Witamy !



[B 3.2] Brak wolnych obrotów

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez konik » 25 sty 2011 21:30:52

Słyszalne na filmiku bulgotanie, i zalewanie paliwem, raczej nie mają nic wspólnego ani z zaworem EGR, ani tym bardziej ze skrzynią. Objawy te dość jednoznacznie wskazują na problemy z układem zapłonowym. Proponuję sprawdzić czy auto pracuje na wszystkich garach, najprostszy sposób, to na pracującym silniku, kolejne odłączanie wtyczek wtryskiwaczy. Prosty, szybki, i skuteczny test pracy układu zapłonowego i po części wtryskowego.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 25 sty 2011 21:37:04

dzięki za dobre chęci ale to zrobiłem na samym początku (oczywiście komputer wywalił błędy związane z brakiem aktywności poszczególnych cewek) dodam że np. dziś już objawy zaduszanego silnika nie występują jutro się okaże czy to tylko 1 dniowa poprawa jak ostatnio czy co :-(
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 25 sty 2011 21:38:40

szymi64 napisał(a):
mklw napisał(a):a co takiego Ci regulowali, bo nie bardzo rozumiem?

mając na myśli regulacje pisałem o całości usługi.Natomiast widziałem rozebrany element do którego idą przewody znadujący się zaraz za filtrem powietrza.

masz na myśli przepływomierz czy może coś bliżej silnika w okolicy puszki z filtrem
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 27 sty 2011 19:55:59

no i się nacieszyłem wczoraj wyjąłem EGR wyczyściłem i zamontowałem spowrotem i już odpalając znów zalewanie i bulgotanie z silnika do momentu rozgrzania :(
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 31 sty 2011 12:58:19

znowu 2 dni spokoju 160km zrobione i dziś rano odpalam i lipaaaaaa

Dzieje się tak nie zawsze - czasami częściej czasami rzadziej, jak tylko odpale auto i odrazu depne gaz i jade nie pozwole na prace na biegu jałowym aby silnik sie troszke zagrzał to wszystko jest ok nie zalewa silnika. Ale wystarczy że odpale auto i zaczne skrobać szyby wsiadam po oskrobaniu wrzucam D i dodaje gazu i znowu te dławienie że ledwie wytocze się z parkingu na droge, pomaga tylko stanowcze dodanie max gazu do oporu i wtedy silnik przepala te zadłąwienie i idzie (wiem że to bardzo niezdrowe dla silnika takie gazowanie na zimnym silniku ale inaczej poprostu nie da rady jechać). Co to za jazda na 2 garach tak przynajmniej ja to odczuwam. Prosze o wszelką pomoc co jeszcze sprawdzić moze jakiś czujnik padł który działa na ciepło płynu chłodzącego a może regulator ciśnienia paliwa. A moze jakiś inny czujnik od przepływu powietrza?
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez brum » 31 sty 2011 18:02:15

Jak nie sprawdzałeś to sprawdź: przepływomierz, czujnik temp. powietrza i cieczy(ten dla ECU)
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 31 sty 2011 18:04:13

brum napisał(a):czujnik temp. powietrza i cieczy(ten dla ECU)

gdzie ich szukać
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez brum » 31 sty 2011 18:14:41

Powietrza jest na rurze dolotowej, cieczy gdzieś z tyłu głowicy.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 27 lut 2011 23:14:20

Co do problemów z obrotami , szczególnie tych skaczących i za wysokich, to znalazłem coś takiego:
http://ww2.justanswer.com/uploads/SamC/2008-02-01_235036_isuzu.pdf
BTW. Tam są dwa zdjęcia punktów mas, nie bardzo kojarze gdzie to jest .... u mnie nie zlokalizowałem, może komuś się uda.

Co do tematu, piszecie, ze czyściliście silniczek krokowy, pytanie, jak go rozebraliście bez testera silników krokowych (czy jak sie to nazywa), chcialem go przeczyścić, ale nie bardzo wiem jak się do niego dobrać... bez piłowania.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez brum » 28 lut 2011 17:21:41

Zalej go naftą lub czym podobnym na kilka godz.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 28 lut 2011 17:44:24

Ale co mi to da, jak syf jest wewnątrz, czy się wydostanie,czy to wystarczy? Chciałbym to badziewie rozkrecić, wyczyścić i przesmarować.....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 01 mar 2011 09:20:03

krokowy jest nierozbieralny
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 01 mar 2011 09:41:20

Podobno jest, ale trzeba mieć do tego sprzęt.
http://allegro.pl/tester-silnikow-krokowych-i1477161147.html
np. coś takiego.

Czyli domowym sposobem jest wrzucenie do nafty na parę godzin tak? To wystarcza?
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez Jedrek_G » 01 mar 2011 17:09:53

JaGrab3 napisał(a):Podobno jest, ale trzeba mieć do tego sprzęt.
http://allegro.pl/tester-silnikow-krokowych-i1477161147.html
np. coś takiego.



Szkoda kasy jak na tego typu "wynalazki" :wsciekly:
Jedrek_G
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 01 mar 2011 17:38:18

Dla pojedynczego użytkownika to tak, bo ileż razy ci pada krokowiec.
Ale dla mechanika?? Jak najbardziej.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nestor » 01 mar 2011 21:06:20

Moja frotka to 3.2 z automatyczną skrzynią. Po zakupie miałem problemy z pływającymi obrotami. Pojechałem do bosch-serwisu. Sprawdzili i przeczyścili przepływomierz i czujnik położenia przepustnicy łącznie z konektorami. Poprawiło się na czas jakiś. Pewnego dnia nie chciała odpalić. Dłuższe kręcenie, gaz do połowy...odpaliła, ale na wolnych gasła. Po kilku, -nastu próbach udało się odjechać. Po dojechaniu do domu i wyjęciu kluczyka silnik nie zgasł! Pracował na wolnych obrotach, na desce choinka - wszystkie kontrolki lekko podświetlone. Kluczyk w pozycję zapłon - kontrolki OK, ale silnik wchodzi na wysokie obroty. Wyjmuje kluczyk - silnik schodzi do poziomu wolnych i nie ma zamiaru zgasnąć. Automat - nie zduszę go sprzęgłem. Podkręciłem obroty prawie na maksa i wyjąłem kluczyk - silnik zgasł. Tego wieczoru miałem jeszcze wyjazd do ojca. Po drodze realizacja recepty w aptece. Za każdym startem problem z wolnymi obrotami, przy każdym stopie problem z gaszeniem silnika. Następnego dnia bosch-serwis i... czyszczenie zaworu egr - pomogło.
Niedawno na zimnym silniku wolne obroty zaczęły pływać. W czasie jazdy, po rozgrzaniu - OK. Kiedyś włączyłem silnik i skrobałem szyby czas jakiś. Pojawił się check engine. Sprawdziłem elm-em. Błąd sondy lambda. Dynamicznie, na pracującym silniku druga sonda dawała "mułowate" odczyty. Wizyta w moim ulubionym bosch-serwis ze zleceniem wymiany sondy, a nawet dwóch. Po przebiegu ponad 250kkm chyba czas. Po wyjęciu tej mułowatej w środku dzwoneczek. Sondy wymienione, podpięty komp i znowu druga sonda mułowata. Kilkanaście sekund pracy silnika na wysokich obrotach i odczyty z sondy OK. Powrót do wolnych obrotów - znowu mułowate odczyty. Technik sprawdził zasilanie sondy - brak napięcia w obwodzie podgrzewania. Ja bym zmostkował zasilanie grzałki z pierwszej sondy. On był uparty. Szukał i znalazł. Przetarty przewód na wyjściu z peszla. Wstawiony nowy kawałek i jest super. I nawet jakby silnik dostał więcej mocy.
Dlaczego to wszystko piszę. Bo w moim przypadku przyczyn niewłaściwych obrotów silnika było kilka w różnym czasie. Podsumowując - bez dobrej kompleksowej diagnostyki trudno trafić na właściwą przyczynę. Objawy mogą być podobne - przyczyny różne :-(
Obyśmy mieli jak najmniej problemów z naszymi frotkami.
Obrazek
off-road jest jak seks - jak nie ma w nim uczucia, to sama technika nie wystarczy
Avatar użytkownika
nestor
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 287
Obrazki: 1
Dołączył(a): 03 gru 2009 22:49:26
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez fryc81 » 06 maja 2011 13:59:59

Witam.
Ja miałem taki problem z moją Fronterą 3.2 2000r. Na wolnych obrotach gasła np: po dojechaniu do świateł na skrzyżowaniu itd...nie trzymała obrotów.
Mechanik powiedział, że to sprawka Sond lambda he he jak nie wiedzą co się dzieje to Sonda lambda he he.
Wymontowałem sam silniczek krokowy oraz przepływomierz powietrza i wyczyściłem preparatem do czyszczenia gaźników Cyclo Carb Clean za 16zł i jeszcze popryskałem przepustnicę tam gdzie wchodzi krokowy i jak narazie jest git autko jeździ i nie gaśnie !!! he he ale zobaczymy na jak długo :)))
Pozdrawiam
fryc81
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 06 maja 2011 14:04:20

Swoje dodam, silniczek TAk, ale warto jeszcze przeczyścić TPS, on tez sie przycina...
Niestety ja nie umiałęm wymontować swojego TPS'a, torx najbliżej silnika tak mocno jest skęcony, że nie mam narzędzia zeby go wykęcić, dlatego powykreceniu jednego torxa i poluzowaniu drugiego, napsikałem tam wd40, przestał gasnąć na dojeździe do świateł.
Tak jeździłem ok 2m-ce i teraz znowu zauważam falowanie obrotów, po wysprzęgleniu, trzeba będzie znowu napsikać.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez fryc81 » 07 maja 2011 09:23:42

Witam :))
Gdzie ten TPS się znajduje i co to jest?
Bo pierwszy raz słyszę?
Nie znam się może dlatego he he
Pozdrawiam serdecznie :boss:
fryc81
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 08 maja 2011 19:17:34

Czujnik połeżenia przepustnicy, jest dokładnie na przeciwko silniczka krokowego, po drugiej stronie przepustnicy.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości