Witamy !



[2.3] ustawienie pompy

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez Sołtys » 03 maja 2011 08:06:04

Ile może kosztować wymiana ślizgu łańcucha rozrządu? Oczywiście pytanie dotyczy warsztatów. Mam pęknięty ślizg i chyba już łańcuch przeskoczył mi na zębatce bo Frota osłabła i zaczęła lekko dymić, do tego trochę nierówne obroty złapała.
Taka wymiana ślizgu wiąże się też z ustawianiem pompy?
Avatar użytkownika
Sołtys
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 13 sie 2009 06:54:32
Lokalizacja: Karnice - (Rewal)
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez olszak1000 » 02 cze 2011 12:59:26

Witam wszystkich.Jestem tu nowy frote mam od kilku dni jest to long 2.3 td rok 92.Wymieniłem ślizg łańcuszka ustawiłem rozrząd na znaki wszystko ok.
Tyle że teraz nie bardzo pali długo trzeba kręcić i lekko wciskać pedał gazu,do tego kopci jak parowóz na biało . Obstawiam źle ustawioną pompę lecz moim zdanie nie powinna tak kopcić a dodam że gaśnie na wolnych .Ma może ktoś pomysł co jest nie tak.?
olszak1000
 

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez MISIEK1985 » 03 cze 2011 21:09:20

olszak1000 napisał(a):Witam wszystkich.Jestem tu nowy frote mam od kilku dni jest to long 2.3 td rok 92.Wymieniłem ślizg łańcuszka ustawiłem rozrząd na znaki wszystko ok.
Tyle że teraz nie bardzo pali długo trzeba kręcić i lekko wciskać pedał gazu,do tego kopci jak parowóz na biało . Obstawiam źle ustawioną pompę lecz moim zdanie nie powinna tak kopcić a dodam że gaśnie na wolnych .Ma może ktoś pomysł co jest nie tak.?

w tym modelu pompe musisz ustawić na zegar , bo problemy z odpalaniem to niwszystko w szybkim tempie pozegnasz sie z uszczelką pod głowica :shock: :beer:
MISIEK1985
 

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez bienias_75 » 06 cze 2011 22:34:53

MISIEK1985 napisał(a):
olszak1000 napisał(a):Witam wszystkich.Jestem tu nowy frote mam od kilku dni jest to long 2.3 td rok 92.Wymieniłem ślizg łańcuszka ustawiłem rozrząd na znaki wszystko ok.
Tyle że teraz nie bardzo pali długo trzeba kręcić i lekko wciskać pedał gazu,do tego kopci jak parowóz na biało . Obstawiam źle ustawioną pompę lecz moim zdanie nie powinna tak kopcić a dodam że gaśnie na wolnych .Ma może ktoś pomysł co jest nie tak.?

w tym modelu pompe musisz ustawić na zegar , bo problemy z odpalaniem to niwszystko w szybkim tempie pozegnasz sie z uszczelką pod głowica :shock: :beer:


Z tym zegarem to też nie łatwo (mi lepiej się ustawia na słuch niż na to "gó..o" - dużo mniej roboty).
Jeśli odpala, to jesteś blisko ;) poluzuj pompę i spróbuj obrócić od 0,5 cm w jedną lub drugą stronę. Jak będzie lepiej to kombinuj aż do optimum. Choć ten biały dym mnie przeraża - strzelam, że ciecz chłodząca idzie do układu wydechowego lub komory spalania, stąd problemy z odpaleniem i kopcenie. Może uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica.

Moja przy źle ustawionej pompie kopci na czarno, czasem trochę na niebiesko ale nigdy na biało :niewiem:
Osobiście pompę ustawiam na słuch przy włączonym silniku, jak go trzymam na 1500 obrotów (płynne i miękkie klepanie zaworków), następnie na wolne obroty i przygazowanie (ustawiam aby jak najmniej kopicił). Metoda spartańska ale u mnie zdaje egzamin - spalanie w normie, moc jak należy. Jak mam brać czujnik zegarowy, czołgać się pod auto, zdejmować pokrywę zaworów to od razu odechciewa mi się regulacji....
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] ustawienie pompy

Postprzez olszak1000 » 07 cze 2011 13:43:54

Witam z tą głowicą to przesada przed wymianą ślizgu nie kopcił, palił po kilku obrotach.Teraz i tak skończył na warsztacie i powiem wam że po ustawieniu na oko jakoś chodził ale do tego jak powinno być to przepaść.A odnośnie spalin to może nie całkiem białe przy odpalaniu raczej na czarno a jak już chodził to szare,czasem lekko niebieskie . Do końca tygodnia będę wiedział co i jak .Gość który ma to robić tylko po tym jak zobaczył stwierdził że źle ustawione i rozrząd i pompa.
olszak1000
 

Poprzednia strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron