Witamy !



[2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Re: [2.2] problem z zapaleniem

Postprzez Kogut » 24 maja 2010 21:45:09

Mogę się mylić, ale przez ten wężyk zalewa się chyba pompę.
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] problem z zapaleniem

Postprzez lanbo » 25 maja 2010 21:43:55

DawiD napisał(a):Witam mam problem. Dzisiaj przy zapalonym silniku nacisnąłem taki odpowietrznik jak przy wentylu z czerwonym kapturkiem i auto zgasło :shock: próbowałem zapalić ale nic kreci i nie zapala :cry2: . Stało się tak jakby zamiast odpowietrzyć to się zapowietrzył i teraz nie mam pojęcia co mam zrobić
nie znam się zbytnio na tej mechanice zrobiłem to chyba źle albo nie wiem co i nie wiem co mam teraz zrobić. Teraz do pracy autobusem :cry2:

Proszę o pomoc !

Z góry dzięki


Podłącz kompresor przez wlew paliwa do zbiornika uszczelniając szmatką później naciśnij ten zaworek który ci się tak spodobał aż zacznie lecieć paliwo a później jednocześnie dmuchając kompresorem w zbiornik zacznij odpalać autko czyli rozrusznik albo drógi sposób z zaciągu też zapali ale przedewszystkim sprawdz szczelność układu zasilania prawdopodobnie przy wymianie filterka coś zostało zruszone Pozdrawiam
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez DawiD » 26 maja 2010 19:55:35

Dzisiaj odkręciłem ten ''wentyl'' przy tym odpowietrzniku i wlałem 1.5 litra ropy ale powoli to leciało, więc wziąłem go na po pych i przy pomocy rozrusznika odpalił i chodzi :D zobaczymy co dalej będzie z tym odpalaniem.
DawiD
 

Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez maciar » 26 maja 2010 20:21:13

Nic jak do tej pory było dobrze to będzie,jak myślałeś że tedy sie wlewa rope to po tym zabiegu chyba wiesz ze nie bo wymiana i odpowietrzenie trwało by krocie.Tym zaworkiem zasysasz paliwo ze zbiornika po wymianie filtra. Ja osobiście zamontowałem pompke ręczną z odstojnikiem przed filtrem i tak odpowietrzam
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez DawiD » 04 cze 2010 16:02:09

No i znowu się zaczęło. :cry2: Już myślałem że wszystko będzie dobrze ale niestety nie moja frota znowu zapala gaśnie zapala gaśnie zapala gaśnie zapala i jak tak zgaśnie 3-10 razy różnie bywa to w końcu zapali i nie zgaśnie i jeździ. Dzisiaj rano zapaliła od razu przejechałem 4km i zgasiłem postała 5 minuti znowu 5 razy zgasła i za 6 razem było ok.

Wydaje mi się że to jak by od tego że znowu zaczęło padać. Czyżby to zależało od wilgoci? Może gdzieś woda się zbiera albo powietrze.

A i przy tym jak zapala się i gaśnie to miga kontrolka z silnika.

Błagam o jakieś wskazówki
DawiD
 

Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez danielrajszczak » 30 cze 2010 19:18:49

Jechałem (2.2DTI long) w piątek blisko już domu, gdy rezerwa się zapaliła... było z górki w dół (odcinek ok. 800m w korku). Dojechałem do domu, postawiłem samochód i dziś z rana odpalam... i nic. Kręci, kręci i dupa! W zbiorniku jest jeszcze ok. 10l, płaski rezerwa się nie zapala.
Przy oględzinach komory silnika znalazłem takie cudeńko FUEL PRIMING PORT. O! Wlew paliwka lub pompka.. czytam i wiem, że trzeba zrobić przedmuch. Ale w która stronę. Na forum podział jest po 33% na dmuchanie i 33% na zasysanie a te pozostałe % mają różne inne rozwiązania;)
Stąd pytanie czy dmuchamy? Zaworek widzę jest tak skonstruowany, że chyba wpompowujemy.

A teraz najważniejsza kwestia... Jaki rodzaj zaworu.. ten od pompek rowerowych nie bardzo pasuje.
danielrajszczak
 

Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez maciar » 30 cze 2010 21:10:02

Bosch opisuje proces odpowietrzania i na 100% jest to zawór do podłączenia pompki vacum.Czyli albo podłączasz pompke i ssiesz albo wciskasz zawór i pompujesz ciśnienie w zbiornik.Cała prawda innej niema :D .
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2]FUEL PRIMING PORT-co to?

Postprzez art101 » 15 wrz 2010 09:25:24

odpowietrzanie ukladu paliwowego 2.2 dti ---
*podczas dmuchania powietrzem do baku (moze byc sprzezarka przez uszczelniony szmata wlew paliwa) nacisnac wentylek umieszczony w FUEL PRIMING PORT do momentu pokazania sie paliwa,
**zamknac wlew paliwa.
***rozszczelnic uklad wysokiego cisnienia paliwa odkrecajac 2-3 przylacza rurek paliwowych przy wtryskach.
****krecic rozrusznikiem (naladowany aku !!!) az wyplynie troche ropy z rozszczelnionych przylaczy
*****gdy paliwo plynie juz normalnie (wydmucha powietrze) druga osoba dokreca rurki podczas pracy rozruch.
nie moze sie nie udac! :) pozdro
art101
 

Poprzednia strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość