
Rozbierz alternator.
Sprawdz multimetrem kazda diode w mostku prostowniczym. Powinna przewodzic wylacznie w jedna strone. W stanie zaporowym nie powinny miec przejscia.
Sprawdz uzwojenie statora (stojanu), najlepiej rozlutuje laczenia uzwojeń i przetestuj kazde po kolei omomierzem, pod katem przerwy lub zwarcia, a takze zmierz rezystancje kazdego uzwojenia, wszystkie powinny miec identyczna lub zblizona. Nietypowe wyniki, za mała wartosc lub istniejace polaczenie pomimo rozlutowanych wyprowadzen swiadcza o zwarciu. Brak przejscia swiadczy o przerwaniu/przepaleniu.
Sprawdz uzwojenie rotora (wirnika) i powierzchnie styczna komutatora.
Nie ma sily, to nie jest zaawansowana technologia kosmiczna. Jesli regulator jest sprawny, to jeden z ww. elementów MUSI byc uszkodzony. Znajdziesz przyczyne - usuniesz objawy.
Jaki tam masz silnik? Jak cos mam idelany alternator po calkowitej regeneracji z 2.8/3.1 na sprzedaz.