Witamy !



[2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

[2.3]Problem z odpalaniem- pompa wtryskowa?

Postprzez Elektro001 » 30 lip 2007 19:12:14

Mam pytanko do posiadaczy frotek 2,3TD. Czy też macie problemy z rozruchem rano (trzeba trochę pokręcić żeby odpalił). Mnie pomysły się skończyły. Zostało tylko pompę do sprawdzenia wysłać.
Elektro001
 

Postprzez KOBZI » 30 lip 2007 19:15:46

świeca żarowa ok??
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez Elektro001 » 30 lip 2007 19:19:30

Sprawdzony spręż, świece, ustawienie pompy z rozrządem, szczelność przewodów paliwowych też OK. Kupiłem nawet drugą pompę i jest lepiej, ale też jest używana, a wtych modelach pompa stoi pionowo i wystarczy malutka nieszczelność i rurki do wtryskiwaczy się zapowietrzają.
Elektro001
 

Postprzez mkmb » 31 lip 2007 07:57:03

Miałem w mojej Frotce kiedyś podobny problem. Przestała palić od pyknięcia i trzeba było kilka razy pokręcić. Okazało się że były przetarte przewody paliwowe na ramie w okolicach tylnego lewego koła. Po wymianie przewodów jest ok. Później na rajdy4x4 doczytałem się że jest to wrażliwe miejsce i często tam przewody paliwowe robią się nieszczelne.
mkmb
 

Postprzez wiini » 02 sie 2007 09:10:13

witam
mialem podobny problem, u mnie to był problem cofającego się paliwka , ale zaworek zwrotny zalatwił sprawę i teraz pali na dotyk .
2,5TDS
wiini
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 160
Dołączył(a): 02 sie 2007 08:10:19
Lokalizacja: Zielona Góra
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Postprzez stefko25 » 04 wrz 2007 16:13:23

Witam - być moze problem tkwi w źle wyregulowanych zaworach
stefko25
 

Postprzez thepalec » 21 lut 2008 11:03:59

Witam.
To jest mój pierwszy post na tym forum.
Mam pytanie o regulację pompy wtryskową w silniku 2.8TDI.
Otóż mój mechanik wymieniał pasek rozrządu i powiedział że mam źle ustawioną pompę wtryskową. Poprawił regulację tak jak podał mu INFO-TECH czyli cośtam cośtam 12 stopni lub 0,5mm i Frotka przestała odpalać. Jak opóźnił wtrysk to jest OK. Z odpalenie wcześniej i teraz niema problemu, pali za pierwszym razem ale nurtuje nas pytanie dlaczego się nie da tego wyregulować tak jak zalecają informatory. Mechanik twierdzi że albo mam pompę nie z tego modelu albo jest zużyta. Pompa jest Boscha. Spalanie przy mojej jeździe to ok 9-10l/100km. Nie miałem porównania z inną Frotką 2.8 ale moja ma raczej słabe przyśpieszenie a maksymalna szybkość z jaką jechałem to 150km/h. Czy jest ktoś z Gliwic, Zabrza i okolic kto posiada Frotkę 2.8TDi long. Chciałbym porozmawiać i ewentualnie przejechać się kawałek i porównać osiągi silnika czy mój nie jest za słaby :)
Ewentualnie może ktoś zna jakiegoś specjalistę w śląskim dla którego silniki Isuzu 2.8TDI nie stanowią zagadki.
thepalec
 

Postprzez nightman » 21 lut 2008 13:11:06

Z tego co wiem to felery pompy wtryskowej wychodzą raczej na ciepłym silniku a nie na zimnym - auto nie odpala, zero dymu z rurki przy kręceniu i takie tam.
Swego czasu widziałem gostka pod warsztatem, miał problem z odpaleniem ciepłego auta...objawy jak wyżej, wyszedł mechan zlał pompę chłodną wodą i...autko odpaliło :P, popyrkało popyrkało i znów przestało palić. Po regeneracji pompki paliło już od ryski.

thepalec napisał(a):nurtuje nas pytanie dlaczego się nie da tego wyregulować tak jak zalecają informatory.

a może informatorzy do bani?
nightman
 

Re: Pompa wtryskowa

Postprzez tumek » 21 lut 2008 14:46:39

Elektro001 napisał(a):Mam pytanko do posiadaczy frotek 2,3TD. Czy też macie problemy z rozruchem rano (trzeba trochę pokręcić żeby odpalił). Mnie pomysły się skończyły. Zostało tylko pompę do sprawdzenia wysłać.

Ja mam to samo :) Jak jest mrozik w nocy to jest juz w ogóle kaplica. Świece wymieniłem na Denso i nic, dzisiaj jadę zawieźć wtryski do sprawdzenia i regulacji i zobaczymy.

Do tematu cofającego sie paliwa, gdzie jest ten zaworek? Jak sprawdzić czy sie cofa ? I czy da sie to samemu zrobić ? :)
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mkmb » 22 lut 2008 08:58:35

thepalec napisał(a):W Spalanie przy mojej jeździe to ok 9-10l/100km. Nie miałem porównania z inną Frotką 2.8 ale moja ma raczej słabe przyśpieszenie a maksymalna szybkość z jaką jechałem to 150km/h. .


Może masz wszystko OK. Spalanie jest prawidłowe. Demonem przyspieszenia nawet nowa raczej nie była, więc i nie będzie teraz. Max prędkość podawana producenta to jest 147 km/h. Jak przy zimnym i ciepłym silniku pali od dotyku to pewnie masz wszsytko dobrze. No, ale jak znajdziesz dobrego fachowca od tego silnika to nie zaszkodzi sprawdzić. Tylko gdzie takiego znaleźć? :(
mkmb
 

[2.3TD] Problem z uruchamianiem

Postprzez adrian.lębork » 12 lis 2009 21:22:35

Witam.mam Frotke 2,3TD z 93 r.Mam problem z uruchamianiem zarowno ciepłego jak i zimnego silnika :cry: Gdy zimny świece grzeje dwa razy i jakos odpala ale niemoże wejśc na obroty (musze trzymac troche gazu zeby nie zdechla)i kopci na niebiesko moze bardziej biało.Ciepła taż nie ciekawie odpala bo po nagrzaniu świec trzeba długo kręcic zeby zaskoczyla.W czasie jazdy wydaje mi sie że powinna byc silniejsza choc pewny nie jestem bo to moja pierwsza Frotka.W terenie sobie radzi.Czy to pompa paliwowa i wtryskiwacze? Pomóżcie prosze. :gears:
adrian.lębork
 

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Postprzez Pawel » 12 lis 2009 21:25:51

Najrozsądniejszym rozwiązaniem było by podjechanie do mechanika i tam "kompleksowe" sprawdzenie: świec, pompy, ciśnienia w cylindrach, filtra paliwa, czy nie masz spalin w układzie chłodzenia, może zapłon, uszczelniacze zaworowe...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Postprzez adrian.lębork » 12 lis 2009 21:31:52

Świece nowe zalożyłem,ciśnienie sprawdziłem.Oleju nie wciąga bo zrobiłem nim 7000km i ubytku wielkiego niema.Jak sprawdzic pompe?Może jest jakaś regulacja na niej żeby coś przestawic?
adrian.lębork
 

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Postprzez Pawel » 12 lis 2009 21:33:05

Pompa jest regulowana, ale jak, co i gdzie nie powiem, dla mnie to czarna magia... :oops: Mechanik... :?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Postprzez wikked » 12 lis 2009 21:33:33

a płynu nie zasysa bo ten biały dym troche sugeruje.
wikked
 

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Postprzez adrian.lębork » 12 lis 2009 21:37:43

To znaczy płyn napewno nie ubywa.jak Frotke kupiłem to wogóle nie odpalała na rozrusznik.Caly układ paliwowy uszczelniałem od zbiornika aż do wtryskiwaczy wszystkie przewody nowe i filtr.W ukladzie pompa została.Czy wiecie jaki to koszt naprawy pompy i wtrysków???
adrian.lębork
 

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Postprzez Pawel » 12 lis 2009 21:49:38

Silnik z Omegi, naprawa nie powinna dużo kosztować, to nie 2,8 Isuzu...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Postprzez adrian.lębork » 12 lis 2009 21:54:13

Dzięki za troche pocieszenia :D
?Dzieki za pomoc i pozdrawiam.W Giżycku w woju byłem
adrian.lębork
 

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Postprzez Pawel » 12 lis 2009 21:57:17

...a ja się studiami wykpiłem... Trochę żałuję... :?
Jeżeli dobrze pamiętam: wtryskiwacz do 2,3 góra 8 dych sztuka...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2,3TD, problem z uruchamianiem

Postprzez domel » 13 lis 2009 18:30:25

spróbuj zamontować jak najbliżej zbiornika zaworek zwrotny na przewodzie kóry pobiera paliwo ze zbiornika ojciec miał podobny problem i pomogło
domel
 

Następna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości