po-manewrować trochę, a nawet bardzo, kilka razy.
Zastanów się nad kupnem Frontery, może lepiej coś z mechanizmem różnicowym między osiami. Masz wtedy wszystkie rodzaje napędu 2x4xHxL na max.
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez JacekNek » 08 lut 2011 11:59:54

Co do przyczepy to chodzi o trailera z dwoma końmi w środku (DMC 2 tony, B+E). Manewrowanie czasem po łące (tu 4L) a czasem jednak po asfalcie (2L ?). Chodzi mi o oszczędzenie sprzęgła. Wiem, że przy braku rozsądku można ukręcić tylny most i taki jest chyba zamysł konstruktorów (głupotoodporność).
Dlaczego wymyśliłem sobie Fronterkę?
Auto ekonomiczne w zakupie i eksploatacji - w porównaniu z innymi 4x4. Podoba mi się.
Na co dzień auto rodzinne. Ciąganie przyczepy kilkanaście razy w roku na dystansach ok. 100km mu przecież nie zaszkodzi.
Jedyna konkurencja to Nissan Terrano - 2,7D pali jednak nieco więcej ale za to cieszy się bardzo dobrą opinią.
JacekNek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 sty 2011 13:29:50
Lokalizacja: Bydgoszcz (okolice)
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 08 lut 2011 12:19:36

JacekNek napisał(a):Wiem, że przy braku rozsądku można ukręcić tylny most i taki jest chyba zamysł konstruktorów (głupotoodporność).
To nie jest takie proste, bo most jest dość mocny i koła zaczną prędzej buksować. Trzebaby chyba spróbować ruszyć z buta na zaciągniętym ręcznym albo coś w tym stylu :twisted:

Myślę, że producent nie przewidział trybu 2L, bo on jest w zasadzie niepotrzebny (ale oczywiście cholernie wygodny przy precyzyjnych manewrach). Sprzęgło we Frocie jest wystarczająco mocne, żeby wytrzymać manewry z przyczepą na 2H nawet na pochyłym asfalcie a w pozostałych przypadkach jest do dyspozycji 4H/4L. Zauważ, że przy zbyt dużym oporze koła się uślizgną niezależnie czy masz 2L czy 2H, więc i tak nigdzie nie pojedziesz. Wtedy albo się przeprosisz z 4L albo będziesz szukał auta z FullTime 4WD. Tylko nie wiem czy są takie, które mają FullTime na reduktorze.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Kilka pytań żółtodzioba

Postprzez Froteramaniak » 19 kwi 2011 23:37:08

Witam.
Jak już wspomniałem w "powitalni" moja Frotka Long 2,2 benzyna 2000r. jest pierwszym w mojej motoryzacyjnej przygodzie czteronapędowcem.
Mam ją od tygodnia i nie ukrywam, że rodzi się kilka pytań. Choć ten od kogo kupiłem zaznajamiał mnie nieco z tym autkiem i nawet mam instrukcję użytkowania to i tak są pytania wynikające z praktyki dotychczasowego użytkowania.

Jedne z ważniejszych pytań na początek.

1. kiedy włączyłem 4x4 i wyjeżdżałem z garażu skręcając mocno przednie koła autko "zablokowało się" nie chciał jechać jakby przystawiony do ściany. Dopiero wsteczny i rozłączenie 4x4 pomogło. Czy wszystko OK z tym autem ?

2. Jest problem (bardzo ciasno wchodzą) z włączeniem pierwszego i wstecznego biegu kiedy autko chwilę pojeździ. Czy to coś niepokojącego ?
Froteramaniak
 

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez brum » 20 kwi 2011 18:43:40

Froteramaniak napisał(a):1. kiedy włączyłem 4x4 i wyjeżdżałem z garażu skręcając mocno przednie koła autko "zablokowało się" nie chciał jechać jakby przystawiony do ściany. Dopiero wsteczny i rozłączenie 4x4 pomogło. Czy wszystko OK z tym autem ?

Jest to normalne zjawisko w aucie bez centralnego mechanizmu, po prostu wlekłeś przód lub przałeś tył. Na twardym podłozu będzie się tak działo
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez brum » 21 kwi 2011 18:09:27

Nic mu się nie stanie, jak raz tak zrobi.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez Meska » 16 maja 2011 14:34:22

Witam
Mam pewną zagwozdke. Cały czas miga mi kontrolka napedu na 4x4, naped nepwno jest rozłączony, jak go chce go włączyć to oczywiście sie załącza i wtedy kontrolka swieci stale. Czy wiecie gdzie szukać czujnika lub co to może być ??
Meska
 

Re: Frontera B, napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 16 maja 2011 14:55:42

Meska napisał(a):Mam pewną zagwozdke. Cały czas miga mi kontrolka napedu na 4x4, naped nepwno jest rozłączony
Na pewno gdzieś nie jest rozłączony. Albo przy półosi albo przy reduktorze.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość