Witamy !



[A 2.4] Wysokie obroty silnika po zmianie filtra powietrza

[A 2.4] Wysokie obroty silnika po zmianie filtra powietrza

Postprzez Adriano86 » 29 gru 2010 14:37:24

Witam :D
Otóż wymieniłem filtr powietrza na filtr stożkowy Simota. Odseparowałem go od silnika żeby nie zasysał gorącego powietrza, syfu itp. Po odpaleniu silnika na biegu jałowym obroty są w granicach 1900 obrotów(poprzednio ok 1000 obrotów). Można zmniejszyć jakoś obroty silnika?

Znalazłem na forum taki link podany przez bruma

http://forum.opel24.com/uczenie-kompa-ecu-vt40544.htm

konkretnie 3 post od góry. Może mam również zrobić tak samo?
Adriano86
 

Re: [2.4] Wysokie obroty silnika po zmianie filtra powietrza

Postprzez Arni » 29 gru 2010 17:06:38

Filtr stożkowy z reguły pozwala na swobodniejszy przepływ powietrza, silnik zasysa go teraz więcej niż przedtem wiec może stąd zakłucenia w składzie paliwo-powietrze?
Arni
 

Re: [2.4] Wysokie obroty silnika po zmianie filtra powietrza

Postprzez Balkandriver » 29 gru 2010 17:52:42

Dokładnie, zresztą te filtry są potocznie nazywane "bezoporowymi", czyli zapewniają właśnie szybszy przepływ powietrza.
W 2.8, po przełożeniu filtra z tradycyjnego na K&N nic się nie podziało złego, ale w poprzednim plaszczaku, żeby "zestroić" pracę silnika musiałem dać świece 4-elektrodowe (wbrew reklamom - nie dookólne), wtedy zaczęło grać i poczułem różnicę.
Ale tam była cholerna elektronika i trzeba było jej dać do rozumu. Inna sprawa, że wszystko ustabilizowało się po 300 km.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2.4] Wysokie obroty silnika po zmianie filtra powietrza

Postprzez Adriano86 » 29 gru 2010 20:06:00

Serdeczne dzięki koledzy za odpowiedzi.

Mam już problem z głowy :D Troszkę pojeździłem tak jak było opisane w tym linku od Bruma, odłączyłem klemy na parę godzin i już wszystko ok.

Temat uważam za rozwiązany :D
Adriano86
 


Powrót do 2.4i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości