Witamy !



Snorkel

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: SNORKEL

Postprzez Jarek sp3swj » 04 cze 2010 21:50:19

sylwian70 napisał(a):Zakupiłem to badziewie z linka


a może sprzedaj to zanim jeszcze nie zdewastowałeś :-) Allegro to wchłonie.....

a do jakiego modelu autka to jest dedykowane ???
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez Zbendul » 05 cze 2010 00:26:59

tez mam .....i tak samo pasuje :wsciekly:

zdecydowanie samorobka u kolegow lepiej wyglada ....niz to COS u mnie :/

oddalem kumplowi od lodek bedzie mial czas moze wykona cos sensowanego z tego .......

cale szczescie ze blotnika nie pocielem :guns: bo cos czuje ze bedzie rurka wstawiona jakas i tyle o :)
Zbendul
 

Re: SNORKEL

Postprzez sylwian70 » 05 cze 2010 22:04:33

ad.kola będzie lepiej pasowało aniżeli to moje g--no wcześniej też myślałem o snorklu od toyki hilux bo na oko prawie pasi lecz niestety skusiłem się niską ceną i dałem :dupa: kupując jakieś badziewie
tfu-tfu.ad.kola pytaj przed zakupem z czego jest to zrobione jak z mocnego plastiku to bierz i bądż szczęsliwy,bo mnie mój snorkel tylko wku---ł szkoda dwoch setek lepiej było przepić :beer:
ad.zbendul ktoś musiał być pierwszym akurat trafiło na nas.dalismy :dupa: :<:zamontowałem to i tak''kupiłem kolano pcv 75mm odpowiednio przyciąłem ,odciąłem kołnierz ten co jest uszczelka,kolanko to wcisnąłem w wyprowadzenie snorkla które to miało coś ok.75mm w środku po nacięciu dało się kolano wcisnąć,silikon wszystko uszczelnił,ściągnąłem dodatkowo objemką,kupiłem gumową rurę fi 80mm w środku wzmacnianą drutem coś ok.70cm połączenie od kolana snorkla do obudowy filtra.w miejscu otworu na wlot powietrza do obudowy filtra miejsce poboru z błotnika wycharatałem większy otwót tak aby fi 80 wlazło,kupiłem redukcję fi75 na 50mm z taką fajną gumą trójkołnierzową w środku,odciołem fi 50mm zostawiłem fi 75 i to wcisnołem w gumę fi 80mm skręciłem objemką a potem wcisnołem to w wlot obudowy filtra fajnie ta guma trójkołnirzowa doszczelniła mi wszystko i gitara gra.Pojechałem na testy i przy okazji dziur i cofania wyrwałem prawie prawy przedni błotnik (winny chlapacz)wywaliłem wszystkie.i to tyle.Koszt snorkel badziewie 199 zł +koszt wysyłki kolano pcv 75mm ok.5 zł redukcja z pcv75 na 50mm ok.7zł wąż gumowy 70cm ok.36 zł objemki 3 szt ok.6 zł 12 piw ok.36 zł.
Załączniki
rura 80mm.JPG
rura 80mm.JPG (70.72 KiB) Przeglądane 2463 razy
guma trójfartuchowa.JPG
guma trójfartuchowa.JPG (84.05 KiB) Przeglądane 2458 razy
redukcja z 75 na 50 już przycięta.JPG
redukcja z 75 na 50 już przycięta.JPG (89.22 KiB) Przeglądane 2461 razy
sylwian70
 

Re: SNORKEL

Postprzez sylwian70 » 06 cze 2010 19:11:55

fotki
Załączniki
dodatkowa śruba mocowanie do błotnika na przestrzał.JPG
dodatkowa śruba mocowanie do błotnika na przestrzał.JPG (96.42 KiB) Przeglądane 2460 razy
snorek widok z przodu.JPG
snorek widok z przodu.JPG (78.72 KiB) Przeglądane 2460 razy
snorkel z boku.JPG
snorkel z boku.JPG (78.05 KiB) Przeglądane 2464 razy
sylwian70
 

Re: SNORKEL

Postprzez sylwian70 » 08 cze 2010 12:16:07

koledzy,koleżanki itp forumowiczowie właściciele snorkli i autek z instalacją LPG czy u was autko przy przy-chamowaniu gaśnie(zawirowania powietrza poprzez snorkel) i jak rozwiązaliści problem czy regulacja gazu coś tu pomoże ,może odpowiednie ukierunkowanie kominka snorkla co wymodziliście w swoich krążownikach aby zniwelować gasnący motor po nagłym przy-chamowaniu.
sylwian70
 

Re: SNORKEL

Postprzez oposs » 08 cze 2010 12:20:19

Odwroc komin
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez sylwian70 » 08 cze 2010 12:27:15

cudowałem już w różnych kierunkach i :dupa:w którym kierunku proponujesz bo u mnie to cięźko mi jest wyczuć wszędzie gdzie bym go nie ustawił to :dupa:nie próbowałem tylko opcji bez kominka z samą rurą
sylwian70
 

Re: SNORKEL

Postprzez oposs » 08 cze 2010 12:34:39

Dziwne. Myslalem o odwroceniu w bok lub tyl. Poprzez snorkel dolot i tak jest na tyle wydluzony ze to nie powinno powodowac gasniecia silnika. Moze przyczyny trzeba poszukac gdzie indziej
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez jack 2.2 dti » 08 cze 2010 13:37:28

Snorkel na pewno nie ma wpływu na gaśnięcie silnika przy hamowaniu :wink:
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: SNORKEL

Postprzez sylwian70 » 08 cze 2010 16:47:38

:beer: Bachłem dwa browce i pomyślunek wrócił,myślę że winny będzie krokowiec w pozycji na zamknij mój silniczek krokowy słabo jest szczelny i siorpie mi powietrze ktore z kolei zawirowywuje mi gaz i na ciepłym motorze falują mi obroty jak pracuje na LPG.Na benzynie jest to niewyczuwalne i cyka bez uwag.Doszedł snorkel i parametry na ssaniu powietrza się zmieniły dłuższa rura itd.Zamówiłem silniczek używkę jeśli będzie sprawny powinno pomóc.Mój silniczek kiedyś dżgałem śrubokrętem :<: i trochę mu zamykadełko i współpracujący plastik pokancerowałem i to będzie chyba jego dolegliwość.OBY!
sylwian70
 

Re: SNORKEL

Postprzez przemekcrx » 08 cze 2010 17:28:22

BLOS :D do LPG rozwieje wasze dolegliwości z gazem,polecam :>: chyba ze ktoś ma sekwencje to co innego...
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: SNORKEL

Postprzez sylwian70 » 24 cze 2010 16:53:45

Wracam do tematu falowania obrotów na gazie-podmieniłem silniczek krokowy i poprawy zbytniej nie ma.Po odpięciu rury od filtra do snorkla obroty w miarę dobre jest minimalne falowanie ale na poziomie 800-850obr. po podpięciu rury do snorkla obroty szaleją od 500-1000 obr.Macie jakieś pomysły?Na tym silniczku który teraz założyłem jest trochę lepiej aniżeli na poprzednim.Na poprzednim obroty falowały od 450-1200 obr.Regulacja gazu u fachmanów nic nie dała.Jeśli macie jakieś sugestie podpowiedzcie co tu jeszcze mogę pocudować.Przepustnica czysta,filterek gazu nowy,parownik czysty bez mazutu,układ podciśnienia szczelny. :dupa: jeżdzę z odłączoną rurą do snorkla bo inaczej przy przychamowaniu obroty lecą na 450 i gaśnie.Na benzynie cyka ok.850 obrotów falowanie nie wyczuwalne. :killer:
Ostatnio edytowano 24 cze 2010 18:14:54 przez sylwian70, łącznie edytowano 1 raz
sylwian70
 

Re: SNORKEL

Postprzez szymon.ha » 24 cze 2010 17:00:44

To może zbyt małą średnice ten snorkel ma? Lub w środku gdzieś przypchany jest że powietrze zbyt mało dostaje.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: SNORKEL

Postprzez sylwian70 » 24 cze 2010 17:15:50

Rurę do snorkla mam 75mm. Problem jest tylko na wolnych obrotach i na gazie na benzynie wszystko cyka na LPG franca faluje.Filtr powietrza nowy czysty a motor nie cyka tak jakbym chciał.Zmienię jeszcze gazownika może to coś pomoże choć wątpię aby to coś pomogło.Pozostało mi jeszcze rozebrać cały kolektor ssący i dla pewności posprawdzać może uszczelka mi przepuszcza może po założeniu snorkla i próbie szczelności gdy dałem gaziora i zatkałem rurę może coś motor wessał.W trakcie falowania słychać szelest ni to powietrza ni to gazu ale nic nie widać po zatkaniu rury snorkla na LPG motor zaraz się dusi czyli rury ssące są w miarę szczelne.Na LPG jest bardzo czuły 3-go silniczka krokowego nie widzi mi się kupować bo oba mam raczej sprawne,choć na tym jest dużo lepiej może i ten też jest trochę wadliwy.Po odpięciu rury między filtrem a snorklem jest prawie idealnie :?Na wolnych obrotach na LPG tak jakby było mu za mało powietrza.Pozdrawiam.
sylwian70
 

Re: SNORKEL

Postprzez przemekcrx » 25 cze 2010 18:30:06

Moim zdaniem za dużo tego powietrza dostaje, przytkaj czymś i sprawdz...
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: SNORKEL

Postprzez sylwian70 » 25 cze 2010 20:09:57

Sam wyregulowałem gaz robiąc wielokrotne próby w efekcie na postoju jest dobrze pozostał tylko problem podczas jazdy i nagłym przychamowaniu na wciśniętym sprzęgle obroty lecą i :dupa: Jadąc ostrożnie i zwalniając spokojnie jest w miarę do przyjęcia ale ja lubię szarżować.Kominek snorkla mam skierowany w kierunku szyby przedniej w tej pozycji u mnie są najlepsze efekty.Po stronie mechanicznej jest wszystko okey,pozostała mi tylko do sprawdzenia elektronika tylko ci moi gazownicy słabo kumaci że ino:cry2:
sylwian70
 

Re: SNORKEL

Postprzez steele » 25 cze 2010 20:21:54

sylwian70 napisał(a):podczas jazdy i nagłym przychamowaniu na wciśniętym sprzęgle obroty lecą i :dupa:

Sylwek, moja potrafi czasem (rzadko) zrobić to samo bez snora więc może nie on Ci tu winien??
steele
 

Re: SNORKEL

Postprzez brum » 25 cze 2010 22:44:59

A na 100% masz szczelny układ? Sprawdź go psikając samostartem lub np lakierem do włosów po dolocie i okolicach przepustnicy, jak podniesie obroty to wiadomo.
Gaz ma to do siebie że jest czuły na lewe powietrze, choć teraz jeżdżę z dziurą w dolocie bo mi czujnik temp wypadł i jest o dziwo ok...
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez przemekcrx » 26 cze 2010 08:20:06

No to powiem Ci na swoim przykładzie,mam crx-a jest tam II geny gaz,i był tam mixer podczas jazdy wrzucałem na luz, czy hamowałem silnik zgasł, bo po prostu zdmuchło gaz tak mi tłumaczył gazownik, żadne regulacje nie pomagały,całą sprawę załatwiło to: http://moto.allegro.pl/item1096240129_n ... ginal.html
Fakt troszkę drogie, ja kilka lat do tyłu płaciłem prawie 500zł
I jestem mega zadowolony,bo nie trzeba przy tym żadnych silniczków krokowych ,bo są zbędne..
A zmiany są mega odczuwalne po założeniu blosa,nie ma praktycznie żadnej zwężki,
teraz 200km/h wrzucasz na luz, a on sobie trzyma obrotki idealnie ..
Jest tam w środku zasuwa która po zdjęciu nogi z gazu się zamyka i nie zdmuchuje lpg....
Byłem na hamowni różnica tylko 10ps między benzyną a gazem....
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: SNORKEL

Postprzez brum » 26 cze 2010 11:33:24

Tylko BLOS jest nielegalny bo niema sterowania elektronicznego(ten elektroniką jest gorszy) i mogą się doczepić choć nie muszą na przeglądzie. Ale ogólnie jest :>:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron