Witamy !



[2.2] dymi dziwne dźwięki z turbiny

[2.2] dymi dziwne dźwięki z turbiny

Postprzez maniek197979 » 23 maja 2011 09:14:29

Stała się rzecz straszna frota odmówiła posłuszeństwa. MIanowicie po dodaniu gazy dymi strasznie siwymy i smierdzącym dymem. Turbina wydaje dziwne dzwięki cięgiełko koło turbiny chodzi sprawdzałem odłanczając ten mały wąski przewód(sebol) stwierdził że to turbina rozmawialismy telefonicznie. Zastanawiam się czy próbować ja wykręcić i dać do do regeneracji czy najpierw zjechać do jakiegoś magika pod kompa bo jakiśczas temu miałem kasowane błedy zaworu EGR. Pytanie brzmi czy ryzykowac zjechać tym samochodem 25km czy lepjej wymontować turbine i podwieśc gdzieś do sprawdzenia. Z góry dzieki za sugestie.
maniek197979
 

Re: [B2.2] DYMI I CHYBA PO TURBINIE

Postprzez jrzeuski » 23 maja 2011 09:27:47

Jeśli ten dym, to palący się olej przeciekający przez turbinę, to jazda jest dość ryzykowna, aczkolwiek nic poza katalizatorem i środowiskiem nie powinno ucierpieć. A dasz radę jechać "bez gazu" tak, żeby turbiny nie rozpędzać zbytnio? U mnie bez problemu da się rozbujać do 50km/h na 5 biegu nie dotykając w ogóle pedału gazu (jak jest za bardzo pod górkę, to trzeba sobie pomóc reduktorem kosztem prędkości). Oczywiście trzeba wybrać porę małego ruchu, bo inaczej ogłuchniesz od dźwięku klaksonów innych kierowców :D Ale skoro Sebol mówi, że to turbina, to ja bym się długo nie zastanawiał tylko ją wyjmował i wiózł do jakiegoś speca do oceny i naprawy lub rozejrzał się za nową.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B2.2] DYMI I CHYBA PO TURBINIE

Postprzez maniek197979 » 23 maja 2011 09:50:47

Frotka na automacie więc myśle że dała by rade jedynie trzeba by wyjechać z podwórka a potem powinna iść. Bo holować to to raczej się nie powinno jeśli dobrze pamiętam ewentualnie zostaje laweta. U nas takie zadupie że nie mają przenośnych kompów że by ja podpiąć.Troche się nboję tym jechać żeby coś wiecej nie popsuć:)
maniek197979
 

Re: [B2.2] DYMI I CHYBA PO TURBINIE

Postprzez jrzeuski » 23 maja 2011 10:20:02

Jeśli masz taką możliwość, to odepnij węże i wydech od turbiny i zobacz, co się będzie działo po odpaleniu silnika. Jeśli nie będzie chlapał olej, to możliwe, że to nie jest kwestia turbiny. Ja miałem taki dym i dziwne odgłosy z silnika jak pierścień pękł. Jechać się dało, ale powoli i stawiając za sobą zasłonę dymną :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B2.2] DYMI I CHYBA PO TURBINIE

Postprzez maniek197979 » 23 maja 2011 11:10:47

obstawiam turbine albo pompe, silnik był robiony nie całe 5tyśkm temu przez sebola więc tam nie ma prawa nic siąść. został aby osprzęt stary.
maniek197979
 

Re: [B2.2] DYMI I CHYBA PO TURBINIE

Postprzez brum » 23 maja 2011 11:22:52

Jeśli turbo padło to lepiej nie jeździj, bo jak Ci zaciągnie olej z silnika to wtedy będziesz szukał silnika. A zgasić się nie da jak dostanie samozapłonu.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2] DYMI I CHYBA PO TURBINIE

Postprzez jrzeuski » 23 maja 2011 11:40:50

brum napisał(a):JA zgasić się nie da jak dostanie samozapłonu.
Oj tam, oj tam. Zatka się dolot powietrza to zgaśnie :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B2.2] DYMI I CHYBA PO TURBINIE

Postprzez maniek197979 » 23 maja 2011 17:55:43

najlepiej to zciągne magika z kompem albo wyjme turbinę i się zobaczy:) Jazdy nie bede ryzykował, najwyżej sie lawetkę zapoda i będzie git:) dzieki za sugestie, na czym stanie będe informował w miarę możliwości.
maniek197979
 

Re: [B2.2] DYMI I CHYBA PO TURBINIE

Postprzez Pawel » 23 maja 2011 20:09:39

maniek197979 napisał(a):Frotka na automacie więc myśle że dała by rade jedynie trzeba by wyjechać z podwórka a potem powinna iść. Bo holować to to raczej się nie powinno jeśli dobrze pamiętam ewentualnie zostaje laweta. (...)

Automat można holować - do 50 km/h na "N" i z przestojami na chłodzenie skrzyni, ja tak holowałem swoje Scorpio 30 km w jedną stronę i nic się nie stało. Zawsze można odkręcić wał. To tylko 4 śruby...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [B2.2] DYMI I CHYBA PO TURBINIE

Postprzez Traktorjusz » 03 cze 2011 21:15:14

Paweł ma racje jeśli nie będziesz deptał po gazie to nic złego się nie stanie zresztą jednostki DTI to pancerne konstrukcje mam zafire 2.0 DTI miałem zatkany filtr egr i silnik wchodził w tryb awaryjny wymieniłem egr bo był przepalony w środku kosztowna sprawa :( a tak poza tym nic się z tym silnikiem nie dzieje a samochodzik ma nakulane ponad 320000 tyś km i tu nasuwa się pytanie czy nowsze konstrukcje są lepsze od starszych pod względem niezawodności bo z tego co widze to nowe silniczki są jak chińskie zabawki jednorazówki :o
Traktorjusz
 

Re: [B2.2] DYMI I CHYBA PO TURBINIE

Postprzez maniek197979 » 05 cze 2011 12:50:45

Zrobine:) Padła turbina a w zasadzie ją wypaliło, pokazywał mi gościu jak to wyglądało połowa łopatek upalona;/ Regeneracja turbiny 1400zł plus 250 wyjęcie włożenie turbiny( naszczęście to zaoszczędziłem wyjmując i wkładając samemu) straty urwana jedna obejma i zgubiona jedna śruba od kolektora wydechowego. Obejma założona nakrętki szukam jeżdze narazie na 9:D
maniek197979
 


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron