Witamy !



[All] Zapinanie przodu w A i B, różnice

[All] Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez Stabros » 15 lut 2013 00:40:54

Witam...

Mam do Was serdeczną prośbę.
Czy możecie mnie oświecić jaka jest różnica między procedurą zapinania napędu na 4x4 między Fronterą A a Fronterą B?
Jak jest we Fronterze A to wiem ale nie wiem jak jest w B. Tzn wiem tylko że w B można zrobić to w czasie jazdy. Ale jak? lewarkiem czy przyciskiem?
Jaka jest różnica w mechanizmie? Jaka jest jego konstrukcja? Na czym polega jego działanie?
Czy w B także są sprzęgiełka? Czy zapinanie napędu objawia się słyszalnym stuknięciem jak w A? itp. itd.

Z góry dziękuję.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Zapinanie przodu w A vs B

Postprzez jrzeuski » 15 lut 2013 08:10:42

Stabros napisał(a):Czy możecie mnie oświecić jaka jest różnica między procedurą zapinania napędu na 4x4 między Fronterą A a Fronterą B?
Jak jest we Fronterze A to wiem ale nie wiem jak jest w B. Tzn wiem tylko że w B można zrobić to w czasie jazdy.
W A też można, ale najpierw sprzęgiełka trzeba zapiąć ;-)
Ale jak? lewarkiem czy przyciskiem?
Przyciskiem.
Jaka jest różnica w mechanizmie? Jaka jest jego konstrukcja? Na czym polega jego działanie?
Nie ma porównania, zupełnie inna filozofia.
Czy w B także są sprzęgiełka?
Nie ma. Koła są stale spięte z półosiami. Zamiast sprzęgiełek jest mechanizm dołączający lewą półoś do mostu. Wykonuje to podciśnieniowy siłownik sterowany elektrozaworami. Dodatkowo przy reduktorze jest elektryczny siłownik, który dopina przedni wał. Robi to, co w A robi się ręcznie lewarkiem przestawiając go z pozycji 2H na 4H.
Czy zapinanie napędu objawia się słyszalnym stuknięciem jak w A?
Nie. Sterowanie napędem w B jest za to czułe na sprawność układu podciśnień i wymaga też sprawnej elektryki. W A wszystko jest mechaniczne.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zapinanie przodu w A vs B

Postprzez nightman » 15 lut 2013 13:10:07

jrzeuski napisał(a):
Stabros napisał(a):Jaka jest różnica w mechanizmie? Jaka jest jego konstrukcja? Na czym polega jego działanie?

Nie ma porównania, zupełnie inna filozofia.


Jest porównanie, jest.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Zapinanie przodu w A vs B

Postprzez Stabros » 15 lut 2013 13:48:55

Wielkie dzięki kolego jrzeuski.

nightman napisał(a):
jrzeuski napisał(a):
Stabros napisał(a):Jaka jest różnica w mechanizmie? Jaka jest jego konstrukcja? Na czym polega jego działanie?

Nie ma porównania, zupełnie inna filozofia.


Jest porównanie, jest.

Możesz się trochę rozwinąć?


A który z tych mechanizmów ma przewagę?
Tzn. który jest wytrzymalszy, sprawniejszy, łatwiejszy do naprawy, itp.?
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Zapinanie przodu w A vs B

Postprzez jrzeuski » 15 lut 2013 15:10:16

Stabros napisał(a):
nightman napisał(a):Jest porównanie, jest.
Możesz się trochę rozwinąć?
No właśnie. Co ma wspólnego sprzęgiełko z A (zwłaszcza prawe) z przesuwnikiem półosi w B? :niewiem: Poza tym, że jedno i drugie umożliwia przekazywanie napędu na koło.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zapinanie przodu w A vs B

Postprzez nightman » 15 lut 2013 19:00:31

jrzeuski napisał(a):No właśnie. Co ma wspólnego sprzęgiełko z A (zwłaszcza prawe) z przesuwnikiem półosi w B? :niewiem: Poza tym, że jedno i drugie umożliwia przekazywanie napędu na koło.

Już sobie częściowo sam odpowiedziałeś :) Jednak wracając do tematu wątku "Zapinanie przodu w A vs B" nie jest to wcale temat bez porównania jak sugerowałeś. Obecnie walczę z motaniem mostu ( konkretnie pstryczek załączniczek ) i nie mam czasu wiele się rozpisywać ale jak skończę to wykażę - a przynajmniej się postaram - podobieństwa i różnice.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Zapinanie przodu w A vs B

Postprzez Stabros » 15 lut 2013 19:48:54

nightman napisał(a):.... ale jak skończę to wykażę - a przynajmniej się postaram - podobieństwa i różnice.

Liczę na to.
Trzymam Cię za słowo.
Przypomnę się.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez lychasc » 19 lut 2013 21:50:49

Ja mam we frocie A założony przedni most z B i załączam napęd poprzez dźwignie lewarka reduktora + przełącznik który wysuwa półośkę i tyle
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez Stabros » 24 lut 2013 16:17:40

Czy jeśli w A zapnę sprzęgła na postoju to potem w czasie jazdy (do przodu) mogę machać wajchą 2H <-> 4H?
Czy to coś daje? tzn. czy machnięcie z 4H na 2H odłącza przód i wtedy mogę jechać po czarnym
a machnięcie z 2H na 4H ponownie go załącza i wtedy na odcinku ośnieżonym mam 4x4?
W sumie chodzi o to czy jadąc na drodze trochę ośnieżonej i trochę czarnej mogę sobie odłączać i dołączać przód w czasie jazdy (sprzęgła zapięte).
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez Kakarotto » 24 lut 2013 16:55:15

Tak, można. Sam tak robię. Jak były ostre mrozy to na większy postój rozłączałem żeby nie pomarzły. Zimą czasami nie ma czasu na załączanie na drodze...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek

ByłA Frota A Sport 2.5 V6, mosty z B, snorkel, MT 32


Jest Pajero II 3.0 V6
Avatar użytkownika
Kakarotto
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 282
Obrazki: 2
Dołączył(a): 29 kwi 2011 23:44:12
Lokalizacja: Tychy
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez jrzeuski » 24 lut 2013 18:00:09

Owszem, można tak jeździć, ale nie Sportem 2.0 z powodu innego reduktora w tym modelu.

I żeby dało się przełączać 2H-4H w czasie jazdy to wszystkie 4 koła muszą mieć ten sam rozmiar (równo zuźyty bieżnik, przy założonym zapasie, to najczęściej nie ma miejsca nawet jak ma ten sam rozmiar nominalny), bo inaczej tryby się sklinują i 4H się nie wyłączy. A przy próbie przełączenia 2H->4H będzie zgrzytać.
A przy próbie przełączenia 2H->4H będzie zgrzytać.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez Stabros » 25 lut 2013 10:00:12

Przepraszam że jestem upierdliwy ale zapytam o jedną sprawę jeszcze raz.
Pytam ponownie tylko dlatego że w poprzednich postach zadałem kilka pytań
a w odpowiedziach dostałem tylko jedno TAK i nie jestem pewien czy dotyczy nono
wszystkich pytań czy któregoś konkretnie.
Czy rzeczywiście przestawianie wajchy w czasie jazdy w tę i wew tę 4H <-> 2H daje rozłączanie i zapinanie przodu?
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez jrzeuski » 25 lut 2013 10:03:57

Stabros napisał(a):Czy rzeczywiście przestawianie wajchy w czasie jazdy w tę i wew tę 4H <-> 2H daje rozłączanie i zapinanie przodu?
Nie, odłącza tylko napęd z silnika na przednią oś. Żeby to działało i nie zgrzytało, to sprzęgiełka w kołach przedniej osi muszą być zapięte.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez Stabros » 25 lut 2013 10:19:40

jrzeuski napisał(a):
Stabros napisał(a):Czy rzeczywiście przestawianie wajchy w czasie jazdy w tę i wew tę 4H <-> 2H daje rozłączanie i zapinanie przodu?
Nie, odłącza tylko napęd z silnika na przednią oś. Żeby to działało i nie zgrzytało, to sprzęgiełka w kołach przedniej osi muszą być zapięte.

No tak. To rozumiem że osie będą nadal się kręcić z kołami. To chyba nie przeszkadza.
Jak rozumiem z zapiętymi sprzęgłami i wajchą na 2H można jechać po czarnym i nie tylko na wprost. Jeśli się mylę to mnie wyprostuj.
Właściwie chodzi tylko o to aby odpiąć napęd z silnika. A to w celu bym mógł dołączać i odłączać przód gdy jadę np. po drodze częściowo ośnieżonej a częściowo czarnej.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez jrzeuski » 25 lut 2013 11:32:44

Stabros napisał(a):To rozumiem że osie będą nadal się kręcić z kołami. To chyba nie przeszkadza.
Jeśli zignorować większe opory toczenia to nie.
Jak rozumiem z zapiętymi sprzęgłami i wajchą na 2H można jechać po czarnym i nie tylko na wprost. Jeśli się mylę to mnie wyprostuj.
Nie mylisz się.
Właściwie chodzi tylko o to aby odpiąć napęd z silnika.
A w zasadzie o to, żeby odpiąć przedni most od tylnego, bo w reduktorze nie mamy mechanizmu różnicowego (czyli tzw. trybu full-time).
A to w celu bym mógł dołączać i odłączać przód gdy jadę np. po drodze częściowo ośnieżonej a częściowo czarnej.
Ale nie na zakręcie i najlepiej jeszcze noga z gazu do tego.


Autor postu otrzymał pochwałę
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez nightman » 25 lut 2013 11:35:02

jrzeuski napisał(a):Jeśli zignorować większe opory toczenia to nie.

Znów tu nie dramatyzujmy - nie jest to chyba aż tak wiele.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez Stabros » 25 lut 2013 11:53:14

jrzeuski napisał(a):
Stabros napisał(a):Właściwie chodzi tylko o to aby odpiąć napęd z silnika.

A w zasadzie o to, żeby odpiąć przedni most od tylnego, bo w reduktorze nie mamy mechanizmu różnicowego (czyli tzw. trybu full-time).

No tak, no tak. O to właśnie chodzi.

jrzeuski napisał(a):
Stabros napisał(a):A to w celu bym mógł dołączać i odłączać przód gdy jadę np. po drodze częściowo ośnieżonej a częściowo czarnej.

Ale nie na zakręcie i najlepiej jeszcze noga z gazu do tego.

Tak jest! Panie Generale! :wink:


Dzięki za wyczerpującą poradę. Teraz nic tylko testować :killer:
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez jrzeuski » 25 lut 2013 11:57:02

Całkiem sporo, zwłaszcza zimą jak olej w moście i smary w przegubach gęste. Polecam rozpędzić się na pustej drodze do np. 40km/h na rozpiętych kołach i sprawdzić jak daleko się zajedzie na luzie bez hamowania do całkowitego zatrzymania. A potem to samo na zapiętych sprzęgiełkach (też na 2H), różnica będzie wyraźnie widoczna. Hamowanie silnikiem też jest wyraźnie efektywniejsze na spiętym przodzie. Różnicę w spalaniu najbardziej widać w benzynie, bo diesel i tak bierze swoje i jest mniej wrażliwy.

Koledzy w B nie mają wyboru (chyba, że sobie założą sprzęgiełka), ale my tak i warto z tego korzystać rozłączając koła, gdy nie przewidujemy potrzeby użycia trybu 4x4. Nightman, wiem, że wsadzasz most od B zostawiając mechanizm dołączania półosi, ale uważam, że to idiotyczne. Żeby mieć 4x4 będziesz musiał zapiąć manuale, użyć przycisku i jeszcze lewarka reduktora. Ten mechanizm jest przydatny w A tylko jeśli zaspawało się dyfer. A u ciebie jedyny zysk z rozłączalnej półosi będzie to, że na zapiętych sprzęgiełkach zatrzyma się przedni wał w trybie 2H. Tylko ciekawe jak potem go planujesz rozkręcić, żeby włączyć 4H w czasie jazdy. W B robi to siłownik przy reduktorze a Ty go nie masz ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez nightman » 25 lut 2013 12:49:41

jrzeuski napisał(a):Żeby mieć 4x4 będziesz musiał zapiąć manuale

Jakie manuale... nie ma i nie będzie ( HUB rulez a opory toczenia z powodu kręcącego się mostu moim zdaniem znikome).

jrzeuski napisał(a):Żeby mieć 4x4 będziesz musiał ....., użyć przycisku i jeszcze lewarka reduktora

Nooo... B tak ma i nie płacze.

jrzeuski napisał(a):Tylko ciekawe jak potem go planujesz rozkręcić, żeby włączyć 4H w czasie jazdy. W B robi to siłownik przy reduktorze a Ty go nie masz

Co Ty mi tu chcesz znowu rozkręcać? Całość będzie działać - nie demonizuj.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Zapinanie przodu w A i B, różnice

Postprzez jrzeuski » 25 lut 2013 13:03:51

nightman napisał(a):
jrzeuski napisał(a):Tylko ciekawe jak potem go planujesz rozkręcić, żeby włączyć 4H w czasie jazdy. W B robi to siłownik przy reduktorze a Ty go nie masz
Co Ty mi tu chcesz znowu rozkręcać? Całość będzie działać - nie demonizuj.
Jesteś pewien, że jak rozepniesz lewą półoś i ruszysz na 2H, to potem w czasie jazdy da się uruchomić przedni napęd? Czy będziesz cały czas na 4H jeździł?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron