Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez Jacek od » 01 lut 2009 19:41:37

To mam smutna nowinę :x :x :x Nasze tylko 380zł za 2 sztuki.
Pozdrawiam
Jacek
Obrazek
Avatar użytkownika
Jacek od
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 735
Dołączył(a): 04 sie 2008 16:42:16
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 01 lut 2009 20:37:23

to u nich standardowa cena
190 za szt. + przesyłka

a co do moich poczynań to niestety sam nie dam rady wymienić - nawet próby zrobić
brakuje albo sprzętu albo drugiego człeka :)

fotka z dzisiejszych prób:
Obrazek

pzdr
K
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez sledz » 01 lut 2009 21:09:31

Ja sam to robiłem tylko że nie widzę kanału, a pchać się pod taką gilotynę to strach.
Porządnie zaprzyj przednie koła :?:

kilka wskazówek we wcześniejszych postach ,ale to pewnie czytałeś.
Powodzenia.Może twoje są dobre . :wink:
Ja zawsze mam pecha to i tak wyszło.
sledz
 

Re: Lift

Postprzez s4e » 01 lut 2009 21:55:49

Nie wiem jak we frotce, ale np w land cruiserze zmiana po odkręceniu tylnego koła i amortyzatora przy moście była łatwizną. Dało radę zrobić samemu. Ściski do sprężyn albo mocne śrubokręty lub łyżki do kół posiadasz?
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 01 lut 2009 22:02:17

WAŻNE :-)

Włącz napęd 4x4 ... i zostaw na biegu - wiadomo - bedzie jak na hamulcu ;-)

Kanał - obowiazkowo !!!

trójnogi... dobre na chwile - niestabilne - no chyba że masz takie "wojskowe" do STARA :-)
czasami trzeba użyc siły w stosunku do auta - i sie BUJA .... może spaść....
polecam położenie autka na SZEROKICH belkach drewnianych - postaraj się grzes o takie DECHY o szerokoci 30 cm i długich na 50cm... na takiej piramidce autko spokojnie leży...
ale pieniek nie polecany ... bo może sie rozłupać.. TWARDE DECHY na płasko...
widac nawet na którymś zdjęciu...


Jak walczyliśy ze springami - dwie osoby - jedna w kanale druga przy kole... i dwie "brechy" do podważenia springa. Niestety w sprocie nie da sie za nisko opuścić mostu... :| a jakby u ciebi bylo można.... to uważaj na przewody elastyczne... niech na nich most nie wisi...

i trzeba AMORKI zciagnać.... bo idzie wtedy jeszcze niżej ;-) i nie zapomnij o WD40 :-) przyjdaje się ;-)

i ściski zakłdac tak samo jak na zdjętej - dlatego zdjęcia !!! ciasno przy górnym gnieździe springa.

to tak kilka słów ...
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez s4e » 01 lut 2009 22:08:53

Chyba troszkę straszysz :wink: Trójnóg dobrze podstawiony pod ramę jeszcze przed mostem się nie przewróci, pniaczek się też nie rozłupie, chyba ze próchno o średnicy 20cm :mrgreen:

Ponawiam, nie da rady na prawdę wyjąć springów od strony koła? Bez włażenia pod spód?
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 01 lut 2009 22:25:47

Wiesz ;-) u KOBZIEGO na fotce widze prawdziwy trojnóg taki "od STARA" :-)

Jack miąl takie fajne nówki składane 2 tony.... ale uwierz mi jak osiki dygotały...
Podstawę miały 25x25x25....

Pamiętaj że pniak rozłupie ci się wzdłuż jak go punktowo potraktujesz. - no chyba że od gory DECHA na plasko ;-)

Lepiej postraszyć niż potem na innym wózku....
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez sledz » 02 lut 2009 00:54:32

Nie straszcie tak chłopaka :lol: ma plan to wie co robi. :?:
W longu nie jest tak żle ,ale kanał wskazany.
Sciaągacze wskazane ,mniej lewarowania ,ale i tak by weszły mimo że są dłuższe.

Ja podnosiłem na przemian lewarek i deski a potem pniak pod osłonę zbiornika ,na jednej z fotek widać.
Ale mimo porządnego zaparcia przednich kół i tak bałem się że się frota stoczy.

Tybardziej że kiedyś raz opadła mi .
Cały przud spadł z lewarków na tarcze ,zachciało mi się ściągać oba koła jednocześnie.
sledz
 

Re: Lift

Postprzez sledz » 02 lut 2009 12:55:01

Ok!! jestem świeżo po rozmowie z panią w pospringu.I sytuacja wygląda tak.
Wszystko da się naprawić;
Muszę jedynie odesłać nowe sprężyny.A tam już coś z nimi zrobią aby było dobrze.
Wskazane było by jednak dostarczenie starej sprężyny na wzór ,celem dokonania dokładniejszych pomiarów.

I tu mała prośba do mieszkających w pobiżu firmy POSPRING.
Czy ktoś posiada starą sprężyne od LONGA rok 95 lub wersji A i chciałby udać się do firmy celem dokonania pomiarów .

Moge jeszcze odzyskać swoje stare, ale to trochę skomplikowane bo obecnie są w innym aucie.

A cełe zamieszanie powstało w wyniku braku właśnie starej sprężyny.
sledz
 

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 02 lut 2009 18:02:20

łeeeeee - a myślałem że wyślą ci NOWE na wymiane :-)

jakbyś potrzebował mamy 6 sprężyn ;-) hihi od Sporta B :-)
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez ktoś » 02 lut 2009 18:40:26

Podłączę się do tematu. Ja też potrzebowałbym komplet na tył do sporta A 96r. Jeżeli miałby ktoś na wzór im podrzucić z ich okolicy, lub ewentualnie ktoś w okolicach mazowsza, Lubelszczyzny, Łódzkiego to mógłbym odebrac żeby im wysłać :roll:
ktoś
 

Re: Lift

Postprzez sledz » 04 lut 2009 17:17:38

ktoś napisał(a):Podłączę się do tematu. Ja też potrzebowałbym komplet na tył do sporta A 96r. Jeżeli miałby ktoś na wzór im podrzucić z ich okolicy, lub ewentualnie ktoś w okolicach mazowsza, Lubelszczyzny, Łódzkiego to mógłbym odebrac żeby im wysłać :roll:



,,Ktoś''-fajny login na co trzeciego posta możesz odpowiadać. :lol:

Zrób tak wejdź pod auto i zmierz lub zrób fotke tak jak ja
Obrazek

Pewnie wiesz o czym myślę.Może wcale nie potrzebujesz nowych.
A wystarczą ci używane sprężyny od longa.Abyś uzyskał lift.
Zmierz jeszcze wys do nadkola.
sledz
 

Re: Lift

Postprzez brum » 04 lut 2009 17:46:30

Tylko że spręzyny w aucie są pod obciążeniem i wzależności od zużycia są niższe lub nie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Balkandriver » 04 lut 2009 18:07:10

Pisałem 4go stycznia, ale podam jeszcze raz:
Nowe sprężyny mają 43,5mm wysokości, 10 zwojów,średnicę wewn.=10,65mm, średnicę zewn.=12,68mm, grubość druta różną na poszczególnych zwojach, ale przy "końcach" =12,5-12,7mm.
Te z Pospringu będą miały drut o jednakowej grubości.
Czy te wymiary Wam wystarczą?

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez sledz » 04 lut 2009 20:01:34

Obrazek

To są właśnie nowe sprężyny z pospringu i są obciążone.Jak widać. :wink:
Prawdopodobnie sprężyny ktosia sport 96 są podobne do sprężyn longa 95 ,a jedynie w stanie spoczynku[rozprężenia] są krótsze[ 38cm.]
I bioręc pod uwagę fakt że tyłek :lol: sportaA podobno jest lżejszy ,od zadka :lol: longa A

To możliwe że aby podnieść sportaA należy założyć sprężyny od longaA
sledz
 

Re: Lift

Postprzez s4e » 04 lut 2009 20:51:50

Myślę, że może to być dobry trop.


:mrgreen: Taka przypowieść o sprężynie:

Kupił raz pewien człek 8) sprężyny do swojej ślicznej astry f sedana. Za prawdę miały być do sedana, choć na pudełku tylko numery katalogowe widniały. Szczęśliwy zszedł wieczorem do garażu celem instalacji tychże springów. Jak wielkie było jego zdziwienie to tylko on sam i astra wiedzą :shock: Tyłeczek astry, śliczniejszy od jej całej, poszedł tak wysoko, niczym jakoby po zrobieniu SPOA na jej belce skrętnej :idea: Niepocieszony, założył na powrót stare sprężyny, a te nazajutrz oddał do sklepu. Upuszczywszy ciśnienia przed drzwiami, coby nie narobić bardachy w klepie, oddał sprężyny, jak się okazało, dostał je wcześniej od kombi :|

Morał, drogie owieczki fronterowych hal płynie taki...

...może być tak jak mówi śledź 8)
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lift

Postprzez ktoś » 04 lut 2009 22:11:14

@Balkandriver - dla uściśnienia piszesz o springach do sporta czy longa? Jeżeli tak dokładnie opisałeś mi sprężyny do sporta z 96r. to w zasadzie mam załatwioną sprawę :idea: Chyba ludkom z Pospringu wystarczy takie dokładne zwymiarowanie + "poprosze o 3" dłuższe no i twardsze o powiedzmy 15-20%" ...- chociaż to oczywiście moje gdybanie :roll:
ktoś
 

Re: Lift

Postprzez s4e » 04 lut 2009 22:13:54

Ja proponuję śledziowo-ktosiowego spota u mnie celem dokonania organoleptycznych pomiarów połączonych z przymiarką :mrgreen:
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lift

Postprzez Balkandriver » 04 lut 2009 22:50:41

Odpowiedź dla @ktoś
Opisałem sprężyny dla Longa diesla 2.8 TDi / 95 / 4JB1T

Nadal będę się upierał przy uzyskaniu informacji, z jaką siłą należy ścisnąć nominalną sprężynę od wartości pełnego wymiaru nieobciążonej sprężyny do wymiaru (wysokości), zakładanego przez fabrykę.
W poprzednim moim aucie znałem takie wartości i to pozwoliło dobrać w Pospringu takie sprężyny, aby poza podniesieniem auta zadać odpowiednią jego twardość.
Z tych sprężyn korzysta mój kolega, który przewiózł sporo materiału do budowy domu i auto mu "nie siadło".
W Pospringu zawsze zapytają o wysokość liftu i o procent twardości. I tu zaczynają się schody.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez gregorp77 » 04 lut 2009 23:33:17

Balkan mówisz o tyum pospringu w Poznaniu, bo dzisiaj do nich dzwoniłem i nie pytali jakie chcę mieć twarde spręgi,tylko o ile wyższe .
gregorp77
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość