Witamy !



[B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

[B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

Postprzez PIOTR714 » 03 mar 2008 01:48:15

witam serdecznie mam pytanie jaka powinna byś prawidłowa temperatura silnika frotka z 2004r 3,2 + gaz u mnie jest cały czas 80 stopni bez względu czy lato czy zima przed założeniem gazu też taka była czy wymienić termostat czy ten typ tak ma ????
pozdrawiam
PIOTR714
 

Postprzez Elektro001 » 03 mar 2008 09:21:19

Jeśli trzyma stałą temperaturę to dobrze świadczy o termostacie i układzie chłodzenia. Nie przejmuj się - tak ma być. Ciesz się i jeździj jak najdłużej bez awarii. :wink:
Elektro001
 

Postprzez sledz » 03 mar 2008 10:14:37

Około 80' to optymalna temp pracy kazdego silnika,obyś tak miał zawsze, :D
sledz
 

Postprzez PIOTR714 » 03 mar 2008 13:08:38

dzięki to chciałem wiedzieć
pozdr
PIOTR714
 

3.2 Temperatura pracy

Postprzez krynek » 15 sty 2011 20:58:50

Szukajka wypluła trzy strony ale ani słowa o tym silniku . Testowałem dzisiaj 3.2 v6 w automacie i na pierwszy rzut oka niby wszystko o.k. ale pomijając wskazania kompa na poziomie 35l/100km (!) zaniepokoiła mnie temperatura pracy tego silnika ; wskazówka stała jak zaklęta na 80 stopniach - jak na benzyniaka to chyba trochę mało proszę użytkowników o poradę czy aby nie powinna stać w pionie tak na około 90 , z nawiewów też bez rewelacji choć nie zimne powietrze leciało.
Druga sprawa niby nie tutaj ale może jakiś użytkownik automata podpowie kiedy zapina OD czyli ostatni bieg .Jeździłem jeepem i tam przy odpowiednim manipulowaniu pedałem przyśpieszenia można było zapiąć OD (ostatni bieg) przy 70km/h i autko sie kulało na 1800-2000rpm.W testowanej frocie nie udało mi się by zapięło niżej 90km/h i wszystkie biegi zmieniała dopiero na poziomie 2700-3000rpm chyba trochę późno .Opony niby standard dwie osoby na pokładzie, ale jeżdżąc zgodnie z przepisami nie chce włączać OD zastanawiam sie czy tak ma być czy coś ze skrzynią, czy też może uwalony termostat i niedogrzane auto pracujące w jakims trybie ssania czy coś w ten deseń, bo spalanie na sto kilometrów zamknęło się okrągłą cyfrą 30litrów a nie szalałem i napędy tylko parę razy uruchomione celem sprawdzenia , reduktor niedotykany.
pozdr
krynek
 

Re: 3.2 Temperatura pracy

Postprzez Pawel » 15 sty 2011 21:21:07

... to ta Frota Bielaka... :?: W kwestii ogrzewania - gdzieś na forum jest o "źle" podpiętym w układ chłodzenia/ogrzewania reduktorze gazu...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 3.2 Temperatura pracy

Postprzez nestor » 16 sty 2011 02:11:01

W temacie temperatury silnika.
U mnie też wskazówka temperatury silnika stoi jak przyklejona na ok. 80st. C. Latem jak upały i włączona klima w czasie postoju lub poruszania się w korkach potrafi wzrosnąć do 100st - u mnie nie ma wentylatora chłodnicy klimy! Konsultowałem z moim mechanikiem - przed sezonem zimowym sprawdził termostat - jest OK i jest fabryczny. Otwiera się przy 72st. i tak ma być. Wyższa temperatura może być groźna dla uszczelek głowicy.

Chwilowe spalanie na poziomie 35l/100km - przymruż oko, nie patrz na to. To tylko chwilowe. Poza tym wskazania spalania komputerka pokładowego to tylko orientacyjne wskazania a nie dokładne pomiary. U mnie zawyża 10-15% na wskazaniach średniego spalania i ogólnego zużycia.

Zmiana biegów w automacie i jazda na biegu "bezpośrednim" z obrotami na poziomie 1500-2000 obr/min - na pewno przy ruszaniu nigdy but do końca, ale dość mocno i przy pewnych obrotach lekko odpuścić - bieg wchodzi wyżej. Kwestia wprawy. Teraz potrafię jeździć po mieście przepisowe 50-60 km/h na najwyższym biegu z obrotami 1500-1800 i wskazaniu chwilowym spalania na poziomie 8,5-9 l/100km. Od startu mocno przyspieszam powyżej 60-70 km/100 i odpuszczam pedał gazu - wchodzę na bieg bezpośredni, spadają obroty, prędkość/spalanie wraca do przepisowych/zadowalających i tak się turlam do następnych świateł. Przeciętną zimą mam w mieście poniżej 15l/100km. W trasie (90-110) poniżej 10l/100km. Przy mniej dynamicznej jeździe można rozpędzić frotę do przepisowych 50-60 i jechać trójka przy obrotach 2500-3000 i wskazaniu spalania chwilowego w okolicy 20-25 l/100km.
A może miałeś włączony "sport"?
Obrazek
off-road jest jak seks - jak nie ma w nim uczucia, to sama technika nie wystarczy
Avatar użytkownika
nestor
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 287
Obrazki: 1
Dołączył(a): 03 gru 2009 22:49:26
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 3.2 Temperatura pracy

Postprzez krynek » 16 sty 2011 09:16:49

Nestor dziękuję , poszukam bo powiem szczerze o wielu rzeczach myślałem ale knefelka z ustawieniem skrzyni w tryb pracy sport nie zlokalizowałem; a to może być przyczyna.
pozdr
krynek
 

Re: 3.2 Temperatura pracy

Postprzez krynek » 16 sty 2011 13:32:37

No i okazało się że termostat do wymiany bo mimo że auto świeżo po odpaleniu to już lekko ciepły płyn goni na chłodnicę, więc termostat albo podwieszony albo nie domyka.
Co do pracy skrzyni to zonk albo pracuje cały czas w trybie S albo cos nie teges. Po wciśnięciu przycisku S różnicy nie czuć żadnej w poziomie zmiany biegów, a zapala się tylko lampka.Czy przycisk wciśnięty czy nie zmienia biegi bardzo wysoko na poziomie czterech tysięcy obrotów, a OD zapina jak zaklęta nie mniej niż 90km/h wcześniej za boga nie chce.Kick down działa poprawnie, biegi zmienia w miarę płynnie. Pozostają poszukiwania schematu elektryki skrzyni i weryfikacja przycisku S.
pozdr
krynek
 

Re: [B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

Postprzez nestor » 17 sty 2011 22:25:31

Możesz jeszcze przetestować jak działa SNOW - powinien ruszać z trójki i tak trzymać do około 40km/h. Poza tym - przyciski sterują przekaźnikami - słyszysz klikanie przekaźników?
Obrazek
off-road jest jak seks - jak nie ma w nim uczucia, to sama technika nie wystarczy
Avatar użytkownika
nestor
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 287
Obrazki: 1
Dołączył(a): 03 gru 2009 22:49:26
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

Postprzez sebol długi » 17 sty 2011 22:43:13

mozesz miec mało oleju i ci przeciąga na biegach tryb s dziala tak jak by brakowalo tobie oleju
S-ka zwieksza przełaczanie obrotów na wyższy poziom
AUTO SERVICE 4X4 specjalizacja opel frontera
OPEL FRONTERA (Isuzu Amigo) 4,6V8 4x4 SPORT 2002 300KM
BUS T6 2016 150KM
LAWETY PRZYCZEPKI POMOC DROGOWA

NA WARSZTACIE RZECZY NIEMOŻLIWE ROBIMY OD RĘKI ,CUDA ZAJMUJĄ NAM TROCHĘ WIĘCEJ CZASU
TEL 507 112 685
email: sebol.dlugi@wp.pl
GG 13967843
Avatar użytkownika
sebol długi
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 198
Obrazki: 10
Dołączył(a): 25 paź 2009 10:07:21
Lokalizacja: WRONKI POZNAN wielkopolska
Pochwały: 10
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

Postprzez Nerwosol Tasmański » 24 sty 2011 10:50:48

Witam!
Niedawno spotkałem się z takimi objawami we frontce mojego ojca! przyczyną okazały się praktycznie zespawane tarczki/ślizgi między biegami w skrzyni (automat). Bez najmniejszego problemu, w ekspresowym tempie oraz za zupełnie przyzwoite pieniążki poradził sobie z tematem kolega SEBOL DŁUGI !!! Na prawdę polecam !!!
ps. nie mam do kolegi blisko bo jakieś 60 km ale bez wahania wybieram jego usługi ze względu na wiedzę i fachowość. (remont skrzyni praktycznie w jeden dzień, w poznaniu minimum 3/4 i za 2x większą kase)
Nerwosol Tasmański
 

Re: [B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

Postprzez kamslaw » 10 lut 2011 21:09:06

Witam,
w mojej też zamyka lock-up jak w zegarku przy 90km/h więc to chyba nie jest przypadek...
kamslaw
 

Re: [B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

Postprzez gufix1 » 20 kwi 2011 19:55:04

pomocy mam frotke 3.2 v6 w manualu a poszedł mi termostat woda nie spada poniżej 100. Gdzie jest ten termoat a słyszałem że będe musiał rozkręcić pół samochodu!!!!
gufix1
 

Re: [B3.2] Jaka temperatuta silnika ???

Postprzez slaws » 03 cze 2011 21:22:11

Witam mam problem tak wydaje mi sie ze go mam ale to się okaże wiec tak, przejeżdżając wodę połamały mi się łopaty od wentylatora chłodnicy wie kupiłem nowe z LT teraz kiedy jeżdżę i jak trzymam obroty ok 2500-3000 to mi temp wzrasta ponad połowę trochę, nie sprawdzałem do jakiego stopnia max podskoczy bo nie chciałem go przegrzać a jak będę w terenie jeździć to się boje ze go przegrzeje.Powiem ze przedtem mialem temp ok 1,5 kreski i mnie zadowalała bo nie bałem się o przegrzanie. 98r 2,5 td. Jakieś rady ? może termostat ale jak przedtem był chyba dobry (albo nie jak trzymał 1,5 kreski temp) ??
slaws
 


Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron